Gå til innhold

I, Videogame - dokumentar-serie om spill


Anbefalte innlegg

Heads up!

Klokken 22.00 i kveld på DiscoveryChannel starter en seks-delers dokumentar-serie om Videospill.

 

"I dette programmet undersøkes fortiden, nåtiden og fremtiden til videospill og videospillere, fra enkle "pong" til virtuelt tankekontrollert programvare."

 

Trailer og mer info om programmet kan ses HER

 

Synes det ser ganske interessant ut, så alle som har interesse for videospill og dets historie burde få med seg dette.

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gosh! Takk for påminnelsen, holdt på å glemme det! Gleder meg til dette! Følg generelt også med på hva som blir sendt på de svenske Kanal 1 og 2, som de fleste har tilgang til. Det er en del bra kulturstoff der (musikk, gjerne ny og eksperimentell, elektronica og mye annet spennende, samt dataspill og multimedia).

Lenke til kommentar

Jeg er litt misfornøyd. Det er en del detaljer, spesiellt når de klipper inn film fra spill, som ikke er riktig. De snakker om kings quest som et tidlig pc-eventyr med grafikk, men viser video fra VGA-versjonen, snakker om hvor mye kraftigere mega drive var med 16 bit i forhold til nes/famicom med 8-bit, men blant spillene som ble vist som skulle være eksempler på dette, så vi alex the kidd2(tror jeg det var, i alle fall spillet som var "innebygd" i master system II), et spill for en 8 bits konsoll, osv.

 

I tillegg presenteres en spådommer og tolkinger som fakta.

 

Nåvel. Det er jo stort sett underholdende, og årsaken til mengden "feil" kan jo snarere være at jeg har større kunnskaper om dette området enn om mange andre jeg ser dokumentarer om, og derfor legger merke til mer her selvom nivået ikke er bedre ellers... jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Jeg er litt misfornøyd. Det er en del detaljer, spesiellt når de klipper inn film fra spill, som ikke er riktig. De snakker om kings quest som et tidlig pc-eventyr med grafikk, men viser video fra VGA-versjonen, snakker om hvor mye kraftigere mega drive var med 16 bit i forhold til nes/famicom med 8-bit, men blant spillene som ble vist som skulle være eksempler på dette, så vi alex the kidd2(tror jeg det var, i alle fall spillet som var "innebygd" i master system II), et spill for en 8 bits konsoll, osv.

 

I tillegg presenteres en spådommer og tolkinger som fakta.

 

Nåvel. Det er jo stort sett underholdende, og årsaken til mengden "feil" kan jo snarere være at jeg har større kunnskaper om dette området enn om mange andre jeg ser dokumentarer om, og derfor legger merke til mer her selvom nivået ikke er bedre ellers... jeg vet ikke.

8642626[/snapback]

 

Har du sett en annen episode enn meg?

 

Annbefaler denne boka for de som er intressert i mer historie Link ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...