Gå til innhold

LENOVO ThinkPad T61


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare for å oppklare en misforståelse. 14" er også WS. Med T61 har Lenovo forlatt det gamle 4:3 formatet. Det sies at man kan få det fortsatt, men jeg har enda til gode å se en modell her i Norge med 15" skjerm.

 

T61 med 4:3 skjerm

Enda en T61 med 4:3 skjerm

 

For det første er det mulig å kjøpe flere harddisker som du kan sette inn i maskinen.

 

Thinkpad er veldig kresen på hva slags harddisker den vil ha. Med en uoriginal harddisk vil mest sannsynlig ikke den funksjonen som redder harddisken ved fall fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har en T61 med 3gb minne og kjører vista.. Maskinen tar utrolig lang tid å boote, men når jeg skruer den av (helt av) går det veldig raskt. Hvor lang tid bruker dere å boote ca?

 

Til dere som bruker intel turbo memory: vil jeg merke forskjell om jeg kjøper 1gb turbo memory? Isåfall hvor mye?

Lenke til kommentar

Min bruker også litt tid på boot, ikke merkbart i det hele tatt med 1 GB turbo som jeg har. Strengt tatt helt unødvendig siden Vista ikke klarer å huske hva som brukes av programmer (leste et sted). Kosta bare 196kr, så intet stort tap. Bedre å ha til det kommer bedre støtte..kanskje i Vista SP1?!

 

Må sende min T61 til rep. Får Bluescreen BCCode 8086, samt at den fryser ved batteribruk. Min maskin har vært ustabil siden jeg fikk den, har til og med fått tilsendt Rescue and Recovery dvd'r for ny frisk partisjon. I følge IBM tilsvarte mine symptomer en feil på hovedkortet :(

Lenke til kommentar
Jeg har en T61 med 3gb minne og kjører vista.. Maskinen tar utrolig lang tid å boote, men når jeg skruer den av (helt av) går det veldig raskt. Hvor lang tid bruker dere å boote ca?

Min tar laaang tid. Slik er det når produsenten (Lenovo) stapper maskinen full av all mulig slags programvare nesten ingen trenger eller vil ha.

 

Når jeg får tid til det skal jeg gjøre en ren installasjon av Vista.

 

http://jstigall.googlepages.com/t61clean.html

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144349

Endret av Monster
Lenke til kommentar

Jeg fikk med en Microsoft-plate hvor det står "Upgrade your Windows Vista Experience" og "Windows Anytime Upgrade". Har ikke sett på den enda, men regner med at den er til å oppgradere til nyere (og dyrere) versjoner av Vista.

9100830[/snapback]

 

Dvd platen merket "oppgrader windows Vista- opplevelsen" er faktisk den orginale MS Vista som følger med maskinen. Fungerer med lisensnøkkel under maskinen.

Lenke til kommentar

IBM ringte meg i dag (kl 11 på formiddagen), jobben var visst gjort. De fikk maskinen på mandag. Jeg kunne selv velge om jeg ville hente den i Kolbotn eller på posten. De hadde skiftet hovedkort, og at det var problem med blåskjerm. Mer informasjon fikk jeg ikke. Nå er jeg bare spent på å få maskinen i henda igjen :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne TP 61:

LENOVO Top Seller TP T61 C2D T7300 (2.00GHz-4MB-800MHz), 1024 / 160(5400) / Multi / Giga / 15.4" WSXGA+ (1680x1050), nVidia Quadro NVS 140M - 128MB, Modem, Intel 802.11n, Bluetooth, Security Chip, FPR, CR 4- (NH36WSW)

 

Vurderer bl.a få med en ekstra hd - muligens en portabel. Fordi jeg arbeider mye med bilder. Også å kjøpe ekstra Ram.

 

Hvilken serviceavtale tegner dere?

 

 

Noen som har kjøpt denne? Anbefalinger?

Endret av kig
Lenke til kommentar
Jeg vurderer denne TP 61:

LENOVO Top Seller TP T61 C2D T7300 (2.00GHz-4MB-800MHz), 1024 / 160(5400) / Multi / Giga / 15.4" WSXGA+ (1680x1050), nVidia Quadro NVS 140M - 128MB, Modem, Intel 802.11n, Bluetooth, Security Chip, FPR, CR 4- (NH36WSW)

 

Vurderer bl.a få med en ekstra hd - muligens en portabel. Fordi jeg arbeider mye med bilder. Også å kjøpe ekstra Ram.

 

Hvilken serviceavtale tegner dere?

 

 

Noen som har kjøpt denne? Anbefalinger?

9269725[/snapback]

 

Er stort sett samme maskin som min T61 bare med 14,1"skjerm. Jeg har 2 GB ram, 1GB turbomem og 120 GB hd, ellers likt. jeg er fornøyd med min, selv om min har vært inne hos IBM og fått nytt hovedkort. Fikk tilbake maskinen på 3 dager. Har ingen ekstra serviceavtale enn den som fulger med som standard (3 års garanti ting). Måtte betale frakt til IBM, men dette skal jeg prøve å få dekket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
IBM ringte meg i dag (kl 11 på formiddagen), jobben var visst gjort. De fikk maskinen på mandag. Jeg kunne selv velge om jeg ville hente den i Kolbotn eller på posten. De hadde skiftet hovedkort, og at det var problem med blåskjerm. Mer informasjon fikk jeg ikke. Nå er jeg bare spent på å få maskinen i henda igjen  :hmm:

9234263[/snapback]

 

Et lite spørsmål til det med BlueScreen og T61.

