Gå til innhold

Ferdig på UiB, hva nå?


Anbefalte innlegg

Hei hei godt folk, da er min tid på UiB ferdig.

Er akkurat ferdig med en bachelor grad i informasjonsvitenskap og har nå lyst på en jobb.

Men hva bør jeg gjøre? Søke på jobber jeg finner på nav.no og finn, eller burde jeg

registrere meg hos et rekruteringsbyrå?

Eventuellt noen som har erfaring med slike byråer og fremgangs måter etc?

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Legg in CV på finn.no og monster.no

2. Gå gjennom ledige stillinger på finn.no og nav.no hver dag.

3. Sjekk nettsidene til forskjellige selskaper og send generelle søknader. Mange selskaper har kontinuerlig rekruttering uten å lyse ut stillinger. Dette gjelder spesielt konsulentselskapene (Accenture, Bekk, Steria osv.).

Lenke til kommentar

Jeg kjenner i alle fall 2 andre som nettopp har gjort seg ferdig med en Bacherlor i InfoVit ved UiB, og begge har nå nettopp fått seg jobb. Oppskriften i deres tilfelle har vært å

 

1) søke på interessante stillinger

2) ta kontakt bekjente i firma man kan ha interesse av

3) gjøre generelle forespørsler til firma man kan være interessert i

 

For øvrig er det ingen grunn til å IKKE gjøre de tingene du / andre har nevnt over. Det kan aldri skade :) Men det er relativt gode tider for folk med vår kompetanse nå, så det er bare til å brette opp ermene og sette i gang. Med litt innsats burde du klare å lande en jobb i løpet av relativt kort tid.

Lenke til kommentar

Takker for svar folken.

Holder på å fin pusse litt på CV´en nå etc.

Er vel bare å søke på en del jobber så får jeg vel napp etterhvert.

 

Noen som har noen erfaringer med slike rekrutteringsbyråer?

Er det bare å registrere CV´en på sidene deres så kontakter de

deg hvis det skulle finne en jobb som passer?

Lenke til kommentar

vikar byråene pleier å ta kontakt hvis det er folk som har relevant utdanning osv hvis du bare registrerer deg på netsidene. hvis de ikke har tatt kontakt etter 2-3 dager ville jeg tatt turen ned for å avtalt møte med en eller annen der nede.

 

sist jeg hørte noe om statistikkene var det 21 prosent av de ledige stillingene som ble utlyst, så det er vel absolutt størst marked i å sende uoppfordret søknad med cv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...