Gå til innhold

IEXPLORE.EXE kjører av seg selv...


Anbefalte innlegg

Selv om jeg ikke har et åpent nettleservindu. I Task Manager står den oppført to ganger, og selv om jeg avslutter dem starter de opp av seg selv... hva kan dette være? Hvordan får jeg slutt på dette? En irriterende ting ved dette er at pc'en "hakker" i noen sekunder fra tid til annen...

 

Setter pris på alle seriøse innspill.

 

Mvh

Gregor Martin

 

PS

Windows XP SP2

Har kjørt antivirus og sjekket for ad/malware samt sjekket registeret med Eusing Free Registry Cleaner

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg foreslå en midlertidig løsning?

kill.zip

Last ned og kjør

 

Dette programmet brukte på min pc 40% cpu konstant så du er klar over det.

 

Imens kan du scanne pc en etter mistenksomme virus med for eksempel nanoscan (men da må du stoppe programmet nevnt lengre oppe midlertidig)

 

Hva sier nanoscanetter en quick scan?

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Kan jeg foreslå en midlertidig løsning?

kill.zip

Last ned og kjør

 

Dette programmet brukte på min pc 40% cpu konstant så du er klar over det.

 

Imens kan du scanne pc en etter mistenksomme virus med for eksempel nanoscan (men da må du stoppe programmet nevnt lengre oppe midlertidig)

 

Hva sier nanoscanetter en quick scan?

8636376[/snapback]

tar ingenting av cpuen min!?

Lenke til kommentar
Selv om jeg ikke har et åpent nettleservindu. I Task Manager står den oppført to ganger, og selv om jeg avslutter dem starter de opp av seg selv... hva kan dette være? Hvordan får jeg slutt på dette? En irriterende ting ved dette er at pc'en "hakker" i noen sekunder fra tid til annen...

 

Setter pris på alle seriøse innspill.

 

Mvh

Gregor Martin

 

PS

Windows XP SP2

Har kjørt antivirus og sjekket for ad/malware samt sjekket registeret med Eusing Free Registry Cleaner

8631151[/snapback]

 

Hent Hijackthis og pakk det ut i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfil". Loggfilen kopierer du og poster.

Lenke til kommentar
virus. masse poppup. ^^

 

kos deg du ;)

 

tipper du trenger en formatering da ;P

8636315[/snapback]

 

Formatering er siste utvei i enhver anledning!

 

Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

 

Dersom du har Windows XP kan en systemgjenoppretting etter at du har fjernet virusene føre til at du stiller tilbake maskinen til å være infisert igjen. Prøv først å fjerne virusene uten å deaktivere systemgjenoppretting.

Dersom du klarer å desinfisere maskinen stenger du av systemgjenoppretting, restarter og setter på systemgjenoppretting igjen. Dersom du ikke klarer å fjerne virus kan en systemgjenoppretting fungere, velg da et gjenopprettingspunkt hvor du VET du ikke var infisert.

 

 

All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

 

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

 

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

 

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

 

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

 

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

 

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

 

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.

Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ok, nå ble det forferdelig mye rot her på grunn av at folk hjelper forskjellige brukere. Hold dere til trådstarter i DENNE tråden. Dette er hans tråd hvor ingen andre skal komme med sine problemer slik at det bare blir rot. De kan åpne en ny tråd.

 

Trådstarter: Anbefaler at du begynner med å legge ut en logg fra Hijackthis. Følg linken til norbat :)

Lenke til kommentar

Takk til Moderator for å sette diskusjonen tilbake til utgangspunktet!

 

Og takk til alle som har bidratt ellers.

 

Aner ikke hva jeg skulle gjort uten HARDWARE.NO

 

Men altså... Ingen tvil det var virus på gang, eller Trojaner... en tanke som ikke slo meg før jeg leste innleggene... Efter litt grubling og fikling med maskinen har jeg kommet frem til at dette er den beste anledning til å reinstallere XP. Ny start. Litt mer jobb, men siden os'et ligger på egen partisjon er det mest plankekjøring og bruk av tid det går på.

 

TAKK for alle bidrag!

 

Mvh

Gregor Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...