Gå til innhold

esata og Hot Swap


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp med hva esata og hot swap.

 

Som er har forstått det så er stort sett alle Sata controllere Hot Swap, er dette korrekt?

 

Sata diskene fungerer ikke som hot swap direkte på sata kabelen, men man må ha et disk kabinet som støtter Hot swap? er dette korrekt?

 

Grunnen til at eg lurer er at vi har kjøpt noen eksterne diskkabinetter og koblet disse til esata, men diskene fungerer ikke som hotswap

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Intel onboard controllere har ikke hotswap såvidt jeg kan se etter en kjapp google.

 

Det er ikke alle ESATA controllere har hotswap heller, ref google. Hvilke kabinetter har du handla?

 

De skal vel dukke opp i "safely remove hardware" ikonet nede i höyre hjörne hvor du kan koble ut/inn disker om kontrollern stötter hot-swap, omtrent som en USB disk.

 

[redigerte bort ae eo tegn för noen kommer inn å klager :-)]

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Jeg har express card esata kort på min laptop med et tilhørende kabinett med 5 harddisker. Silicon image chip Sil3132 kontroller på expresscard/pci-e støtter hotswap iallefall og funker glimrende :) Det er multiplier kort i kabinettet slik at en kan koble 5 sata disker til denne. Funker utmerket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...