Gå til innhold

Request etter programmer for Symbian 9.x (S60v3)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg leter etter en email program som kan samle alle mail konto i ett program. slikt som ProfiMail (S60 3rd edition)men den koster penger.

 

noen som vet om noe mail programmer? den postkasse som er i n82 er tungvint for jeg må inn på hver enkelt mail konto og koble til og sjekke for nye mail osv. har brukt profimail på n95 men etter jeg byttet til n82 så fungerer selvfølgelig ikke koden en fikk da en kjøpte programmet til n95. blir dyrt å måtte kjøpe ny lisens liksom for hver mobil en bytter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har brukt profimail på n95 men etter jeg byttet til n82 så fungerer selvfølgelig ikke koden en fikk da en kjøpte programmet til n95. blir dyrt å måtte kjøpe ny lisens liksom for hver mobil en bytter.

 

Hei,

 

Leverandøren av Profimail tilbyr å flytte lisenskoden mellom devicer så dette burde ikke være noe problem: Profimail FAQ

 

Jarle

Lenke til kommentar
har brukt profimail på n95 men etter jeg byttet til n82 så fungerer selvfølgelig ikke koden en fikk da en kjøpte programmet til n95. blir dyrt å måtte kjøpe ny lisens liksom for hver mobil en bytter.

 

Hei,

 

Leverandøren av Profimail tilbyr å flytte lisenskoden mellom devicer så dette burde ikke være noe problem: Profimail FAQ

 

Jarle

 

 

hei hei

 

supert! takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skolen har en online timeplan som tilbyr vCal og iCal nedlastinger med forelesninger. Hvordan får jeg S60 til å synce til denne? I thunderbird/lightning er det så enkelt som å ta new calendar, velge iCal og stappe inn linken. PÅ s60 er den eneste syncemåten jeg har sett den som heter sync, og den krever n hel hau detaljer som den ikke vil funke uten, og alt jeg har er en url. burde ikke være så satans vanskelig

Lenke til kommentar

Men det blir så mye tregere..

 

Det er jo plass nok til at dato og klokkeslett kan stå i selve meldingen, øverst, så hvorfor ikke? ;)

 

Hadde det vært et program som kunne gjøre det (for det finnes vel ingen innstilinger på telefonen som gir deg muligheten til det), så hadde det vært så mye enklere..

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Er ute etter et program som gjør at hvis noen for eksempel sender en sms til meg med kodeordet GPS, så tar mobilen og bruker den innebygde gps'en og sender min posisjon til personen som sendte meg den meldinga. Veit ikke om det er mulig, men hadde jo vært litt morsomt :)

 

mvh Torjus

 

 

Har ikke prøvd det, men mener eg leste om det... http://www.gpsgate.com/

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få fjernet dette sertefikat greiene.. prøver å intalere en klokkealarm ting på mobilen men står bare sertefikat utgått.. noen som har peiling på dette.. er foresten på Nokia N95 8gb

 

Kai

 

EDIT: Glem det.. fikk det til med å endre datoen på tlf :)

Endret av Kai-reb
Lenke til kommentar

I går gikk drømmen i oppfyllelse; jeg var omsider eier av en Nokia N95 8GB.

Vel, jeg trodde i alle fall at den var en drøm :innocent:

Det første jeg fant ut, var at smilies var en saga blott.

-Er det noen som vet om noen skikkelige kule programmer, gjerne gratis sådanne, som passer til min telefon? Går meg en smule vill i alle mulige benevnelser etc. Jada, er ikke den skarpeste på området :hmm:

 

Så skulle jeg teste kameraet. Har en K750I fra før, og har tatt en haug med flotte bilder. De fleste med innstillinger satt av meg selv. Jeg var derfor snar med å justere på innstillingene i Nokiaen. Men hva skjer? Joda, så snart kameraet slås av, er innstillingene tilbake på standard. %¤"/"/!!/¤#! som en forenklet utgave av nordnorsk ordforråd.

-Er det noen som vet om det finnes ett alternativ program for å overstyre kameraets standard-innstillinger? Eller må jeg leve med at jeg hver jæ.... gang jeg skal bruke det, må til med å justere :mad: Ikke alltid like god tid til å justere alt, før motivet er en saga blott.

 

Fant på kveldinga ut at jeg skulle leke meg litt med GPS-en. Fant fort ut, at GPS-en har ei elendig antenne, og måtte derfor ut å sette meg for å få kontakt med himmelen.

Etter både vel og lenge, får jeg svar fra oven, og telefonen er da koblet mot 4 satelitter. Den finner riktignok 7, men gidder bare å ha noe med 4 av disse å gjøre.

Sitter dønn i ro, men likevel vandrer koordinatene en del. Nøyaktigheten varierte fra 2meter (godtatt) til 298meter. Sistnevnte vil om en bruker telefonen som navigatør i en by, fort føre til at en havner i gale gater, og blir bare krøll.

-Finnes det programvare som tillater telefonen å ha kontakt med alle satelittene den kan ha kontakt med, som dermed øker presisjonen?

 

Jeg ser ikke bort i fra at en del av spørsmålene er stilt før, har sitti i flere timer i håp om å bli noe klokere. Å si at jeg har lyktes med det, vil være en diger løgn.

