Gå til innhold

Hvordan få større armer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trene gutt, trene.

 

Legg litt vilje i det, ikke overtren deg, men tren godt! Spis mye mat, det enkle er ofte det beste.

 

I din alder så burde du kanskje ta det litt med ro i et par år til før du tar av - slik at kroppen får vokst litt (går utifra at du er født i 91 utifra nicket ditt).

 

Bare ikke gjør noe dumt. Vilje og motivasjon er tingen.

 

Fred ut og grattulerer med dagen! (17. mai)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal han ta det med ro slik at kroppen får vokst seg ferdig? Flott hvis du backer opp svaret ditt med seriøse studier.

8632599[/snapback]

 

Sjelettet får bla. ikke vokst seg ut slik det skal.

 

Jeg har en enegget tvillingbror, vi er helt identiske omtrent forutenom 1 ting, jeg trente 7 dager i uken da jeg var 12-13 år, og han gav seg med idretten

 

I dag er han plutselig 10 cm høyere enn meg.

 

Når du er 16 år er du fortsatt ikke fult utvokst og vil fortsatt vokse endel frem til du er 18 +-

 

 

Jeg går utifra at trådstarter egentlig ikke bare har tenkt å trene armene ...

Lenke til kommentar

Kan godt være, men jeg ville fortsatt ikke gått fult ut - hadde jeg vært 16 ...

 

Nei, alltså - det er jo opp til enkeltpersonen å avgjøre, jeg ville bare advare litt. Har ikke hørt det med at 'idrett' er 3x mer skadelig enn vektløfting, hva er vektløfting da? En 'eSport'? :p (<--- sarkasme)

 

Tenkte mer på, hva definerer du som disse idrettene? Løping og fotball etc? Jeg drev med svømming forresten ...

Lenke til kommentar

Så lenge teknikken hans er god og han har trent litt lett/medium i 2-3 mnd tid med ett fullkroppsprogram så kan han vel da begynne å trene tungt.

 

Men man begynner lett i starten med teknikkøvning, det gjelder alle ikke bare ungdommer.

 

Jeg begynte å trene på studio da jeg var 15 år og trente hardt etter en 2mnd tid, har ikke hatt noen problemer for det.

 

Vel det er vel alle slags idretter som setter hardt fysisk press mot kroppen. Sefølgelig ikke seiling hvor du sitter i båten din, men mer som fotball, basket osv.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Sjelettet får bla. ikke vokst seg ut slik det skal.

 

Jeg har en enegget tvillingbror, vi er helt identiske omtrent forutenom 1 ting, jeg trente 7 dager i uken da jeg var 12-13 år, og han gav seg med idretten

 

I dag er han plutselig 10 cm høyere enn meg.

8633380[/snapback]

Da er det noe annet feil. Jeg tipper at du ikke spiste nok !
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Da er det noe annet feil. Jeg tipper at du ikke spiste nok !

8633887[/snapback]

 

Tviler jeg på ... Jeg var beryktet for å spise noe helt usakelig mye.

 

Jeg synes ihvertfall det er kjipt å være lavere enn broderen fordi jeg var litt for aktiv og hindret skjellettets utvikling i mindre grad.

 

Av alle utøverene i klubben min (vi hadde/har OL-utøvere og mange EM-svømmere i klubben) - så ble jeg faktisk trukket frem som den eneste som spiste 'godt nok' av treneren en gang i tiden ...

 

 

Jeg ville ihvertfall satset på å varme opp i 10-15 min før jeg begynte å pumpe i den alderen - også ihvertfall satse litt på løping/sykling innimellom. Også husk mye hvile!

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar
Tviler jeg på ... Jeg var beryktet for å spise noe helt usakelig mye.

8637733[/snapback]

Du trente jo usaklig mye også. Jeg har opprettholdt det samme kostholdet etter at jeg kutta å trene for et par uker siden (pause, av div. grunner), og nå har magen begynt å komme. Man skal ikke undervurdere effekten av trening.
Lenke til kommentar

Er det ikke slått fast at det er en myte at vektrening direkte hindrer vekst. Tenker på for tidlig "lukking" av epifyseskiver etc. At det indirekte kan påvirke vekst kan jeg vel si meg enig i, men at det da er andre årsaker som hindrer veksten. Feks. kosthold som mange andre har trukket frem.

Lenke til kommentar
Er det ikke slått fast at det er en myte at vektrening direkte hindrer vekst. Tenker på for tidlig  "lukking" av epifyseskiver etc. At det indirekte kan påvirke vekst kan jeg vel si meg enig i, men at det da er andre årsaker som hindrer veksten. Feks. kosthold som mange andre har trukket frem.

8639079[/snapback]

Det er bevist ja.

 

Når du trener frigjør du faktisk hormoner som hjelper deg vokse etter det jeg har hørt, vet ikke om dette stemmer 100%.

 

Og når du spiser mye og riktig hjelper dette også deg å vokse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...