simex Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Hvordan kan jeg fjerne linux uten å fjerne det andre jeg har på disken? skal innstalere 32bit versjonen. men så vet jeg ikke hvor Linux ligger har 2 disker som er delt i 2 med windows. vil helst slippe å miste alt jeg har håper på hjelp
Frysning Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du må vel bare partisjonere den delen linux ligger på, så må du putte i xpcden, starte opp med "repair installed version", for å så skrive FIXMBR eller noe sånt.
LessThanJake Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Bare installer over, for å finne ut hvilke partisjoner som GNU/Linux nå bruker kan du kjøre mount i en terminal. Installer så det samme på de samme partisjonene. Det du typisk skal se etter er / /home /boot swap. Ikke sikkert du har alle fire, men skriv ned de du har /dev/XXXX og hvor de er montert(en av de fire over), så kan du bare velge å bruke de samme partisjonene til det samme når du installerer på nytt. Bare husk å velg manuell partisjonering og ikke foramter noe annet enn de du fant over.
simex Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 ok skal teste det ut i morgen snakkes så langt
rocknrolf77 Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hvilken distro skal du installere? Tror da at du får valg om hvor du vil montere partisjonene i installerings prosessen. Da står det vel også hvilket filsystem de forskjellige partisjonene har. Det kan man jo lett se i for.eks gparted også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå