Gå til innhold

Opera 9.21 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå hadde jo Firefox adblock LENGE før Opera, men jeg elsker speeddial funksjonen. Min surferunde er nå slik:

 

CTRL 1 + CTRL T + CTRL 2 + CTRL T+ CTRL 3. :)

 

Altså Diskusjon.no, Hardware.no og forkingsandcookies.net.

8670249[/snapback]

 

Beklager off-topic, men må bare kommentere dette: Nå er jeg usikker på når noen utviklet en extension til FF kalt AdBlock, men Opera har hatt mulighet for filtrering av innhold siden gudene vet når. Riktignok ikke veldig intuitivt, men absolutt fungerende.

 

Jeg er selv fan av Opera, og mener det i utgangspunktet er en bedre browser, er det et par grunner til at jeg velger å bruke FF; én av de er at FF fortsatt er kompatibelt med flere internettsider. Det hjelper ikke at Opera følger alle verdens standarder, når internettsider ikke gjør det. Blir spennende å se når Merlin (v9) kommer :-)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Du har helt rett qualbeen. Slik har jeg gjort det hele tiden. Opera som torrentklient kommer aldri til å fungere.

8670810[/snapback]

 

Torrentklienten i Opera fungerer utmerket forde som ikke laster ned haugevis av torrenter. Jeg bruker kun Operas innebygde klient og har aldri hatt problemer.

 

Nå hadde jo Firefox adblock LENGE før Opera, men jeg elsker speeddial funksjonen. Min surferunde er nå slik:

 

CTRL 1 + CTRL T + CTRL 2 + CTRL T+ CTRL 3. :)

 

Altså Diskusjon.no, Hardware.no og forkingsandcookies.net.

8670249[/snapback]

 

Beklager off-topic, men må bare kommentere dette: Nå er jeg usikker på når noen utviklet en extension til FF kalt AdBlock, men Opera har hatt mulighet for filtrering av innhold siden gudene vet når. Riktignok ikke veldig intuitivt, men absolutt fungerende.

 

Jeg er selv fan av Opera, og mener det i utgangspunktet er en bedre browser, er det et par grunner til at jeg velger å bruke FF; én av de er at FF fortsatt er kompatibelt med flere internettsider. Det hjelper ikke at Opera følger alle verdens standarder, når internettsider ikke gjør det. Blir spennende å se når Merlin (v9) kommer :-)

8671719[/snapback]

 

Merlin er kodebasen for Opera 9. Den vil ikke bli brukt i versjoner etter 9.2 ifølge wikien. Peregrine er derimot den fremtidige kodebasen. ;)

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

For de som synes det var kjapt at oppdatering med fiks ble sluppet dagen etter at det ble informert om feilen kan jeg informere om at oppdateringen faktisk ble sluppet 11. mai, ti dager for informasjonen om feilen kom.

 

Ang nye versjoner er det en Kestrelbuild (9.5) på vei. Den er et steg i retning Opera 10 (Peregrine) som kommer til å bli en stor oppdatering.

Lenke til kommentar
Merlin er kodebasen for Opera 9. Den vil ikke bli brukt i versjoner etter 9.2 ifølge wikien. Peregrine er derimot den fremtidige kodebasen. ;)

8672215[/snapback]

 

Dette er helt rett, er jeg som var litt sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Mener selvfølgelig Peregrine :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...