Gå til innhold

TES: Hvordan lage nye våpen/armor etc. til oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser ofte oblivion modder som legger til ny armor etc. til spillet (eksempel: Stealth Armor).

Jeg bare lurer på hvordan man lager sånne nye modeller av armor og våpen, hvilket program bruker man?

Trenger svar fort.

Mvh:

Attchar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Et program som ofte er brukt er 3d Studio Max i kombinasjon med f.eks photoshop. Hvor 3ds blir brukt til å modelere(lage) selve våpnet, og photoshop blir brukt til å legge på teksturer(hvordan det ser ut i farge, osv..).

merk at å lære seg å bruke slike programmer tar uker, måneder, år. Alt etter hvor mye av tiden din du dedikerer og hvor fort du lærer/jobber.

Edit: I tillegg må man ofte lære seg programmeringsspråk som f.eks LUA, for å legge til hvor mye våpnet skader ved treff i skulderen f.eks.

Lykke til.

Endret av PatrickM
Skrevet (endret)

Du kan laste ned TES Construction Set, vet ikke om du kan lage armor der men du kan forandre på de, jeg har gjort det med et sverd, fikk den til å slå kjempefort og ta 1000 damage, samma med pil og boge.

TES Construction Set er ikke et vanskelig program, og det tar ikke flere måner, man må rett og slett sette seg inn i det.

Endret av Ljå
Skrevet

Ok, takk begge to!

Jeg har TES construction set fra før og det er jo enkelt å bruke.

Forresten, på mange tutorialer på TES Construction set wiki må man bruke et program som heter "NifSkope" eller noe, hva er "NifSkope"?

Mvh:

Attchar

Skrevet

Gidder noen å nevne kort hvilke store forskjeller det er fra TES CS til Morrowind og TES CS til Oblivion? Husker jeg ikke klarte å snappe sammen deler i hus, innvendig, på TES CS til Morrowind. Er det mulig i CS til Oblivion? :blush:

Og forresten, Attchar, ikke signer hvert eneste innlegg med Mvh, Attchar. Jeg synes hvertfall det blir slitsomt i lengden å se det i slutten av hvert innlegg, man seg jo at du har skrevet innlegget over avataren. :thumbup:

Skrevet

Ok, Bamsemumsen, foresten foresten har jeg ikke avatar ;)

Men noen som vet hva NifSkope er?

Mvh:

Attchar(for siste gang :p )

Skrevet (endret)

beklager at jeg går OT, men kan noen si hva den meny-en heter den så SINNSYKT fet ut!! :innocent:

Edit: det er den meny-en som han bruker i screenshotsene i stealth armor

Endret av Bob_mafia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...