Gå til innhold

Dårlig kundebehandling av Netshop


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært fornøyd med Netshop. For et par år siden tok de over DFI produkter i Norge, jeg hadde trøbbel med et DFI kort.

 

Ting tok tid, men jeg fikk et utlånskort mens jeg ventet fordi kortet måtte sendes til reperasjon hos DFI. DFI sørget ikke for bytteordning med forhandlere, dårlig av DFI. Topp service av Netshop.

 

I et annet tilfelle for 1 år siden hadde jeg noen minnebrukker som var ustabile, ringte inn og fikk en deal på mellomlegg på å gå fra PC3200 til PC4000 minne mens jeg først byttet. Lite mellomlegg og strålende service også her.

 

Netshop har så langt aldri gitt meg dårlig service.

 

Jeg bruker også NetshopOslo sin butikk og hentelager en del. Så langt alltid fornøyd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ting tok tid, men jeg fikk et utlånskort mens jeg ventet fordi kortet måtte sendes til reperasjon hos DFI. DFI sørget ikke for bytteordning med forhandlere, dårlig av DFI. Topp service av Netshop.
Dette er ikke service over det man bør forvente. Noe mindre, og de hadde faktisk brutt forbrukerkjøpsloven. At DFI er "slemme" med Netshop, skal ikke gå ut over deg som kunde.
I et annet tilfelle for 1 år siden hadde jeg noen minnebrukker som var ustabile, ringte inn og fikk en deal på mellomlegg på å gå fra PC3200 til PC4000 minne mens jeg først byttet. Lite mellomlegg og strålende service også her.
Igjen, nøyaktig samme service du kan forvente et hvilket som helst sted. Butikken er for det første forpliktet til å ta tilbake en vare som ikke er i orden, og får uansett dette refundert av importør/produsent. Det er jo klart at de ønsker å selge deg noe dyrere i samme slengen, så de får inn litt ekstra penger på det.

 

Sier ikke at Netshop har gitt deg dårlig service. De har gitt deg den service man bør og skal forvente fra en hvilken som helst norsk butikk.

Lenke til kommentar

Sant det Afseth, men jeg har aldri følt meg dårlig behandlet. DFI saken tok riktignok enormt lang tid, men Netshop tilbød meg et annet kort, men kortet jeg hadde fantes ikke i produksjon lenger og kortene de hadde var for "dårlige" for min smak, så derfor fikk jeg låne det istedet til mitt kort var reparert hos DFI.

 

Det var forøvrig en korrupt bios. Netshop ventet også på en reprom'er fra DFI. Men selv det fungerte ikke så derfor ble det sendt til DFI.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Enkelte her er ekstremt opptatt av beviser - dette er ingen rettsak hvor det må 100% sikkerhet til for å kunne konkludere med noe. Om det er svært sterke indisier på at trådstarter har rett, er det i praksis netshop som må komme med bevisene.

 

Etter min mening har trådstarter nok beviser til å kunne sannsynligjøre historien sin nok til at jeg tror på han i alle fall.

 

1) Hovedbeviset til trådstarter, er at jeg nekter å tro noen kan være så mentalt forstyrret at de bruker et halvt år på å kjøre en sak om en 200 kroners cd-spiller, og selv om saken løser seg, likevel gjøre en sak over at netshop ikke gav kompensasjon, og poste dette i et forum, med stort engasjement. Det er en tanke mer sannsynlig at det er Netshop som gjør feilen, basert på lignende historier i det siste...

 

2) Det virker særdeles suspekt at Netshop begynner å behandle en retursak, ved å bestille ny del FØR de har mottatt den defekte varen.

Lenke til kommentar

Og vi gjentar for n'te gang: det er ingen som har hevdet at dette er en rettssak hvor alt skal bevises ned til minste detalj. Det eneste det er bedt om er at trådstarter gjør det han kan for å skaffe nødvendig dokumentasjon på det han hevder han har sendt.

