Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fortell om dine Vegvesen/UP sammenstøt!


Anbefalte innlegg

Dette er en tråd hvor du kan fortelle om dine historier med vegvesenet eller politiet.

Alt fra småstopp/treff til lange avhandlinger. Shoot!

 

(Ja, denne tråden ble laget med inspirasjon fra ''Fortell om dine tryne-opplevelser på MC!''

 

Jeg kan jo starte partyet;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg og noen kompiser hadde kjørt litt rundtomkring i nabolaget (rundt på Lade i Trondheim) og bestemte oss for å kjøre innom City Lade før det

stengte. Så vi kjøpte oss litt brus og greier. (Den ene kompisen har en Honda PX-R og han andre en Vespa scooter)

Så kjørte vi derfra, jeg på min uplomberte moped som går egentlig jævli bra på flata. Vi kjørte nedover Jaleveien (en veldig slak nedoverbakke) og jeg

gasser litt på og ligger foran de andre (orginale sykler de andre) så jeg ligger i ca. 65-70 bortover der.

 

Jeg bremser opp for å se en litt lang kø ved trafikklyse der fremme, hadde vel rundt 60 da. Plutselig ser jeg en politimann i full uniform gå ut i gata, og

stopper meg og sier til meg; ''kjør inn her du'' Og det er det jeg akkurat gjør, kjører inn på fortauet. Tar tenningen på sykkelen og hopper av for å snakke med

han. Han sier til meg; ''Det er vel ikkeno trim eller noe på denne?'' ''Neida, jeg har jo nesten nettopp kjøpt den'' sier jeg. Han mumler noe for så og gå bort til bilen, han kommer raskt tilbake og sier; ''La meg ruse den litt'' - og jeg lar han ruse den (PS: jeg satt på choken så den ikke skulle bli så kraftig i turtallskick) Han

ruser den til rundt 8K og sier ''Jaa, det høres jo ikke ut som noe trim'' Så ser han på sykkelen og sier, den ser jo grei ut og.

 

Så går han tilbake til politibilen, setter seg inn og roper på meg; få se førerkortet ditt - og jeg viser han førerkortet. Han ser såvidt på det før han ser på noen

andre papirer. Dermed snakker han andre politimannen til meg; ''Her ser du, ifølge laseren hadde du 65 nedover der, men trekk fra 3 på feilmargin'' ''Okay'' sier jeg og ser litt fortvilt ut. ''Det er egentlig litt for fort det'' ''Ja, men det var en nedoverbakke der, så jeg fikk nok litt mer en 50'' sier jeg.

 

Etter mye om og men ser politimannen på meg og sier ''Du skal få et forenklet forelegg, men hold deg til fartsgrensen''

Men siden jeg er under 18 måtte de bli med meg hjem og snakke med gamlisene. Så det gjorde de (naboene glodde så fælt at jeg trodde de ikke hadde sett

en purkbil før) Så fikk vi ordnet med dette og de snakket med fattern om den var trimmet og masse shit.

 

Det endte med et forelegg på 2900 kroner for at jeg lå i 63km/t i 50sonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt å bli stoppa ja. Godt du ikke ble tatt for å kjøre uplombert også Thewiz, for da hadde det nok blitt en ekstremt kjip aften.. :p

 

Jeg har heller aldri blitt stoppa. Har liggi både foran og bak polti i 60 i 60-sone. Så lenge man kjører som folk gidder de stort sett ikke bry seg. Kan jo være litt annet hvis det hadde vært 80-sone, og jeg hadde liggi i 80.. :p

 

Men men, kjør som folk, så minsker sjansen for å bli tatt betraktelig ;)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Kjipt å bli stoppa ja. Godt du ikke ble tatt for å kjøre uplombert også Thewiz, for da hadde det nok blitt en ekstremt kjip aften.. :p

8659419[/snapback]

 

 

Jepp, choken redda meg noe sykt der. Værstefall kunne jeg fått visningslapp. :whistle:

8659436[/snapback]

Og 4200,- i bot.. :(

Lenke til kommentar
Kjipt å bli stoppa ja. Godt du ikke ble tatt for å kjøre uplombert også Thewiz, for da hadde det nok blitt en ekstremt kjip aften.. :p

8659419[/snapback]

 

 

Jepp, choken redda meg noe sykt der. Værstefall kunne jeg fått visningslapp. :whistle:

8659436[/snapback]

Og 4200,- i bot.. :(

8659447[/snapback]

 

 

Kunne klart å skrudd orginalt til visning da. Så er ikke så ille.

