Gå til innhold

Windows Vista og Gaming


Anbefalte innlegg

Jeg skaffet meg her for et par dager tilbake Windows Vista og jeg har fått slengt i trynet et ganskeså kjedelig problem:

 

Warcraft 3 lagger.

 

Jeg ser ingen grunn til at det skulle lagge da jeg kun benytter omlag 45% av rammen min når jeg spiller det. CPULoad er også langt fra full. Prøvde også å bruke "Windows Classic"-tema, men det hjalp ingenting.

 

Noe av det første som slo meg etter jeg endret tema var at det kunne ha noe med DirectX å gjøre, så jeg installerte DirectX Redistributable April 2007. Hjalp nada.

 

Noen som bruker Windows Vista og har\har hatt det samme problemet som det jeg har?

 

Om du har hatt problemet og fant en løsning på det så ville jeg vært meget takknemmelig om du fortalte meg hva du gjorde for noe. :)

 

På forhånd,

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører mange spill på min pc med vista. Merker ikke at noe er tregt, men jeg har warcraft 3 liggende en eller annen plass. Skal prøve hvordan den virker på min pc.

 

Jeg installerte forøvrig en directx9 fra februar som var beregnet på vista. Kjører EVE Online, Half Life 2, Tomb Raider Legend, Sin Episode One og Home World 2 uten noen form for treghet.

 

Det derre med Aero bruker masse prosessor resurser er bare tull. Den bruker resurser på skjermkortet ja, men når du kjører et spill i fullskjerm bruker Aero ingen resurser. Desktop vises jo ikke heller. Trenger ikke å bruker noe.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med CS 1.6 i Vista...forferdelig hakkete bilde. Fant ut at jeg kunne gå inn i Nvidia Control Panel, og skru av vsync for CS, og etter det har spillet fungert glimrende.

 

Andre spill, som f.eks Test Drive Unlimited kjører også laggfritt, med "alt på fullt"

 

Kjører med Aero også...

 

Så prøv å skru av vsync....har du ATI-kort, så aner jeg ikke hvordan, men på Skjermkort-forumet her, så er det sikkert mange andre som veit....

 

 

 

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar

Jeg har installert nyeste ATI Catalyst driver (7.4) og det første jeg gjorde, som alltid, var å deaktivere VSync.

 

Driverne ble installert uten problemer - har aldri hatt noe liknende problem i WinXP.

 

Skjønner ikke et døyt.

 

Skjermkortet mitt heter ATI Radeon X800XL (256MB GDDR-3)

Lenke til kommentar
Hvis du skal game, er Windows XP valget foreløpig uansett. Kall gjerne innlegget mitt useriøst nå, men det er harde fakta.

 

Jeg likte godt Vista personlig. Det så bra ut, og rask søkefunksjon. Det var forøvrig bare denne funksjonen som var rask.

8693175[/snapback]

Mener på ingen måte at det er useriøst ;)

 

Er helt enig i at XP er best til spill. Skjermkort driverene er alt for dårlig i Vista enda. Det paradoksale er at det var nVidia og ATI som ønsket endring i måten skjermdrivere virker i Vista og de var med å designe det. :hmm:

 

Jeg vurderer seriøst å gå tilbake til XP. Ikke forde jeg synes vista er dårlig. For meg fungerer den utmerket. Men forde jeg var dum nok til å kjøpe OEM versjonen. En liten endring i drivere eller bios og du får beskjed om at du har 3 dager på å re-aktivere. Enda en telefon til MS med opplesing av og inntasting av en mil lang tallrekke. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer seriøst å gå tilbake til XP. Ikke forde jeg synes vista er dårlig. For meg fungerer den utmerket. Men forde jeg var dum nok til å kjøpe OEM versjonen. En liten endring i drivere eller bios og du får beskjed om at du har 3 dager på å re-aktivere. Enda en telefon til MS med opplesing av og inntasting av en mil lang tallrekke. :thumbdown:

8694313[/snapback]

Dette høyrdest merksnodig ut, då det berre skal vere skifte av hovudkort som skal utløyse ny aktivering i OEM-versjonane av Vista...

Lenke til kommentar
Hvis du skal game, er Windows XP valget foreløpig uansett. Kall gjerne innlegget mitt useriøst nå, men det er harde fakta.

8693175[/snapback]

Om det er harde fakta, kom gjerne med linker til relevante artikler som bygger på det utsagnet.

 

Personlig har jeg absolutt ingen problemer med Vista og spill.

Lenke til kommentar
Hvis du skal game, er Windows XP valget foreløpig uansett. Kall gjerne innlegget mitt useriøst nå, men det er harde fakta.

8693175[/snapback]

Om det er harde fakta, kom gjerne med linker til relevante artikler som bygger på det utsagnet.

 

Personlig har jeg absolutt ingen problemer med Vista og spill.

8712338[/snapback]

For eksempel noe som dette? XP gir foreløpig best ytelse til spill ...

 

ENDRET: Det er noen kosmetiske feil med linken hos IDG som linker til den faktiske testen, men du finner den her.

 

Gosicnny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...