 

Dette er ikke for å ta trådstarter, det kan like gjerne gå utover Netshop. Om trådstarter kan vise til kvittering hvor dette er mottatt av Netshop vil jo Netshop stå igjen med skjegget i postkassen. Da vil deres mail vise at de virkelig er ute å kjøre.

 

Det er jo liten vits å diskutere sannsynlighet, indisier og troverdighet når det er svært enkelt å bevise om Netshop virkelig er så surrete som enkelte hevder.

Lenke til kommentar
Og vi gjentar for n'te gang: det er ingen som har hevdet at dette er en rettssak hvor alt skal bevises ned til minste detalj. Det eneste det er bedt om er at trådstarter gjør det han kan for å skaffe nødvendig dokumentasjon på det han hevder han har sendt.

 

Dette er ikke for å ta trådstarter, det kan like gjerne gå utover Netshop. Om trådstarter kan vise til kvittering hvor dette er mottatt av Netshop vil jo Netshop stå igjen med skjegget i postkassen. Da vil deres mail vise at de virkelig er ute å kjøre.

 

Det er jo liten vits å diskutere sannsynlighet, indisier og troverdighet når det er svært enkelt å bevise om Netshop virkelig er så surrete som enkelte hevder.

8830918[/snapback]

 

Er det ikke allerede bevist at de er surrete?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=773188&hl=

Lenke til kommentar

Har bare hatt gode erfaringer med netshop jeg =)

 

Hadde en retursak for litt siden da jeg fikk en defekt harddisk. Sendte mail til de om saken og de sa jeg kunne dra på lageret i Sandefjord for å levere den. Det gjorde jeg å fikk ny harddisk med en gang :) Enkelt og greit

Lenke til kommentar

Surrette er de nok. Iallefall noen gnager:

 

Jeg ble for noen måneder siden oppringt fra et service verksted som hadde receiver min på reprasjon. De hadde noe spørsmål rundt den. Greit nok, men jeg hadde ikke sendt inn noen receiver til reprasjon... Spurte de hvilken butikk som hadde sendt den inn, og det var NETSHOP. Receiveren var samme model som jeg kjøpte av de noen måneder tidligere (den har aldri vært på reprasjon, heller ikke sendt andre produkter på reprasjon til Netshop).

 

Håper inderlig de fant tilbake til riktig eier av receiveren.

Lenke til kommentar

Har ingen dårlig erfaringer med Netshop. Men uansett så har jeg en liten kommentar her.

Folk må skille litt på det å gi råd og det å gjøre opp sin egen mening.

 

For å kunne gi råd til oyvdahl så holder det helt fint med det han har sagt. Vi trenger ikke bevis for at det han har sagt er riktig. Han vet selv hva som er rett og om han da kan ta rådene til etterretning.

 

Men for at vi skal kunne gjøre opp vår egen mening om Netshop som butikk er det viktig at vi får alle korta på bordet. At vi maser om dokumentasjon er kun for at vi vil være sikre på at vi kommer til rett konklusjon.

 

Så er spørsmålet her vil oyvdahl ha råd, eller om han vil gi Netshop ett spark bak. Er det det sistnevnte så trenger jeg litt fler beviser, selv om jeg ikke har noen grunn til å tvile på oyvdahl.

Lenke til kommentar
Det eneste det er bedt om er at trådstarter gjør det han kan for å skaffe nødvendig dokumentasjon på det han hevder han har sendt.

8830918[/snapback]

Har han ikke kvitteringen til pakken, er det lite han kan gjøre med det. At kvitteringen gikk i søppelet 4 måneder etter sending er ikke akkurat en kjempetabbe som svekker troverdigheten hans, spesielt om det er riktig som han påstår, at de bekreftet å ha mottatt pakken.

 

Tror heller ikke han har interesse av å starte en voldsom etterforskning, når det tross alt bare dreier seg om en liten kompensasjon.

Lenke til kommentar

Netshop har gjort store endringerpå webshopen siste måneden, til det verre! Mange sider fungerer ikke i FireFox lenger og hele looken er forferdelig.

