Gå til innhold

Får jeg plass til SLI på dette hket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei jeg lurer på om det er plass til SLI på dette hovedkortet? Sli oppsettet er da 2 x 8800 GTX. :)

 

Hovedkort: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41142

8685546[/snapback]

 

 

Ser ikke sånn ut da dette kortet kun støtter ATI sin SLI type. :thumbdown:

 

Graphics

Supports Dual PCI-Express X16 slots (dual ATI® CrossFire™ Graphics)

 

:blush: En som var litt før meg..

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar
Det var noen folk som sa til meg at jeg ikke kunne kjøre Crossfire på et SLI hovedkort, men SLI på et Crossfire kort. Dette har noe med at på SLI systemer så blir det brukt en SLI bro. Kan dette stemme? :)

 

Burde jeg heller gå for dette? https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

8686045[/snapback]

 

 

Husk at du kan ikke stole på alt folk sier, selv om det er sant så hadde jeg heller valgt Asus kortet som du viste link til fordi dette KAN du kjøre SLI på.. Jeg sier ikke at det som du sa ikke går men jeg ville ikke prøvd uansett..

Lenke til kommentar
Det var noen folk som sa til meg at jeg ikke kunne kjøre Crossfire på et SLI hovedkort, men SLI på et Crossfire kort. Dette har noe med at på SLI systemer så blir det brukt en SLI bro. Kan dette stemme? :)

 

Burde jeg heller gå for dette? https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

8686045[/snapback]

 

Her har du et bilde av ASUS Striker Extreme mitt med 2 8800 GTX i sLi, et kort som er identisk med P5N32-E, bare noen småting som skiller.

 

22052007004ty3.jpg'

 

Som du ser er det god plass til SLi, det er vel mest kabinettet ditt det står på.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Det var noen folk som sa til meg at jeg ikke kunne kjøre Crossfire på et SLI hovedkort, men SLI på et Crossfire kort. Dette har noe med at på SLI systemer så blir det brukt en SLI bro. Kan dette stemme? :)

 

Burde jeg heller gå for dette? https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

8686045[/snapback]

 

 

Husk at du kan ikke stole på alt folk sier, selv om det er sant så hadde jeg heller valgt Asus kortet som du viste link til fordi dette KAN du kjøre SLI på.. Jeg sier ikke at det som du sa ikke går men jeg ville ikke prøvd uansett..

8686395[/snapback]

 

 

Men klarer det der asus kortet jeg linket å få plass til et SLI oppsett da?

Lenke til kommentar
Det var noen folk som sa til meg at jeg ikke kunne kjøre Crossfire på et SLI hovedkort, men SLI på et Crossfire kort. Dette har noe med at på SLI systemer så blir det brukt en SLI bro. Kan dette stemme? :)

 

Burde jeg heller gå for dette? https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

8686045[/snapback]

 

Her har du et bilde av ASUS Striker Extreme mitt med 2 8800 GTX i sLi, et kort som er identisk med P5N32-E, bare noen småting som skiller.

 

22052007004ty3.jpg'

 

Som du ser er det god plass til SLi, det er vel mest kabinettet ditt det står på.

8686414[/snapback]

 

Godt med plass når du ikke har på original kjøleren ja :innocent: Prøv å sett inn 2 8800GTX med Original kjølere, da skal du se det blir ganske trangt :p Men på 680i kortene, så er det plass til 3 8800GTX...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det går med 3 GTX. Det er vel 1, 2 (SLI) og 4 (Quad SLI). Andre tall har jeg ikke hørt om. :) Det er de fungerende systemene som nVidia har bekreftet.

 

Men orginal kjøler er vel ikke bredere enn den svarte braketten du så vidt skimter, bak der GPU er festet. Det blir noe trangt ja, men det passer. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det går med 3 GTX. Det er vel 1, 2 (SLI) og 4 (Quad SLI). Andre tall har jeg ikke hørt om. :) Det er de fungerende systemene som nVidia har bekreftet.

 

Men orginal kjøler er vel ikke bredere enn den svarte braketten du så vidt skimter, bak der GPU er festet. Det blir noe trangt ja, men det passer. :)

8693683[/snapback]

 

Det går an å bruke 3 GTX kort men da vil det tredje bli brukt som fysikk kort.

 

Vel, med orginalkjølerene så er det også god plass, fordi vannblokken er ganske høy den også.

 

Jeg sitter nå med et Kandfalf LSC kabinett, som er varmt anbefalt :)

Lenke til kommentar
Ja, men det er og priset der etter. :)

8694707[/snapback]

 

 

Et fysikk kort koster rundt 1200 kr, et GTX kort får du for 4000 kr.

 

Et GTX kort yter ca 100 ganger bedre enn et fysikkkort, så ja...fysikkortet prises ganske feil, men nå vet eg ikke hvordan et GTX kort funker som fysikk kort. jeg har 3 8800GTX kort men bare en 750 watt PSU, tror ikke det holder til 3 :)

Lenke til kommentar

I morgen tidlig henter jeg ett foxconn N68S7AA på posten. Dette tror jeg vil være perfekt til ditt bruk, da de har tenkt på at det skal være plass til store skjermkort i SLi. Jeg skal få laget en test av kortet så fort som mulig og få lagt den ut på brukerbidrag :thumbup:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...