Gå til innhold

neon bra utenlanske dvd web butikker på nett


Anbefalte innlegg

De trikser også med tolla for deg, hvis du bestiller varer som koster over 199,- stempler de GIFT, value 199 NOK på utsida av pakken. Tolla åpner dem ikke da :)

 

Alle mine (4) dvd-er jeg har kjøpt ifra DVD Soon er stemplet med gift og 12CAD = 53,5 kroner.

 

Og selvfølgelig kan Tollen åpne pakken fordi - de tar da stikkprøver.

 

Ja, men de kan ikke bevise at det ikke er gave, samt at verdien er over 12 canadiske dollar. Dermed slipper du tollen uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men de kan ikke bevise at det ikke er gave, samt at verdien er over 12 canadiske dollar. Dermed slipper du tollen uansett.

 

Det er ikke de som skal bevise det, men du.

Hvis Tollen krever det må du sende inn en utskrift av din bank-konto, webside der prisen står, faktura eller lignende

(og ja, på fakturaen så står den virkelige prisen).

 

Nå tror sikkert mange av dere at jeg jobber for de (selv om de er ett Canadisk firma), men jeg vil bare komme med ett annet syn enn Simfan har.

 

Hmm... da er jeg muligens ansatt av Play.com (har ikke fått noen lønnsslipp enda da) ettersom jeg anbefaler de 8)

Lenke til kommentar

Ett triks for å få ting tollfritt...

 

Jeg har ikke testa det på web butikker, men jeg bestilte endel fra utlandet tidligere, da helst gjenom tlf. Det jeg gjorde når jeg bestilte for litt for store beløp var å be de gjemme kviteringa(her blir det å sende en mail), eller skrive at det kosta mindre utenpå pakken. Da har tollvesenet ikke muligheter til å gebyrlegge skiten.

Funka i alle fall for meg, jeg har bestilt for tusenvis uten å betale ett øre til staten... Det eneste butikkene har å tape på det er å miste ett salg fra deg....

Lenke til kommentar

hehe... nå ser jeg at det er akkurat det dere har snakka om... Jeg gadd ikke lese alle laaange innlegg

 

At tollen sjekker bakutskriften din?? Det tror jeg ikke noe på... Faen.. hvor mye jobb tror du de gidder å gjøre for noen skarve lapper??

Og somsakt, det går ann og gjømme fakturaen.

Lenke til kommentar
At tollen sjekker bakutskriften din?? Det tror jeg ikke noe på... skitt.. hvor mye jobb tror du de gidder å gjøre for noen skarve lapper??

Og somsakt, det går ann og gjømme fakturaen.

 

Tro på meg.

Jeg har vært gjennom prosessen med å "bevise" min uskyld ved å måtte sende inn bankutskrift for å vise eksakt hvor mye jeg betalte for en dvd, som var under mva-grensen, men som var merket med feil pris.

 

Og ja... Tollen gjør akkurat det fordi de er byråkrater og alt skal være korrekt.

Forhåpentligvis blir mva-grensen økt til 800-1000 kroner til sommeren eller vinteren.

Lenke til kommentar

Bare for å pirke litt her: det er ikke Tollvesenet som står for kontroll og slikt, det er Posten. Og det forekommer ikke toll på dvd overhodet. Kun moms og 'fortollingsgebyret'.

 

Posten har nå sentralisert all fortolling til Oslo, noe jeg tror kan by på mange problemer. På news har jeg sett folk fortelle at de uten forvarsel og uten å skrive under på noen avtale, får momsregning i posten.

Lenke til kommentar
Bare for å pirke litt her: det er ikke Tollvesenet som står for kontroll og slikt, det er Posten. Og det forekommer ikke toll på dvd overhodet. Kun moms og 'fortollingsgebyret'.

Joda - rent teknisk sett er det korrekt. Men du kan vel "kreve" at en annen speditør fortoller pakken din.

 

Posten har nå sentralisert all fortolling til Oslo, noe jeg tror kan by på mange problemer. På news har jeg sett folk fortelle at de uten forvarsel og uten å skrive under på noen avtale, får momsregning i posten.

Det har vel med at Posten skulle effektivisere sine rutiner, slik at pakker ble raskere fortollet og sendt ut til mottaker.

Er vel noe som ble startet i forbindelse med "fortolling på Internett".

Lenke til kommentar

Joda - rent teknisk sett er det korrekt. Men du kan vel "kreve" at en annen speditør fortoller pakken din.

 

Det vet jeg ikke, men må jeg fortolle noe, skal jeg jaggu gjøre det selv.

Poenget mitt var at den 'generiske' fortolleren er Posten, ikke Tollvesenet, så det er Posten som skal ha kjeft. :)

Lenke til kommentar
man får vel ikke norsk tekst hvis man bestiller sone 2 DVD fra f.ek.s. bestiller fra play.com??? !

 

Nettopp fått rundt 20 filmar eg bestilte.

Og der var det norsk teks på absolutt alle.

Ellers står det kva teksting filmen har om du går inn på den.

Så vidt eg kan huske har eg ikkje sett ein einaste der uten norsk tekst.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler sterkt (som flere andre i tråden) www.play.com og www.ezydvd.com.au. Enormt utvalg, lave priser og fraktkostnader.

 

Ellers er www.happyhunter.com en glimrende site å bruke til å finne laveste priser på dvd'er.

 

Edit: Må forresten si meg enig med LarsC her ang. DvdStrax. For de som ikke har fått det med seg er de langt fra billige. Anbefaler folk å styre unna. Man kan like gjerne kjøpe dvd'ene på platesjapper/narvesen/elkjøp o.l. istedenfor å vente på dem i posten til de prisene der.

 

Et lite eksempel: Jeg har kjøpt 4 dvd'er de siste 2 ukene (fra play og ezydvd). Disse kostet 96,50 + 152,31 + 89,80 + 56,08 = kr 395,- (total pris inkl. frakt). Dvd'ene fra play kom i posten 5 dager etter bestilling, den ene fra ezydvd brukte 1 dag mer. De samme titlene koster alle kr 199 hos dvdstrax, dvs. en total pris på kr 796,- og dermed dobbel pris i forhold til dem jeg kjøpte hos.

 

Moralen er: Gjør deg selv en tjeneste, sammenlign priser og spar penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...