Lenke til kommentar

jeg har vert jævlig ner å bli stoppa en gang , jeg skulle hjem fra skole, men tenkte jeg skulle kjøre nedi *byen* en tur å vise frem kjøretøyet mit litt til småripsene :p det jeg ser da er en vegvesenet bil , så jeg blir litt mistenksom , så jeg svinger inn på en busslomme og sjekker mobilen å joda , der står det på en melding at vegvesenet var ute og hadde stor kontroll like ved der jeg stoppa . ( snakk om kansje 100 meter :ermm: ) så jeg bråsnur å kjører hjem med en vegvesenet bilen i ryggen faktisk . :ph34r:

Lenke til kommentar

Har hatt to episoder som viser hvor ekstremt sleipe de jævlene er. Er same case, bare med sykkel og bil.

 

Det er på sotra, kjører på hoveddveien der det er 70 sone, og svinger av. Da kommer du i en 45 graders sving i en svak oppover bakke. Er en bro over hoveddveien. Helt på bunnen står det en mann i 50 årene og hviler fint inntill gjerdet, når jeg satt i bilen sa mamma "Han er fra vegvesenet, speider etter mopeder, og folk som kjører uten sikkerhets sele" jeg svarer da at neeei, han gammle mannen der? Han står vel bare å hviler. Når vi kommer opp på toppen av bakken står det en trailer fra vegvesenet, og en 4-5 politibiler.

 

Med sykkelen var det akkuratt samme greiene, men da ble jeg vinket inn. Sykkelen er dønn orginal så det gikk jo fint, men dette er kankje den mest sleipe metoden jeg har vært borti !

Lenke til kommentar
jeg har vert jævlig ner å bli stoppa en gang , jeg skulle hjem fra skole, men tenkte jeg skulle kjøre nedi  *byen* en tur å vise frem kjøretøyet mit litt til småripsene :p  det jeg ser da er en vegvesenet bil , så jeg blir litt mistenksom , så jeg svinger inn på en busslomme og sjekker mobilen å joda , der står det på en melding at vegvesenet var ute og hadde stor kontroll like ved der jeg stoppa . ( snakk om kansje 100 meter  :ermm: ) så jeg bråsnur å kjører hjem med en vegvesenet bilen i ryggen faktisk .  :ph34r:

8659532[/snapback]

 

 

Men du ble ikke stoppa?

 

Jævli flaks det da.

 

 

Har hatt slike sammenstøt jeg og, fikk helt hetta når jeg så en vegvesenbil atmed skolen min en dag, så jeg kjørte litt ulovlig for å komme meg unna. No trouble da.

Lenke til kommentar
jeg har vert jævlig ner å bli stoppa en gang , jeg skulle hjem fra skole, men tenkte jeg skulle kjøre nedi  *byen* en tur å vise frem kjøretøyet mit litt til småripsene :p  det jeg ser da er en vegvesenet bil , så jeg blir litt mistenksom , så jeg svinger inn på en busslomme og sjekker mobilen å joda , der står det på en melding at vegvesenet var ute og hadde stor kontroll like ved der jeg stoppa . ( snakk om kansje 100 meter  :ermm: ) så jeg bråsnur å kjører hjem med en vegvesenet bilen i ryggen faktisk .  :ph34r:

8659532[/snapback]

 

 

Men du ble ikke stoppa?

 

Jævli flaks det da.

 

 

Har hatt slike sammenstøt jeg og, fikk helt hetta når jeg så en vegvesenbil atmed skolen min en dag, så jeg kjørte litt ulovlig for å komme meg unna. No trouble da.

8659549[/snapback]

 

ja heldig kan du vel si jeg var :p det er i de tillfeldene det må vere chill med lettsykkel , slipper å freake helt ut av en kontroll eller nermest gå banans å tro der er sivilpurk overalt :p

Lenke til kommentar
slipper å freake helt ut av en kontroll eller nermest gå banans å tro der er sivilpurk overalt :p

8659578[/snapback]

 

Apropos det: På det området er jeg paranoid som faen. Får jeg en volvo V-70 etter meg som har noen som helst anntydning til soting i rutene legger jeg meg pent i 45 eller svinger inn på en busslomme og slipper den forbi. Kan aldri være for sikker vett :9

Lenke til kommentar
slipper å freake helt ut av en kontroll eller nermest gå banans å tro der er sivilpurk overalt :p

8659578[/snapback]

 

Apropos det: På det området er jeg paranoid som faen. Får jeg en volvo V-70 etter meg som har noen som helst anntydning til soting i rutene legger jeg meg pent i 45 eller svinger inn på en busslomme og slipper den forbi. Kan aldri være for sikker vett :9

8659594[/snapback]

 

 

Jeg er helt lik deg på det området. Ser jeg en Ford Mondeo/Volvo V-70 er jeg stille som en mus og legger meg i 45-50km/t.

 

Ligger det et gammelt vrak av en lada bak meg er det bånn gass. :D

 

 

 

 

 

Post 2000! :cool:

Lenke til kommentar

kan nevne en ting, det var vel andre dagen etter jeg hadde fått på effektanlegget , så jeg svinger meg ut på veien , å gasser på å kommer meg opp på 80 der det riktignok var 60 sone , så kommer det en bil bak meg å blinker med 1000 meterene , jeg tenker bare * FAEN ! * å vurderer å bare kjøre videre eller om jeg skal stoppe , kom frem til det alternativet at jeg stopper siden han sikkert alt hadde skilt nummeret mit , så jeg svinger inn på busslomma , å ser bilen bare kjøre videre :)

 

Passa lettet når jeg fatta det bare var noen som kødda...

 

uff det var mange skriveleifs gitt

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Dagen etter jeg hadde fått lappen så skulle jeg og en kompis en liten tur ned på butikken i storefri. Tidligere på dagen hadde det vert ran i en bank og dem hadde kontroll. Jeg fikk sånn sjokk at jeg svingte inn attmed fortauet siden jeg trodde det var en slik kontroll som sjekket mopeder osv.. Men bestemte meg for å ta sjansen å kjørte forbi, uten å bli stoppa :) Skal også vite at jeg ikke visste noe om det ranet! ;)

Lenke til kommentar

Tja, har ikke vært mye borti UP eller VV, men forteller det jeg har opplevd uansett.

 

Den ene gangen kjørte jeg i rundt 100 i 60 sona, jeg ser en kar i gult oppi bakken (litt ekkel bakke, lang sving og dårlig sikt) så jeg bremser ned alt jeg har og kjører forbi i 65. Det skal sies at jeg kjører 125cc, så sjansene for å bli tatt er jo definitivt små. Det viste seg at det bare var en rutinekontroll, så jeg var heldig med den, men du kan tro jeg fikk en støkk i meg. Kameratene mine med mopeder bak meg ble stoppet, men han ene har bare tatt ut plomben mens han andre ikke har variatorring, og da er jo sjansene for å bli tatt relativt små siden lyden er nogenlunde den samme.

 

Hadde vært rimelig buttfucked om det var fartskontroll vil jeg tro :).

 

En annen gang sto det en UP bil parkert bak meg, med tjenestemenn inni. Jeg har ikke blinklys, så jeg fikk litt noia når jeg skulle til venstre, men de gjorde ikke stort siden jeg tok ut armen (hvis man ikke har blinklys er dette visstnok lovlig). Tredje gangen var når jeg kjørte rundt i byen bak en kamerat med bil, foran en UP bil. Kameraten min blinker til venstre, jeg tar ut armen til venstre, men så tar han av blinklyset og fortsetter rett frem. Jeg rister på hodet og fortsetter med UP bilen bak meg. Vi kjører opp gjennom sentrum i en enveiskjørt gate, og kameraten min gjør det samme med blinklyset nok en gang, og jeg blir selvfølgelig utrolig forbannet. Det endte med at UP bilen saknet farten og jeg grep sjansen til å kjøre inn i enda en enveiskjørt gate og forsvinne. :wee:

 

Det skal også sies at jeg fikk så noia så jeg kjørte foran kameraten min når jeg forsvant i den andre gata.

Lenke til kommentar

Hehe, kjørte i dag på vei hjem fra skolen. Så kom politi bak meg, etter en stund kjørte de forbi å satte på blinklys. Men dette var rett før en rundkjøring, og politiet kjørte en anne retning enn der jeg hadde tenkt meg! Så jeg bare kjørte i motsatt retning av der politiet kjørte.

 

Kom på etterpå at han kanskje mente jeg skulle følge etter han, men har ikke hørt nå mer så håper d ikke var noe farlig! :blush:

Endret av TheValue
Lenke til kommentar
Hehe, kjørte i dag på vei hjem fra skolen. Så kom politi bak meg, etter en stund kjørte de forbi å satte på blinklys. Men dette var rett før en rundkjøring, og politiet kjørte en anne retning enn der jeg hadde tenkt meg! Så jeg bare kjørte i motsatt retning av der politiet kjørte.

 

Kom på etterpå at han kanskje mente jeg skulle følge etter han, men har ikke hørt nå mer så håper d ikke var noe farlig!  :blush:

8666939[/snapback]

 

Hadde han ment du skulle følge etter han å du kjørte en annen vei hadde han garantert snudd å komt etter deg igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...