Håper at noen kan bidra med at jeg blir litt mer fornøyd med min nye telefon enn det jeg er akkurat nå :whistle:. Nå har jeg mest lyst til å lempe den midtfjords, men det var en smule dyr løsning...

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Er ute etter et program som gjør at hvis noen for eksempel sender en sms til meg med kodeordet GPS, så tar mobilen og bruker den innebygde gps'en og sender min posisjon til personen som sendte meg den meldinga. Veit ikke om det er mulig, men hadde jo vært litt morsomt :)

 

mvh Torjus

Jeg og kjæresten min bruker begge Garmin Mobile XT. Her kan vi sende såkalte Peerpoints til hverandre via sms, så vil Garmin automatisk finne frem hvor hun er på kartet.

Lenke til kommentar
I går gikk drømmen i oppfyllelse; jeg var omsider eier av en Nokia N95 8GB.

Vel, jeg trodde i alle fall at den var en drøm :innocent:

Det første jeg fant ut, var at smilies var en saga blott.

-Er det noen som vet om noen skikkelige kule programmer, gjerne gratis sådanne, som passer til min telefon? Går meg en smule vill i alle mulige benevnelser etc. Jada, er ikke den skarpeste på området :hmm:

Det får du svar på i Ofte stilte spørsmål stickien her på forumet.

Fant på kveldinga ut at jeg skulle leke meg litt med GPS-en. Fant fort ut, at GPS-en har ei elendig antenne, og måtte derfor ut å sette meg for å få kontakt med himmelen.

Etter både vel og lenge, får jeg svar fra oven, og telefonen er da koblet mot 4 satelitter. Den finner riktignok 7, men gidder bare å ha noe med 4 av disse å gjøre.

Sitter dønn i ro, men likevel vandrer koordinatene en del. Nøyaktigheten varierte fra 2meter (godtatt) til 298meter. Sistnevnte vil om en bruker telefonen som navigatør i en by, fort føre til at en havner i gale gater, og blir bare krøll.

-Finnes det programvare som tillater telefonen å ha kontakt med alle satelittene den kan ha kontakt med, som dermed øker presisjonen?

Hva angår GPS så finnes det en god del ulike programmer du kan bruke. Bare søk litt rundt på forumet her.

 

Hva angår antennen. Først og fremst. Har du slått på 3G og aGPS? Dersom du ikke har gjort det, prøv, og se om det hjelper. Forøvrig vil du uansett hvor god antenne du har ikke få dekning innendørs. Du vil muligens oppleve dekning ved et vindu med en god antenne og aGPS hjelper på.

 

Forøvrig. Er du sikker på at den finner 7 satelliter hvorav den ikke vil ha noe å gjøre med 3 av dem? Dette høres underlig ut i mine øyne. Det jeg tipper du har opplevd er at den ut fra tidspunktet vet at det skal finnes 7 synlige satelliter, men at den ikke får fiks på 3 av dem fordi signalet er for svakt.

 

Hvor befant du deg når du gjorde denne testen? Husk at alt som hindrer fri sikt til himmelen kan påvirke en GPS; høye bygninger, trær, høye fjell, etc.

 

Til slutt vil jeg si at alle slike patch antenner suger i en større eller mindre grad. Derfor er det uhyre dumt at nesten alt av GPSer for tiden ikke har mulighet for tilkobling av ekstern antenne. Første GPSen jeg brukte var basert på SIRFII protokollen og hadde ikke ekstern antenne. Den kunne godt finne på å bruke 15 minutter liggende stille på et bord utendørs med fri sikt til himmelen før den fikk fiks. Etterhvert kjøpte jeg en GPS med SIRFIII brikkesett og intern patch antenne. Den var langt bedre. Liggende på samme bord brukte den som regel et minutt eller to på å få fiks. Enkelte ganger mye kortere tid, enkelte ganger lengre. Til slutt nå har jeg begynt å bruke en GPS-modul (altså bare selve kretskortet) uten patch antenne, tilkoblet en ekstern aktiv antenne. Den får fiks så og si umiddelbart hver gang :D og har enda tilgode å oppleve at den ikke umiddelbart finner minst 5 satelliter.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Fant på kveldinga ut at jeg skulle leke meg litt med GPS-en. Fant fort ut, at GPS-en har ei elendig antenne, og måtte derfor ut å sette meg for å få kontakt med himmelen.

Etter både vel og lenge, får jeg svar fra oven, og telefonen er da koblet mot 4 satelitter. Den finner riktignok 7, men gidder bare å ha noe med 4 av disse å gjøre.

Sitter dønn i ro, men likevel vandrer koordinatene en del. Nøyaktigheten varierte fra 2meter (godtatt) til 298meter. Sistnevnte vil om en bruker telefonen som navigatør i en by, fort føre til at en havner i gale gater, og blir bare krøll.

 

Husk at GPS-antennen sitter under tastene, og det hjelper mye at de er framme. Ellers kan det være en ide å ikke holde den i hånden.

Selv får jeg nesten alltid kontakt innendørs, tom på jobben noen ganger, med en etasje over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...