TheScorp Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Så, jeg antar at jeg ikke er den eneste som har slitt endel med FPS lag etter 2.1 patchen? I går var vi i Gruuls Lair og tok oss av Maulgar og Gruul. Eneste problemet var at de fleste av oss lå mellom 4 og 10 fps hvor vi normalt sett har vært på alt mellom 25-80 FPS. Men vi overlevde det. Ett forsøk var nok på begge, men når vi stakk til Magtherions lair ble alt bare verre. 1-5 fps overall, og som noen av dere kanskje vet er den fighten hektisk nok som den er.. Spørsmålet mitt er ganske enkelt: Er det flere av dere som sliter med dette? Hvilke specs har dere på maskinen, og hvilke servere spiller dere på? Har prøvd å fjerne både addons, wtf og cache folderen men no go. Tilogmed prøvd å starte wow med -opengl uten hell. Så begynner å bli småforbanna. Går "greit" å farme for badge of tenacity men det er vel også alt jeg klarer å gjøre.
H-Frame Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Kan være instancene det er noe feil med, husker det var flere som fikk en heftig fps dropp i bwl eller noe sånt før BC.
TheScorp Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 Kan være instancene det er noe feil med, husker det var flere som fikk en heftig fps dropp i bwl eller noe sånt før BC. 8697106[/snapback] Nja. Problemet er at fpsen er lav i Outlands generelt. Noe bedre enn i instancene, men alt dette virket helt fint før 2.1. Jeg lå på rundt 50 fps utenfor instanser, men nå er jeg nede i ~15.
Heart Break Kid Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Kan være instancene det er noe feil med, husker det var flere som fikk en heftig fps dropp i bwl eller noe sånt før BC. 8697106[/snapback] Nja. Problemet er at fpsen er lav i Outlands generelt. Noe bedre enn i instancene, men alt dette virket helt fint før 2.1. Jeg lå på rundt 50 fps utenfor instanser, men nå er jeg nede i ~15. 8697116[/snapback] Har du noen addons? Jeg fikk store lagg spikes (ca 3-4 fps) med ag_Unitframes rett etter patchen. Mulig det kan være grunnen.
Ildflue Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Ag_UnitFrames har lagd mye bøll for guildet mitt etter patchen, noen ganger når folk logger på så fryser spillet seg etc. Sørg for å oppdater til den nyeste versjonen av Ag_Uf, det kom en ny i går afaik. Bortsett fra det så har jeg hatt en del klager i guildet mitt fra folk som sier de hadde 2fps etc på Void Reaver i TK og Leo the Blind i SSC etter patchen. Men jeg vil tro det hjelper å ha oppdatert alle drivere + addons
TheScorp Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 (endret) Alt som er nevnt, er selvfølgelig allerede prøvd. Oppdatert alle addons (bruker bare ace2 addons): No go WTF, Addons og Cache fjernet: No go. Oppdatert skjerm- og hovedkort driver: No go. Men, har lest endel på de tekniske forumene på Blizzards sider både i Usa og Europa og det ser ut som om det er en gjenganger gitt. En god del folk som virkelig sliter med lav fps. Får vel rett og slett bare vente å se. Kilder: http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...&sid=1&pageNo=1 http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...105751818&sid=1 Var endel andre tråder også som omhandlet det samme. Edit: Bruker forøvrig ikke ag_uf :> Endret 25. mai 2007 av TheScorp
kjetilkl Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Tok både Gruul og magtherion i går uten noen spesielt lav fps (rundt 30), men ja, den har gått litt ned etter patchen, og jeg har jevnlige "spikes" der alt stopper i noen millisekunder - flere ganger pr. minutt (ikke så veldig farlig, men fryktelig irriterende) Har Q6600 cpu med 2GB minne og 7950GT
DeadbeaT Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 mja, jeg tror nok enten det er instance sonene som BWL, eller grafikkinstillingsforandringene (oo langt ord) i 2.1 for jeg spiller med rundt 100fps idle i Shattrath, 50ish i action.
