johngalt1 Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Hvorfor er det så vanskelig å finne pianonoter på nettet? Jeg leter etter noter til "This Years Love" av David Grey, men finner nada. Noen som kan hjelpe?
tom waits for alice Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Hvorfor er det så vanskelig å finne pianonoter på nettet? Jeg leter etter noter til "This Years Love" av David Grey, men finner nada. 8649394[/snapback] Fordi noter i motsetning til innspilt musikk ennå bare i begrenset grad distribueres elektronisk. De kommer på papir, og folk som betaler for et notehefte gidder sjelden å scanne det for at andre skal slippe å betale. Og i motsetning til gitar-tabs som hvem som helst kan lage på minutter i en tekstbehandler er noter en tidkrevende jobb å legge inn. Noter er ellers som regel gitt ut av et forlag og beskyttet av opphavsretten. Så å legge ut scans av hele noteark her vil være i strid med retningslinjene. Om noen med tid og gehør tar seg bryet med å "skrive" dem inn selv i et noteark blir det noe annet. Geir
Haraldson Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=715947 Den visste jeg ikke om, men siden den finnes stenges denne tråden.
Anbefalte innlegg