Gå til innhold

Gammel maskin = spilltips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips om spill som vil funke greit på en gammel maskin?

Jeg bruker en litt eldre maskin intill jeg får rigga opp en ny spillmaskin etter at den gamle streika. Og nå får jeg ikke spillt de nyere spillene mine. Tenkte kanskje det var noen gratis spill som ikke tar så mye kraft eller plass..

Pentium 1.5

GeForce 4 440 MX 68 mb

384 mb RAM

og en Bitteliten harddisk med bare 10 gb eller noe sånt (5,87 gb ledig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel kunne klare å kjøre de allerfleste spillene til apogee/3drealms og lucas Arts (hvertfall adventure spillene). Men så var det prisen da, vet ikke helt om noen av disse spillene er abondenware...

Skrevet

Jeg bestemte meg for og laste ned en dos emulator og spille noen av de gamle klassikerene. Bortsett fra det så har jeg jo Dungeon Keeper, Fallout og Conquest Frontier Wars som alle fungerer bra. Og jeg har dem i original cd pakke.

Skrevet

Giants: Citizen Kabuto. Den lengste reisen. Escape from Monkey Island. Vampire the Masquerade: Redemption. Baldur's Gate II. Sacrifice. Clive Barker's Undying.

Skrevet

kan jo spille ting som "Black and white", GTA3, "Carmageddon 2 - Carpocalypse now", transport tycoon osv.

har en laptop som jeg spiller eldre spill på, så hadde vært flott med noen flere lure forslag. :thumbup:

Gjest medlem-105082
Skrevet

Curse of Monkey Island (Monkey Island 3)

Skrevet

Mafia kan du spille

Dungeon Siege

Star Wars Jedi Outcast II

Sikkert Knights of the old republic I kanskje 2

De første Ghost Recon spillene går vel

Skrevet

Stemmer for AoE II. Online via Gamespy er dette super, og det fungerer nok utmerket på din pc.

Ellers er Transport tycoon deluxe gratis og en vinner om man liker slike spill.. :)

Skrevet

Vil anbefale Command & Conquer: The First Decade, som er en samling av alle C&C/Red Alert spill og expansionpakker(untatt C&C 3). Her får du 10 toppspill til rundt 200 kr. Alle spillene bør gå greit på din pc

Skrevet

Age of Empires II

Grand Theft Auto 2

Warcraft III

Theme Hospital

Rollercoaster Tycoon (1 og 2)

Heroes III og IV

Red Alert 2

Need For Speed Porsche 2000

Worms

Diablo II

Skrevet

Open transport tycoon deluxe

http://www.openttd.org/

beste spillet noensinne, og det er helt gratis.

hvis du er en ekte nerd med litt selvrespekt for deg selv så liker du detta spillet.

Man har en tendens til å få aplaus hvis man forteller folk over høytaleranlegget på store lan at man spiller open ttd.

Skrevet (endret)

Leisure Suit Larry nr. 1,2,3,5 og 6 er bra.

Nr. 1 kan også lastes ned herfra:

http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/...-suit-larry.php

Nr. 2 kan også lastes ned herfra:

http://www.classicgaming.cc/pc/larry1/downloads.php

Disse 2 er abandonware så det er lov å laste de ned. Vet ikke om 3 og 5 også er abandonware, men jeg fant de ikke i farten.

Jeg tror også pcen din er god nok til å spille Diablo 2.

Open transport tycoon deluxe som Tøffe-Tetra foreslår er en slager.

Endret av valentino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...