Gå til innhold

flytte til utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei jeg er en 16 år gammel gutt som brenner for å flytte utenlands men vett ikke hvordan denne prossesen fungere og hvilke skritt man skal ta. Hvor skal jeg starte? Noen som vet om firmaer som kan ordne med visa og lignende?

8694303[/snapback]

 

Hvor vil du, og hva skal du der?

 

I de aller fleste tilfeller er det best om du skaffer visum selv (ikke så vanskelig om du reiser på turistvisum), men du trenger ikke visum hvis du holder deg i Europa (Schengen)...

Lenke til kommentar

Det jeg ønsker er å enten ta del i et form for program der jeg kan hjelpe mennesker, et skole program eller få meg en enkel jobb, jeg ønsker meg enten til sør Amerika, Afrika eller Asia ettersom jeg søker plasser der man har mer varierte livsstiler og der man kan nyte naturen og det humane fellesskapet

 

takk for svar

Lenke til kommentar

Jo det er det så absolutt :thumbup: . Vet at det er mulig å komme inn i en vertsfamilie i noen land i europa. Kansje det er noe lignende for dit du søker. Ellers så kan du kansje søke deg til hjelpearbeid hos en organisasjon(?). Dog er du litt ung og sitter kansje inne med for lite erfaringer, kunnskap og andre ting som kan dra nyttes av.

 

Det er forresten fult mulig å utdanne seg et år i utlande. Kjenner selv noen som har tatt 1 år i Mexico som utvekslingsstudent. Det er jo altid kjekt å prøve ett år kansje før man hopper rett i det.

Lenke til kommentar

jeg tviler også på at du får jobb i veldedige organisasjoner i din alder. et år som utvekslingsstudent bør derimot være interessant for deg, og jeg snakker av erfaring. les litt rundt på sidene til utvekslingsorganisasjonene: aspect, afs, sts, yfu, osv. det er altfor sent for å ordne noe for neste skoleår, men mulig du kan gjøre et studieår på den sørlige halvkule, fra februar til desember?

Lenke til kommentar
takk for svar skal kikke inn på det, er veldig interessert i Kina

8695944[/snapback]

 

Har hørt om folk på videregående som har hatt utveksling med Kina, så det skal være teoretisk mulig...

 

Selv flytter jeg til Kina 12. juli (skal være der et halvt år foreløpig), så hvis du har noen spørsmål om det å flytte til Kina er det bare å fyre løs...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
takk for svar skal kikke inn på det, er veldig interessert i Kina

 

Har hørt om folk på videregående som har hatt utveksling med Kina, så det skal være teoretisk mulig...

 

Selv flytter jeg til Kina 12. juli (skal være der et halvt år foreløpig), så hvis du har noen spørsmål om det å flytte til Kina er det bare å fyre løs...

Heisann. Jeg skal være et år i Kina men kunne kanskje tenke meg og bli. Er det lett og få oppholdstilatelse og slikt der og hvordan går man fram med det? Tusen takk=)

Lenke til kommentar
takk for svar skal kikke inn på det, er veldig interessert i Kina

 

Har hørt om folk på videregående som har hatt utveksling med Kina, så det skal være teoretisk mulig...

 

Selv flytter jeg til Kina 12. juli (skal være der et halvt år foreløpig), så hvis du har noen spørsmål om det å flytte til Kina er det bare å fyre løs...

Heisann. Jeg skal være et år i Kina men kunne kanskje tenke meg og bli. Er det lett og få oppholdstilatelse og slikt der og hvordan går man fram med det? Tusen takk=)

 

Det viktigste er; hva skal du gjøre der? Skal du gå på skole, så er det ikke noe problem. Skal du ha fulltidsjobb er det heller ikke noe problem. Da får du noen papirer fra arbeidsgiver/skole, og søker på ambassaden i Norge. Skal du derimot drive dank/jobbe deltid er det litt verre, men ikke umulig. Du kan reise til Kina på 3 måneders turistvisum, for senere å få det konvertert til et annet visum, f.eks. et visum for korttidsstudier eller deltidsjobbing. Vil du ha mer informasjon om det, er det bare å sende en PM.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Hei jeg er en 16 år gammel gutt som brenner for å flytte utenlands men vett ikke hvordan denne prossesen fungere og hvilke skritt man skal ta. Hvor skal jeg starte? Noen som vet om firmaer som kan ordne med visa og lignende?

 

Jeg er en kar på straks 31 , som også brenner for å prøve å bo i et annet land. Har tenkt på flere forskjellige land. Alt ifra USA, Japan, til Tyskland, Spania og Nederland... Mulighetene er mange.

 

Er greiere å flytte innen Europa , det har jeg skjønt. Men hvor skal man egentlig begynne?

 

Det er jo ikke bare bare heller. Må jo flytte fra alt av venner og familie , og det er jo det eneste som holder meg her tl lands.

 

Er noget lei hele Norge egentlig.

Hmmm :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Glem tanken. Du er fremdeles en unge, jeg er like gammel som deg. Søk heller hjelp hvis du har problemer hjemme. Vi har alle drømmer og steder vi vil dra, men bli ferdig med skolen først.

 

Meget så negativ vi skulle være i dag da, Bamsemumsen? Jeg vil tro det er enklere å flytte til ett annet land når en er i ung alder, en tilpasser seg mye lettere da. Jeg ønsker trådstarter lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...