Gå til innhold

Har du prøvd Graffeltesten?


2rst1

Anbefalte innlegg

Ok.. Dette er det du seier til en person:

"Sei graffel graffel mange gongar etter kvarandre"

 

han/hun begynner å sei:

"graffel graffel graffel graffel graffel graffel .... " osv...

 

Etter ei stund spør du "hva spiser man suppe med?"

Som oftest blir svaret "gaffel"

 

Var en kompis av meg som sa dette til meg... Eg trudde han skulle prøve å få meg til å sei graffel, så¨derfor sa eg gaffel. Etterpå testa eg det på ein anna kompis av meg, og han gjekk også rett på og sa gaffel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønte ikke?

8634854[/snapback]

 

Suppe spiser man med ei skje.

 

Når man forteller noe til å si "graffel" - som ligner på 'gaffel' - mange ganger etter hverandre blir hjernen innstilt på graffel. Når man så spør om hvilket redskap man spiser suppe med hentes gaffel fram først siden dette ligner ordet man har innstilt seg på. En annen forsterkende effekt kan være at graffel-greiene også distraherer en fra spørsmålet som gjelder suppe, som man vanligvis spiser med ei skje. Man tolker kun deler av spørsmålet som blir da å kun gjelde "et spiseredskap" -> graffel -> gaffel.

 

Man svarer altså at man spiser suppe med gaffel.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Det er jo en annen også;

 

Si "hvit" 10 ganger. (Hvis dere vil være mer failsafe, kan dere prøve kmelk)

 

Så spør du: Hva drikker kua?

 

- Melk!

 

 

Poenget er at siden melk er hvitt, så etter å ha sagt "hvit" 10 ganger, så assosierer du det med melk. Har funket hver gang for meg! Når jeg begynner å le litt, så ser de bare dumt på meg; hva er det som er så morsomt? Jo, så forteller jeg jo at kua drikker vann :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
jeg gikk fem på den graffel greia en gang når fyren spurte hva man spidser suppe med savrte jeg stolt :"tror du ikke jeg veit at man spiser suppe mad gaffel"

8643774[/snapback]

De som har prøvd det på meg har blitt skuffa. Jeg tenker hele tiden over det og sier skje :p

Lenke til kommentar
En annen gammel sak er "Sier du hvit eller kvit eggeplomme?"  :roll:

8640008[/snapback]

Eg seier: "Er eggeplomma kvit eller hvit?"

Litt etterpå kan ein jo sei: "Kva farge er eggekviten?"

Då svarar dei kanskje gul, pga. at dei blir distrahert av det forrige spørsmålet. Men du må ikkje sei dei rett etter kvarandre, for då funker det ikkje (trur eg).

 

Edit. Gaffel-trikset funker vel ikkje om du er ganske treig (som meg f.eks.) og tenkjer over det han/hun spurte om. Viss du er ganske rask i hjernen tenkjer du deg vel til at det er eit lurespørsmål. :hmm:

Endret av Kiwien6
Lenke til kommentar
Edit. Gaffel-trikset funker vel ikkje om du er ganske treig (som meg f.eks.) og tenkjer over det han/hun spurte om. Viss du er ganske rask i hjernen tenkjer du deg vel til at det er eit lurespørsmål. :hmm:

8652607[/snapback]

Nå antar jeg du ikke mener treg i som i lite intelligent i og med at man faktisk tenker nøye over og tolker spørsmålet før man svarer? Det tar kanskje lengre tid og derfor tregt i et tidsperspektiv, men man svarer mer intelligent i det minste. :)

Lenke til kommentar

En annen:

 

Du er -

Vennen din er *

 

- 2 + 2?

* 4

- 4 + 4?

* 8

- 8 + 8?

* 16

- 16 + 16

*32

- Hva drikker kua?

* Melk

 

Man forbinder kua med melk, men den drikker jo vann. Når den du sier den til har forstått det, spør du om det samme, bare at du bytter ut kua med kalven. Hender den du spør igjen er så innstilt på vann, at den sier det, men kalven drikker melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...