Gå til innhold

Valg av minne...


mtk939

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke de Geil brikkene er så overklokkings venlig, da de allerede er klokket kraftig og kjøre me en spenning på 2.3 volt. :)

Men hvis du ikke skal klokke, så er de sikkert supre brikker, iallefall me tanke på prisen :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
er fine brikker det der... men hvorfor kjøpe de hos netshop når du sparer 325,- hos psdata, eller 225 hvis du rengner extra frakt. kan jo bruke penger på en god kjøler eller noe

8700279[/snapback]

Hva burde jeg velge istedet da??

Lenke til kommentar
er fine brikker det der... men hvorfor kjøpe de hos netshop når du sparer 325,- hos psdata, eller 225 hvis du rengner extra frakt. kan jo bruke penger på en god kjøler eller noe

8700279[/snapback]

 

De brikkene er ikke fine nei. Det var en tid da de brukte Micron ICer, som klokket ganske bra, Men nå bruker de Epida eller ProMos eller noe lignende, som klokker dårlig. Du er heldig hvis du får dem på 900 Mhz 4-4-4-12.

 

Skal du ha overklokkingsbrikker til den prisen der, så må du nok gå for Crucial BallistiX PC6400. de klokker veldig bra, som oftest over 1150 Mhz stabilt, og de koster omtrent det samme, hvis ikke mindre hos andre leverandører.

 

Hvis de ikke selger Crucial på Netshop, så kjøp de et annet sted da...

Lenke til kommentar

Ja, heller de siden de kjører på lavere spenning og kan derfor klokkes bedre ;)

8700969[/snapback]

 

Eller nei ;) De har kanskje lavere spenning, men de klokker ikke noe særlig bedre. Jeg har 4 Gb med de der, go de klarer ikke 1000 Mhz en gang. De klarer riktignok 920 Mhz på 4-4-4-12, men det er nok maks på de aller, aller fleste brikker.

 

Igjen, Crucial BallistiX PC6400 CL4 er veien å gå for deg/andre som skal ha DDR2 minne i den prisklassen, punktum.

Lenke til kommentar

 

Var de jeg snakket om, altså, hør på meg, eller les de tre-fire trådene her under Minne som snakker om Crucial minne. Det slår nesten alt i sin prisklasse, i hvertfall alt jeg vet om her i Norge. Har du et problem med Crucial BallistiX, så er det synd for deg, siden det er du som taper på det.

 

EDIT: Siden det virker som du ikke stoler på meg, så har jeg tatt meg friheten til å finne linker til tre av trådene jeg snakket om:

 

Løp og kjøp D9GMH (de chippene som er på Crucial minne)

 

Testing Crucial Ballistix PC6400CL4

 

Og:

 

Resultater Crucial Ballistix D9GMH Dette er resultater med Crucial BallistiX brikker fra folk på forumet.

 

Beklager, men hvis dufortsatt skal gå for de OCZ brikkene eller de Geil brikkene, så er du dum, med mindre du ikke har mer enn 900 kr å bruke på minne. Er ikke noe personangrep eller noe sånt, men jeg har i alle fall gjort mitt for å overtale deg.

 

Mvh. christopher909

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...