Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han utvider rekorden med antall kvartfinaler nådd på rad i Grand Slam-sammenheng, men skuffende at det ikke blir kamp. Jeg hadde gledet meg.

 

På den andre siden så er det jo greit at jeg slipper å se Federer-kamp med Kirsten Retardo Robsahm som kommentator. Hun og han andre oldingen Eurosport tviholder på, er jo helt bak mål. Forvirrede gamle tullinger som hadde gjort en bedre jobb om de hadde holdt kjeften gjennom hele sendingen.

Lenke til kommentar

Gah! Tennis arrangører.. Jeg sitter og venter på Roddick - del Potro som skulle begynne kl 01, "weather permitting." Og det er tydelig at været ikke er villig til samarbeid, men går det ikke an å gi et FNUGG av informasjon om utsiktene?

 

"We will provide continuous updates." Ja, jøss..

Lenke til kommentar

På mandagskvelden sjekket jeg værmeldingen for resten av dagen og neste dag i New York. Strengt tatt ble jeg faktisk litt overrasket over at de fikk gjennomført noen kamper i går. Jeg vil bli enda mer overrasket om det blir spilt noe i dag. Dette er fra weather.com

 

Thunderstorms likely in the morning. Then the chance of scattered thunderstorms in the afternoon. Humid. High 81F. Winds SW at 10 to 20 mph. Chance of rain 80%. Rainfall possibly over one inch.

25mm regn er ikke noe drømmescenario.

Lenke til kommentar

Nå er det uhyre lite som tilsier at Federer vil være nummer 1 ved årsskiftet. Djokovic er virkelig i rute mtp å forsvare tittelen i US Open fra i fjor. Deretter kommer China Open, Shanghai Masters, Paris Masters og World Tour Finals hvor han har muligheten til å ta rundt 3.400 poeng.

 

Federer spiller ikke China Open, og han forsvarer full pott fra Basel, Paris og WT Finals. Altså er det kun i Shanghai han kan sanke poeng.

 

Her er et tenkt scenario:

Federer vinner Basel, han taper finalen i Shanghai, han taper finalen i Paris og han taper semifinalen i WT Finals etter to RR-seire. Dette er ikke helt utenkelig, men jeg tviler i grunn litt på at han skal nå begge de gjenværende Masters-finalene.

 

Hvis Djokovic da først ryker i semien mot Ferrer og deretter vinner China, ryker i kvarten både i Shanghai og Paris og deretter ryker i semifinalen i WT Finals etter to RR-seire, så vil dette fortsatt være nok til å være nr 1 ved slutten av året.

 

Det kreves altså minimalt av Djokovic for å ta førsteplassen om ikke Federer spiller over evne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...