Gå til innhold

Fortivlte under årlige får ikke jobb.


Anbefalte innlegg

Staten sier " GRATISE SKOLEBØKER".

Under årlige sier "Yes, slipper å finne oss jobb å skaffe meg penger til bøker".

Året begynner...

Staten sier "VI KØDDA".

Vi leter etter jobb å finner ingen,

Staten sier "Gi ei opp fortvilte tennåringer! det finnes en jobb der ute til alle!

 

Det ekke mange som vil ansette under årlige.

dårlig buissness...

 

Si din mening

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert mindreårig de mener. Det stemmer nok det at du bare får dårlige jobber som 16-17 åring. Ikke så mye man kan brukes til på den alderen. Greit nok at det er billig arbeidskraft, men jeg tror ikke jeg ville hatt en umoden tenåring som kundekontakt i min bedrift. I alle fall ikke uten svært streng opplæring. Selvsagt er det forskjell på 16-17 åringer også, men jeg trekker nå alle over en kam nå.

 

Avisbud er vel en helt grei jobb for en under 18. Dårlig betalt og ugunstig arbeidstid, men det gir i det minste litt penger i kassa. Det viser også at du faktsik har lyst å jobbe.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg fikk meg jobb da jeg var 15 år. Det var ikke stort annet enn å dytte handlevogner, men jobb er jobb. Er det det at du kanskje er litt kresen til hvilke jobber du søker på?

 

Ps; skolebøker pleier som regel ikke være gratis ;)

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar

njah, tenkte det var en direkte oversettelse av den amerikanske varianten underaged, men selv denne varianten har ikke orddeling. Underårig har ikke noen logisk betydning. Man kan være yngre enn 18. Men ikke underårig.

 

Du tenker nok på "mindreårig"

Endret av skromt
Lenke til kommentar
njah, tenkte det var en direkte oversettelse av den amerikanske varianten underaged, men selv denne varianten har ikke orddeling. Underårig har ikke noen logisk betydning. Man kan være yngre enn 18. Men ikke underårig.

 

Du tenker nok på "mindreårig"

8669921[/snapback]

underårig under|årig a2 som ikke har nådd en viss alder - to av elevene var u-e 

 

Logisk nok for meg, men kanskje litt upresist i denne sammenhengen.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Lagerjobb, avisbud, vaskejobb, barnepasser, hundelufter, ofte kan man få en stilling hos en kolonial, hvor hovedoppgavene er å fylle på med varer. Uansett virker det som om han ikke er videre seriøs, og da er det mer rom for å diskutere gramatikk.

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Jeg gikk med avisen fra jeg var 13 til jeg ble 16 (ca 3 000 i måneden), da begynte jeg å jobbe på McDonald's (ca 85 kr timen om du er under 18 + 19 kr i helgene noe sånt). Nå har jeg fått meg lærlingplass som anleggsgartner (uten å ha fullført noe som helst, gått litt på allmenn og sånt, wee), og jeg fikk vite at jeg fikk plassen pga god arbeidserfaring, gode attester fra tidligere arbeidgivere osv (flere søkere som har gått GK og Vk1 på anleggsgartnerlinjen, men jeg fikk jobben) og ikke pga at jeg var så jævlig kvalifisert til jobben (for det er jeg ikke).

 

Både avisjobben og McDonald's er helt jævlige jobber, men arbeidsgivere vet dette og ser på det som et stort pluss at en for eksempel har stått opp kl 5 hver dag uansett vær for å levere aviser, eller at man har stått på et kjøkken og stresset ræven av seg med nøyaktig samme arbeidsoppgave flere timer hver dag.

 

Det jeg prøver å si er at det kan være fint med en jobb der du ikke tjener så veldig bra (det er jo uansett bare skolebøker du skulle betale for), om du gjør en god innsats vil du få igjen for det seinere.

 

oi, så rotete det er mulig å skrive...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...