 

Jeg har opplevd problemer når jeg starter opp fra sleep eller hibernate. En liten feilmelding (som jeg ikke har kikket nærmere på) og at PCen tilsynelatende har startet på nytt. Når jeg ser nærmere etter så står det Problem Event Name: BlueScreen BCCode 9f (samt en rekke Med BCP1, BCP2 osv.). Når det har vært snakk om problem med BlueScreen så har jeg tenkt den tradisjonelle Windows BlueScreen-varianten, og ikke dette.

 

Får vel sjekke med Lenovo hva det betyr...

Lenke til kommentar
IBM ringte meg i dag (kl 11 på formiddagen), jobben var visst gjort. De fikk maskinen på mandag. Jeg kunne selv velge om jeg ville hente den i Kolbotn eller på posten. De hadde skiftet hovedkort, og at det var problem med blåskjerm. Mer informasjon fikk jeg ikke. Nå er jeg bare spent på å få maskinen i henda igjen  :hmm:

9234263[/snapback]

 

Et lite spørsmål til det med BlueScreen og T61.

 

Jeg har opplevd problemer når jeg starter opp fra sleep eller hibernate. En liten feilmelding (som jeg ikke har kikket nærmere på) og at PCen tilsynelatende har startet på nytt. Når jeg ser nærmere etter så står det Problem Event Name: BlueScreen BCCode 9f (samt en rekke Med BCP1, BCP2 osv.). Når det har vært snakk om problem med BlueScreen så har jeg tenkt den tradisjonelle Windows BlueScreen-varianten, og ikke dette.

 

Får vel sjekke med Lenovo hva det betyr...

9353604[/snapback]

 

 

Sørg for å ha nyeste bios inne, samt sjekk hva du har installert av drivere. jeg fant ut at mitt splitter nye webcam, logitech quickcam deluxe for notebooks laget kluss. Fikk samme BlueScreen som sist enda jeg har nytt hovedkort. De inne på support trodde først det var hardisken, men etter scanning med noe hitachi verktøy, kunne dette utelukkes. for din del bør du laste ned Drive Fitness Test fra http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

 

neste du bør gjøre er å sørge for å ha alle nyeste drivere inne ved å kjøre ThinkVantage System Update. Last ned alle kritiske og anbefalte.

 

Har lest om kapabilitetsproblem med active protection, diskeeper, power management, og MS Konfigurasjon av sikkerhetskopiering og gjenoppretting vs. Rescue and Recovery. Om du har turbo memory må du ha nyeste drivere der også. Andre ting jeg kan nevne som trøblete er Nero burning 7. Ellers er jeg personlig veldig foriktig med hva jeg legger inn etter å ha styra med Rescue and Recovery ørten ganger siden juni. Sørg for å lage en ren Rescue and Recovery backup når du har installert systemet første gang (med det du strengt tatt må ha av programmer og drivere), så er det enklere å finne ut hva som kan være problemet.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Jeg skal kjøre den driver-testen nå.

 

Kjørte ellers den ThinkVantage-oppdateringen også i går. Den fant én kritisk oppdatering. Søkte på feilmedlingen på Google og fikk inntrykk av at den kunne være RAM-relatert så jeg kjørte også en memory test. Uten feil, heldigvis (hadde satt i 2 GB ekstra selv).

 

Jeg la inn 64-bit Vista da jeg fikk PCen og måtte hente ned en del drivere da. La inn igjen det meste av Thinkpad-software'n, selv om jeg er litt usikker på hva jeg egentlig trenger. Kunne i den forbindelse vært interessant å høre hva andre beholder av denslags, men det er et annet spørsmål...

Lenke til kommentar

Jeg har det meste av ThinkVentage programvare inne, men unnlater det meste fra oppstarten (msconfig). Prøvde en ren installasjon med den dvd platen som fulgte med, men jeg måtte laste ned alle drivere til brikkesettet(Lenovo system interface driver), samt ThinkVantage System Update for skjermkort, blåtann, turbromem.

 

Finnes noen guider i denne LENOVO ThinkPad T61 tråden om hvordan lage en ren installasjon uten ThinkVantage. Jeg fikk ikke til dette, da jeg ikke fikk aktivert et OEM script mot IBM/lenovo , og dvd platen som fulgte med funka ikke med lisensnøkkel under maskinen.

 

EDIT:

 

Anbefales å beholde:

 

Rescue and Recovery

ThinkVantage System Update

Power Manager

ThinkVantage Fingerprint Software

Adobe Reader

Fn-Visning på skjemen

 

 

 

Kan unnlates:

 

Access Help

Thinkpad Easyeject

Presentasjonsstyrer

Maitenance Manager

Meldingsenter

Help scenter

Access Connections

Client Security Solution (lagrer dine passord)

ThinkVantage Productivity Center

System Migration Assistant

Lenovo Multimedia Center

Norton Internet Security

Diskeeper Home

PC-Doctor

Windows Live Toolbar

Windows Live Search

Picasa from Google

m.m.

Endret av microon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tenkte jeg skulle bruke Access Connections for å styre tilkopling til internett siden jeg kan stille inn forskjellige proxyer i forhold til hvilke lokasjoner jeg er. Men jeg sliter med å få programmet til å detektere ny lokasjon når jeg går fra kablet nettverk til trådløst. Noen så sliter med det samme?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ut TARGUS ExpressCard Universal NB Docking Station?

Den har visst DVI m.m koster 1359,- hos Amentio. Kanskje like greit med en Lenovo THINKPAD Mini-Dock? Lurer på om ExpressCard kort vil komme med HDMI og DVI-D. kan umulig være så komplisert når man ser at Nvidia NV140 støtter både oppløsningen, HDTV,HDMI osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...