Gå til innhold

Google trends, morsomme sammenligninger


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Google har lansert sin Google Trends nettside hvor man til en hver tid kan se de mest populære søkeord på nettet. Man kan også sammneligne populariteten til forskjellige søkeord og få fine grafer på det.

 

Tjenesten finner dere her:

http://www.google.com/trends

 

Jeg har lekt litt rundt og funnet en del morsomme/teite sammenligninger:

 

Lovlighet

Vi har alle fått inntrykket om at mengden av pirater i verden bare vokser og vokser, men skal vi tro Google så er vi faktisk blitt mer lovlydige ;)

 

Fritid vs. Arbeid

Når det kommer til "regelen" om at man skal bruke omtrent like på jobb og på lek, så virker det som om dette stemmer på nettet også!

 

Latskap?

I motsetning til forholdet arbeid/moro så virker det som om forholdet mosjon/avslapning er heller skjevt. Som vi her kan se så er folk på nettet mye mer fokusert på avslapning enn på å fly rundt og trene ;)

 

WOW vs CS vs BF

Disse 3 spillene konkurrerer hardt om verdens spillmarked, og det er ganske stilig (synes nå jeg) å se utviklingen i popularitet for spille

 

No Pain, No Game?

 

 

Har dere noen morsomme sammenligninger å komme med, så legg dem gjerne ut her med en beskrivelse og link ^^

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Happy New Year - Unhappy New Year

 

Summer - Spring

 

spider-man 3 - spider-man 2

 

Country music - Hard rock

 

Google - Windows Live Search

 

Holidays - Work

 

Wayne Rooney - Cristiano Ronaldo

 

Renault - McLaren-Mercedes

 

Harry Potter -Da Vinci Code

 

firefox -explorer

 

Harry Potter - Lucius Malfoy

 

Microsoft Vista - Delay

 

---http://www.googlefight.com/

Lenke til kommentar

Er nok redd for at du tar feil. Søk på termen "birth pill" på google (gir ca 800 treff), "birth control pill" gir 3400000 resultat. Sier sitt :) Og dictionary.com sier "no hits" på birth pill, men 10 hits på birth control pill. Så ordboka mi sier at birth pill er feil.

 

Forøvrig er ikke resultatet det samme. Birth control pill gir et noe lavere resultat.

 

Og selv om de aller fleste kaller det birth control pill, så er faktisk den "korrekte" termen oral contraceptive.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Jeg så ihvertfall ingen forskjell på grafene på de søka, men da brukte jeg ikke "". Uansett så er birth pill riktig i følge ordboka. oral contraceptive er forsåvidt også riktig men det gjør ikke birth pill mindre riktig.

 

MEEEEEEN nok OT nå eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...