Gå til innhold

Vannkjøling C2D, og 2 stk Geforce 8800GTS/GTX?


Anbefalte innlegg

Tant og fjas. Bestiller du fra utlandet, har du rett i gå få momsen trukket fra. Så kommer pakken til Norge, og blir fortollet av Posten mot et vederlag. Så skal den norske stat ha sin del, også kjent som merverdiavgift. Ikke verre ;)

8652980[/snapback]

 

Det mente jeg og..

Men etter at jeg sente mail til coolerkit, så sa de at jeg måtte bestille via firma. Det kan hende at det er noen nettbutikker i utlandet som gjør det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant dette kitet på Coolerkit.dk. Duger dette til en oc. quad core? Ca 2,8 ghz? :)

 

Link til produktet: http://coolerkit.dk/product.asp?product=658&sub=91&page=1

8664112[/snapback]

 

Egentlig trenger du bare DETTE kittet.

 

Vannblokken er mer en bra nok, og coolerkit skriver følgende om 120mm radiator:

Alt efter model, blæsere hastighed og antal af blæsere, så kan den køle en kraftig CPU og et moderat grafikkort, hvilket svarer op til 150-200W.

 

Send en mail til coolerkit, de svarer deg fort og på bra engelsk! Du kan sende mailen på norsk.

Thomas som styrer med vannkjøling der har veldig god peiling! Virker som en kjempe kar ;)

Lenke til kommentar
Holder det til overklokking av Core 2 Quad da? :)

 

Og så hadde det ikke den pumpa jeg var interessert i.  :whistle:

8666680[/snapback]

 

 

Vil nok tro dette duger til overklokk av en quad prossessor ;)

 

Kittet er sammensatt av komponenter som yter veldig bra sammen, du trenger verken bedre pumpe eller radiator. Vannblokke er veldig bra, og vil kjøle ned prossessore veldig godt!

 

Men hvis du lurer på noe, så send dem en mail, jeg anbefaler deg dette. Du kan sikkert spørre om de kan sette sammen et kit til deg ;)

 

Edit:

Hvis du vil at pumpen skal yte bedre, så kjøp denne

Jeg mener den skal passe pumpen(correct me if I'am wrong), og gjøre til at den yter mye bedre. :thumbup:

Endret av Ninvec
Lenke til kommentar
Men synest jo at ein 2*120 mm er å foretrekke då, dersom ein ikkje har spesielle problem med det. Personleg så hadd eg berre plass til 1*120mm, men med litt modifikasjon så fekk eg plass og eg er svært fornøgd med det :thumbup:

8666777[/snapback]

 

Ikke til hans bruk. Han vil ikke tjene så alt for mye på det, når det kommer til kjøling. Men det er noe å tjene ja..

Lenke til kommentar
Men dersom han finner ut av ein dag at skal vannkjøle hk og GPU, då vil han trenge 2*120mm, så eg ville då kjøpt det med det same...

 

Norsk eksamen i morgon, må snart begynne å sjå på feila mine :p  :innocent:

8666889[/snapback]

 

Helt klart! Men det har han ikke sagt no om til nå.. Det er nesten slik at man må ha en trippel hvis han skal kjøle ned 2 8800gtx/gts.

 

Har norsk helsdags imorgen egentlig jeg, men har operert bort mandlene idag. så blir ikke skole på 14dager til meg! :D

 

Får vannkjølingssette mitt iløpe av to dager, så det passer jo utmerket ;)

Det kom til Norge idag fra USA, og gikk rett ut ifra tollen. Håper bare at de ikke har lagt til moms på den :hmm:

Lenke til kommentar
åja, hehe :blush:

 

Eg grua meg, skal skrive om global oppvarming :p

 

Men hadde ikkje trådstarte eigentleg tenkt å vannkjøle skjermkortet også?

8667230[/snapback]

 

Offtopic:

Gobal oppvarming, veldig mye å skrive! Husk at USA prøver å forhindre at neste måneds G8-møte skal jobbe for snarlige forhandlinger om global oppvarming. Dette vil gi et + i marge ;)

 

Ontopic:

Han hadde tenkt det fra begynnelsen ja, men det virker som han lagt det fra seg :p

Lenke til kommentar
Men dersom han finner ut av ein dag at skal vannkjøle hk og GPU, då vil han trenge 2*120mm, så eg ville då kjøpt det med det same...

 

Norsk eksamen i morgon, må snart begynne å sjå på feila mine :p  :innocent:

8666889[/snapback]

 

Det er stor sjanse for at jeg skal kjøle GPU ja. Har ikke helt lagt det fra meg, men jeg vil gjøre det dersom det viser seg at jeg vil få dårlig kjøling på CPU dersom jeg gjør det. Men det skulle vel ikke ha noe å si, for det er jo CPU den avkjølte vesken når først. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

I og for seg selv sant... Men gpu''en vil bidra til varmere vann, som fører til at det er mer å kjøle ned for radiatoren.

Jo mer effektiv radiator du har, jo flere blokker kan du kjøle ned, uten å få høyere temp på vannet etter radiator. Vil derfor anbefale deg å kjøpe en så stor radiator som mulig. Hvis den er unødvendig kraftig, kan du bare skru ned viftehastigheten og få en mer stillegående pc.

Lenke til kommentar
Får vannkjølingssette mitt iløpe av to dager, så det passer jo utmerket ;)

Det kom til Norge idag fra USA, og gikk rett ut ifra tollen. Håper bare at de ikke har lagt til moms på den :hmm:

8667002[/snapback]

Hold oss oppdatert på dette. Bestiller en liten "dunge" fra Petra's i dag. Merket de korrekt verdi, eller fikk du dem til å forfalske til under 1000 kroner?

 

Edit: Normalt sett får du ikke pakken ut før den har blitt fortollet, så det ser ut som om du har vært heldig. Hvor lang tid tok det fra USA med ekpress?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...