Gå til innhold

[Løst] hva gjør egentlig et tv-kort

tek

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte på om noen kunne fortelle litt om hvordan et tv-kort fungerer. Hvilket tv-kort burde jeg kjøpe ta hensyn til pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TV-kortene gjør at du kan få se TV (og ofte høre på radio) på PC-en. Du setter det i et ledig PCI-spor, og plugger i TV-kabelen, installerer drivere osv... Og vips så har du TV på PC-en!

Beste kjøpet må vel være Pinnacle Studio PCTV Rave?

Selv venter jeg et Hauppauge WinTV Theater i løpet av de nærmeste dagene... :grin:

Skrevet

Vil bare si at dere vil bli skuffet hvis dere bruker den medfølgende software.

Last ned "Dscaler",freeware:

http://sourceforge.net/projects/deinterlace/

Dette programmet har jeg brukt på mitt WinTv Theater i snart et år og det fungerer kjempebra. Litt vanskelig å sette opp, men bra til slutt. Grunnen til at jeg lette etter dette programmet var pga. de dårlige efaringene jeg har med TV-Kort (og medfølgende software) i Windows 2000.

Skrevet

har hørt at tuneren på disse korta ofte er bedre enn det de er i de fleste tv-er. isåfall bør det jo lønne seg å ha et sånt kort og koble det til tv-en for å oppnå bedre bildekvalitet.. stemmer det?

Skrevet

I mange tilfeller kan nok det stemme. Jeg får bla. større bilde på PC'en enn jeg gjør med tuneren på TV'en. Bildet blir kappet på TV'en

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...