 

Den forrige var mye bedre.

 

Men er dette tegn på at noe skjer med Netshop? Noe vi ikke har hørt om ennå? En større omlegging som skaper ringvirkninger?

Lenke til kommentar
Har han ikke kvitteringen til pakken, er det lite han kan gjøre med det. At kvitteringen gikk i søppelet 4 måneder etter sending er ikke akkurat en kjempetabbe som svekker troverdigheten hans, spesielt om det er riktig som han påstår, at de bekreftet å ha mottatt pakken.

 

Tror heller ikke han har interesse av å starte en voldsom etterforskning, når det tross alt bare dreier seg om en liten kompensasjon.

8835946[/snapback]

 

Det er ikke lite han kan gjøre med det. Det er snakk om en kort telefon til Posten. En bruker her har jo til og med tilbudt seg å finne det ut for ham.

Lenke til kommentar
Det er ikke lite han kan gjøre med det. Det er snakk om en kort telefon til Posten. En bruker her har jo til og med tilbudt seg å finne det ut for ham.

8836543[/snapback]

Noe han takket ja til. Denne brukeren skulle forsøke å finne det når han skulle på jobb onsdag. Jesus.
Lenke til kommentar

Da har jeg fått en beklagelse på den lange saksgangen av Netshop og de skulle ordne med en kompensasjon. Det ser ut til at vi er enige i saksgangen, men de hadde visst noe å utsette på hvordan jeg har forklart saken her på forumet, slik at de skulle komme med et innlegg sett fra dems side snart.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått en beklagelse på den lange saksgangen av Netshop og de skulle ordne med en kompensasjon. Det ser ut til at vi er enige i saksgangen, men de hadde visst noe å utsette på hvordan jeg har forklart saken her på forumet, slik at de skulle komme med et innlegg sett fra dems side snart.

8836746[/snapback]

 

Kompensasjon? Du har jo fått DVD spillern uten at de har mottat den gamle??

 

Eller har de funnet den nu?=)

Lenke til kommentar
Kompensasjon? Du har jo fått DVD spillern uten at de har mottat den gamle??

 

Eller har de funnet den nu?=)

8836784[/snapback]

 

Blir ikke store kompensasjonen, mer symbolsk. Uansett hva som har skjedd, så har jeg vært uten cd-rom i 6 måneder noe jeg føler er uholdbart.

Men med en unnskyldning og en kompensasjon, så har iallefall netshop vedgått at dette ikke er slik det burde være. Og jeg har lært meg at det er lurt å følge opp slike saker tett og ikke bare tro at det går sin gang.

Lenke til kommentar

Men spørsmålet nå er jo om de kommer med kompensasjon fordi de anser det som strategisk viktig i forhold til denne forumtråden og ikke først og fremst fordi de anerkjenner din historie. Eller om de har gått gjennom saken på nytt og funnet ut at det er gjort slett kundebehandling.

 

Uansett tror jeg det var lurt å Netshop å ikke begynne å diskutere saken i forumet før de ordnet opp med kunden privat. De har lært noe fra forrige post ^^

Lenke til kommentar

Jeg ville fått meg en latter om de la ut feil bilde igjen ihvertfall :tease:

 

Men det er dårlig av Netshop å ikke ha kontroll over hva de får inn igjen angående reklamasjon. Og følger man nettbutikkens retningslinje for å sende tilbake varer, så er man ikke selv lenger ansvarlig for hva som skjer med varen.

 

Angående kompensasjonen, så er det nok kun menneskelig svikt. Og det kan skje alle, ikke bare Netshop.

 

Jeg syns godt at Netshop kan legge inn info fra dems siden, om de ønsker det. Men de bør passe på at de ikke prøver å "mobbe" vekk f.eks trådstarteren.

 

Om Netshop kontakter trådstarter, og legger inn en beklagelse her, og sender som lovet en kompensasjon, så vil hele saken ordne seg.

 

Det vil begge parter tjene på! Netshop, dere har nå muligheten til å ordne opp, om dere vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...