TheScorp Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 (endret) Oh, og for å gjøre det hele enda litt kulere... Jeg kjører med 70-80 FPS i Azeroth.... Samme ser ut til å gjelde mange av de andre i guildet. Gjelder med andre ord bare Outlands og instanser. Endret 25. mai 2007 av TheScorp
MaxXRebo Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Samme her, mye mer lag. særlig etter jeg har tatt en alt tab. merker også at det kan lagge hvis det er steder hvor det skal være mye røyk, og flammer. Slik var det ikke før patchen. og jeg har bra nok pc
Sigurdn Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg kjører 1680x1050 (wide) og fullt på all grafikk settings. All WoW lyd av. Photek x8 UI. Og jeg ligger på rundt 50-60 fps rundt om i outland, men i Shattrath har jeg ikke mer enn 25-40 fps.. Tror jeg har 60 som maks fps i WoW, noen som veit hvordan man kan sette den opp til 100? Har prøvd å se etter det på grafikk kortet mitt, men fant det ikke. Har Sapphire Radeon X1900XTX grafikk kort forresten
Mynotir Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Har E6600, 2GB ram og 7650 GS. Pleide å ha minst 50 FPS. Nå nede i under 30. Har også noen "frys". Jeg kjører 1680x1050 (wide) og fullt på all grafikk settings. All WoW lyd av. Photek x8 UI. Og jeg ligger på rundt 50-60 fps rundt om i outland, men i Shattrath har jeg ikke mer enn 25-40 fps.. Tror jeg har 60 som maks fps i WoW, noen som veit hvordan man kan sette den opp til 100? Har prøvd å se etter det på grafikk kortet mitt, men fant det ikke. Har Sapphire Radeon X1900XTX grafikk kort forresten 8699007[/snapback] Slå av vertical sync. Tror det er i video options. Kanskje du også må slå det av i skjermkort innstillingene som for meg befinner seg i egenskap > avansert > "skjermkortet midt (7650)" > kvalitetsinstillinger
Phyx Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg kjører 1680x1050 (wide) og fullt på all grafikk settings. All WoW lyd av. Photek x8 UI. Og jeg ligger på rundt 50-60 fps rundt om i outland, men i Shattrath har jeg ikke mer enn 25-40 fps.. Tror jeg har 60 som maks fps i WoW, noen som veit hvordan man kan sette den opp til 100? Har prøvd å se etter det på grafikk kortet mitt, men fant det ikke. Har Sapphire Radeon X1900XTX grafikk kort forresten 8699007[/snapback] 60FPS er max uansett på flatskjerm.
Rallahr Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jepp, det stoppet opp i alt fra to sekunder til kanskje et minutt i AV igår. Har også Photek X8.1, men tror ikke det har noe med saken å gjøre.
Crispin Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har opplevd at når jeg trykker på en mob så klarer jeg det ikke, altså target funksjonen funker av og til ikke. Fryktelig frustrerende. Dessuten forsvinner bilde av fienden min(det bildet av fienden\mob på siden av mitt character bilde) hele tiden, utrolig irriterende.
Pathmaker Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 fint å se det ikke bare er meg som har problemer med fps'en, med meg så er det under 20 fps uansett hvor eg er ... gadd ikke å spille wow igår pga det :/
ludobadger Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Litt tendenser hos meg og. Det har skjedd før også i forbindelse med en patch. Den gangen endte det med at jeg reinstallerte spillet. Det fikset saken. Men seff, reinstallering og patching er jo et lite helvete i seg selv da. Heldigvis har jeg lagret samtlige patcher på harddisken. Brent barn skyr ilden etc...
DeadbeaT Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Jeg kjører 1680x1050 (wide) og fullt på all grafikk settings. All WoW lyd av. Photek x8 UI. Og jeg ligger på rundt 50-60 fps rundt om i outland, men i Shattrath har jeg ikke mer enn 25-40 fps.. Tror jeg har 60 som maks fps i WoW, noen som veit hvordan man kan sette den opp til 100? Har prøvd å se etter det på grafikk kortet mitt, men fant det ikke. Har Sapphire Radeon X1900XTX grafikk kort forresten 8699007[/snapback] 60FPS er max uansett på flatskjerm. 8699385[/snapback] neh, er flere som går opp i 75 these days.
Crispin Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 (endret) Kan vise bilde av mitt problem, noen som har vært borti lignende? http://www.home.no/crispin/Gone.JPG Dette skjer hele tiden, bilde forsvinner og kommer tilbake. Endret 25. mai 2007 av Crispin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå