Gå til innhold

Vmod av GPU ved hjelp av blyant?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Går det an til å bruke blyant istedet for korukturlakk(vet ikke hvordan det skrives)

for å Vmodifisere skjermkortet?

Raske svar har vært aller best siden jeg tenkte jeg skulle gjøre det før jeg legger meg :)

EDIT: Dårlig emne-tittel

Endret av SirSalemonsen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om vmodding med korrekturlakk, men såkalte "pencil-mods" har jeg hørt mye om.. disse er ofte brukt for å utføre mindre vmods og vdrop mods... Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

Skrevet
Har aldri hørt om vmodding med korrekturlakk, men såkalte "pencil-mods" har jeg hørt mye om.. disse er ofte brukt for å utføre mindre vmods og vdrop mods... Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

8659164[/snapback]

Conductive paint er ikke det Korekktur lakk? altså det går an til å vmod med blyant ? ja, ja tusen takk for raskt svar ;)

Skrevet (endret)

Skal ikke uttale meg om blyanter, men conductive paint er noe helt annet enn korrekturlakk. Den hvite guffa du smører på skirveleifa dine fører ikke strøm.

Endret av Agrippa
Skrevet
Skal ikke uttale meg om blyanter, men conductive paint er noe helt annet enn korrekturlakk.  Den hvite guffa du smører på skirveleifa dine fører ikke strøm.

8659328[/snapback]

Ok, men hva er conductive paint da?

Skrevet

Conductive tape

Link til en plass der Conductive paint blir omtalt?

8659471[/snapback]

Uten å være fagmann vil jeg tro at conductive paint er elektrisk ledende maling, slik man f.eks bruker til å reparere ødelagte varmetråder i bilruter.

8659506[/snapback]

okey

Skrevet

Du får penner med strømførende blekk (blekk tilsatt metallpartikler el.l.) f.eks til denne type mods. Har ikke peiling på hvor, vet bare de finnes.

Skrevet
Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

8659164[/snapback]

Vil bare påpeke det at blyanter ikke inneholder bly, men grafitt. så blyanter leder ikke voldsomt bra strøm, og spesielt ikke hvis du tegner på et kretskort med det.

Skrevet (endret)
Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

8659164[/snapback]

Vil bare påpeke det at blyanter ikke inneholder bly, men grafitt. så blyanter leder ikke voldsomt bra strøm, og spesielt ikke hvis du tegner på et kretskort med det.

8661178[/snapback]

Du trenger ikke noe som leder voldsomt godt strøm når du skal voltmode. Det er ikke så mye som skal til. Jeg blyanta litt på denne motstanden og fikk ytterligere 90MHz på RAMen.. Kjører nå 990MHz (1980MHz).

Endret av Gordon_Freeman
Skrevet

Er ikke conductive paint sånn du reparerer varme-tråder i bilvinduer ol med. Det er i hvertfall ikke korrekturlakk, det kan jeg si helt sikkert.

Skrevet (endret)
Er ikke conductive paint sånn du reparerer varme-tråder i bilvinduer ol med. Det er i hvertfall ikke korrekturlakk, det kan jeg si helt sikkert.

8668766[/snapback]

Jo, det stemmer det. Hos Clas Ohlson er det omtalt som "bakrutereparasjon" så vidt jeg vet..

EDIT: Link til bakrutereparasjon hos Clas Ohlson

Endret av Gordon_Freeman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...