Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lysbrønn for Volkswagen Transporter Ambulanse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
åå? har eg aldri høyrt om,virker kult ;D

 

ja, dei overdriver til dei grenser :O haha

 

 

Du får'n for 419 dollar. Utrykningsvarsleren fra skaperen blir litt pingle i forhold. Den er levert av federal signal.

 

Men nå syntes jeg vi er veldig off topic her, trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt. Hvis vi skal diskutere blålys syntes jeg vi burde starte en egen tråd for dette, der blir det sikker mer interesse av det også. Så jeg lager en ny tråd nå. Under bil "her kan vi snakke om blålys og sirener!"

Endret av bluezn2s
Lenke til kommentar
Dette kommer sikkert litt seint, og det beklager jeg.

 

For å si det sånn er jeg en Blålys-nerd, jeg kan 99% av det som er å vite om blålys, sirener, og alt det der. Dette har jeg holdt på med i en stund.

 

Lysbøylen du spør om:

 

Whelen Liberty SX med LED lys, og bare for å nevne det så er de andre diodene som sitter på speilet og grillen Whelen tir6, de som sitter på overbygget heter Whelen 700.

Lysbøylen ser ut til å kun være utstyrt med 500-serie dioder, jeg vet om flere ambulanser i Norge som har 500 og tir6 montert i lysbøylen. Dette er fordi tir6 serien benytter seg av noe som hete generasjon 3.5 superLED, mens 500 serien benytter seg av linære LED rør, ikke så veldig mye forskjell på hvor kraftige de er, men det er lettere og se tir6 diode i direkte sollys, dette sier jeg av egen erfaring. 500-serien er litt mer synlige fra en vinkel, grunnet reflektorene i dioden. Personlig syntes jeg det er best og ha tir6 i grillen, mens 500 sitter på siden.

 

Jeg ville anbefalt følgende sider:

 

www.sirennet.com

 

www.strobesnmoreusa.com

 

Som du ser er det dette amerikanske sider, prisen på den bøylen på bildet ligger på rundt $2000 plus frakt (som fort blir over $300 grunnet størrelse) og norsk moms.

 

Det som er fint med disse 2 sidene er at begge har YouTube profiler og det sender til Europa, i tillegg så kan du konfigurere lysbøylens spesifikasjon online.

 

Grunnen til at jeg ikke henviser til europeiske sider er kun fordi det ikke er samme utvalg eller pris, man har jo Ferno Norden her i Norge men det er begrenset av hva de leverer, de lever kun Ultra Edge Freedom lysbøylen som er gangske så svær.

 

Håper du skjønner hva jeg skriver:)

 

hilsen bluezn2s

 

 

Ikke for å være vanskelig, men trådstarter spørte (for leeenge siden) om "brønnen" til 1000-meterene. Og du svarer på blålys???

 

Eller er det slettet inlegg jeg ikke har sett....

Lenke til kommentar
Dette kommer sikkert litt seint, og det beklager jeg.

 

For å si det sånn er jeg en Blålys-nerd, jeg kan 99% av det som er å vite om blålys, sirener, og alt det der. Dette har jeg holdt på med i en stund.

 

Lysbøylen du spør om:

 

Whelen Liberty SX med LED lys, og bare for å nevne det så er de andre diodene som sitter på speilet og grillen Whelen tir6, de som sitter på overbygget heter Whelen 700.

Lysbøylen ser ut til å kun være utstyrt med 500-serie dioder, jeg vet om flere ambulanser i Norge som har 500 og tir6 montert i lysbøylen. Dette er fordi tir6 serien benytter seg av noe som hete generasjon 3.5 superLED, mens 500 serien benytter seg av linære LED rør, ikke så veldig mye forskjell på hvor kraftige de er, men det er lettere og se tir6 diode i direkte sollys, dette sier jeg av egen erfaring. 500-serien er litt mer synlige fra en vinkel, grunnet reflektorene i dioden. Personlig syntes jeg det er best og ha tir6 i grillen, mens 500 sitter på siden.

 

Jeg ville anbefalt følgende sider:

 

www.sirennet.com

 

www.strobesnmoreusa.com

 

Som du ser er det dette amerikanske sider, prisen på den bøylen på bildet ligger på rundt $2000 plus frakt (som fort blir over $300 grunnet størrelse) og norsk moms.

 

Det som er fint med disse 2 sidene er at begge har YouTube profiler og det sender til Europa, i tillegg så kan du konfigurere lysbøylens spesifikasjon online.

 

Grunnen til at jeg ikke henviser til europeiske sider er kun fordi det ikke er samme utvalg eller pris, man har jo Ferno Norden her i Norge men det er begrenset av hva de leverer, de lever kun Ultra Edge Freedom lysbøylen som er gangske så svær.

 

Håper du skjønner hva jeg skriver:)

 

hilsen bluezn2s

 

 

Ikke for å være vanskelig, men trådstarter spørte (for leeenge siden) om "brønnen" til 1000-meterene. Og du svarer på blålys???

 

Eller er det slettet inlegg jeg ikke har sett....

 

Så vidt jeg forstår det, så er det blålys, kan være misforstått, siden mange kaller en lysbro for lysbrønn og andre rare ting, ikke vet jeg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...