Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe lett mc?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe lett mc nå, og vurderer Yamaha ybr 07 mod helt ny. Synes den virka helt grei, men noen andre som har noe forslag om hva jeg burde kjøpe? Skal bruke noe mellom 0-30k toppen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vell en 4-takter hvis jeg ikke tar feil.

 

Personlig liker jeg den ikke i det hele tatt.

 

Jeg ville enten gått for:

Husqvarna Wr

Husqvarna sm

Yamaha dt x/r

Aprilia rs

Honda nsr

 

 

Hvilken sykkel liker du? Racing, offroad, chopper?

Skrevet (endret)

Glemte å skrive det :p Liker stort sett alt utenom offroad, men Yamaha dtx er rå.

Har sett litt på Aprilia Rs, Honda Nsr, Daelim roadwin, og Rieju RS 2 125.

Endret av lettere-gal
Skrevet

skal du trimme eller ikke trimme?

 

Selv ville jeg gått for Aprilia rs med litt trim, mye krefter i disse :love:

 

Skal du ha uten trim så vil nok det lureste å gå for en 4-takter.

Skrevet (endret)

4 takter er så mye mer behagelig å kjøre en 2 takt . på 2 takt er det på en måte jakten på turtall alltid til stede , men på en 4 takt er det for det meste chill hele veien , men godt bunndrag . Minus delen med 4 takt er vel det at den ikke går like godt som en 2 takts men du gjør da 100-110 med 4 takt å det holder vel egentlig . Så skal du kjøre som folk å komme deg plasser å kjøre lenger strekninger er 4 takter valget . skal du kjøre idiot , leke deg , bruke mye penger på bensin og ikke kjøre så lange strekninger er 2 takt valget :)

Endret av Evil-Duck
Skrevet
skal du kjøre idiot , leke deg , bruke mye penger på bensin og ikke kjøre så lange strekninger er 2 takt valget :)

8714968[/snapback]

 

 

der beskrev du meg :D

 

Som sagt, finn ut hvilke behov du har, det er mye morsomt å velge i.

Skrevet

Har ikke tenkt å trimme nei, og heller ikke kjøre for å leke meg akkurat. Men tror det blir en helt ny 07 mod Yamaha Ybr nå ;) Folk sier den er god å kjøre. Fart er ikke det jeg tenker mest på.

Skrevet

hei!

 

jeg skal ha lett mc jeg også.. den lett mc/ crosser som har kraftigs motor og kraftigs bygd av alle er KTM EXC 125.. det er så tøff at jeg nesten detter sammen.. den har 36-40 hk hvis du setter på de orginale delene. den går i ca 120-125 i oppoverbakke og 145-155 på sletta.. kaskje 160.. men dette går også på hvordan sykkelen er drevet.. den har vunnet mange tester.. hvis du skal ha racing sykkel ville jeg ha honda nsr eller cagiva!

 

men alle lett mc kjørere.. skal dere ha lett sykkel crosser så m,å dere bare ha KTM EXC 125 ccm.. den ruler utmark og langs veien!! :thumbup::D

Skrevet
hei!

 

jeg skal ha lett mc jeg også.. den lett mc/ crosser som har kraftigs motor og kraftigs bygd av alle er KTM EXC 125.. det er så tøff at jeg nesten detter sammen.. den har 36-40 hk hvis du setter på de orginale delene. den går i ca 120-125 i oppoverbakke og 145-155 på sletta.. kaskje 160.. men dette går også på hvordan sykkelen er drevet.. den har vunnet mange tester.. hvis du skal ha racing sykkel ville jeg ha honda nsr eller cagiva!

 

men alle lett mc kjørere.. skal dere ha lett sykkel crosser så m,å dere bare ha KTM EXC 125 ccm.. den ruler utmark og langs veien!! :thumbup:  :D

8719117[/snapback]

 

 

Hvordan kan den ha 36-40 hk orginalt, når det er lovlig med max 15 på lett mx?

Skrevet

Hvordan kan den ha 36-40 hk orginalt, når det er lovlig med max 15 på lett mx?

8721422[/snapback]

 

Han mener nok fabrikkorginal, altså det antall hester i sykkelen før norske plomber settes inn.

 

Aprillia RS f. eks, har 28hk orginalt fra fabrikken, som du enkelt kan frigjøre. En 4-takter derimot har som regel bare 12-13 hester fra fabrikken og kan derfor ikke trimmes noe særlig. Derfor er 4-takter ett bedre valg hvis du ikke liker å ha så mye krefter på bakhjulet å styre med.

Skrevet

Hvordan kan den ha 36-40 hk orginalt, når det er lovlig med max 15 på lett mx?

8721422[/snapback]

 

Han mener nok fabrikkorginal, altså det antall hester i sykkelen før norske plomber settes inn.

 

Aprillia RS f. eks, har 28hk orginalt fra fabrikken, som du enkelt kan frigjøre. En 4-takter derimot har som regel bare 12-13 hester fra fabrikken og kan derfor ikke trimmes noe særlig. Derfor er 4-takter ett bedre valg hvis du ikke liker å ha så mye krefter på bakhjulet å styre med.

8722088[/snapback]

 

Tenkte ikke sånn jeg :p

Skrevet
jeg skal ha lett mc jeg også.. den lett mc/ crosser som har kraftigs motor og kraftigs bygd av alle er KTM EXC 125.. det er så tøff at jeg nesten detter sammen.. den har 36-40 hk hvis du setter på de orginale delene.

8719117[/snapback]

Da kan man likegjerne kjøpe seg noe større med en gang. Det går like fort, det er like ulovlig, men man slipper alt vedlikeholdet som følger med fullblods motorcross sykkel.
Skrevet (endret)
Glemte å skrive det :p Liker stort sett alt utenom offroad, men Yamaha dtx er rå.

Har sett litt på Aprilia Rs, Honda Nsr, Daelim roadwin, og Rieju RS 2 125.

8710266[/snapback]

 

Har selv kjøpt Rieju Rs2 125 Pro, 2007 modellen, og er veldig godt fornøyd.

 

Yamaha 4-takt motor, heftigere bremser enn fjorårets modell & opp-ned gaffel. Super-sykkel :)

 

Har i tillegg masse kule detaljer som digitalt speedometer/kjørecomputer og heftig potte ^^

Endret av Shtian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...