Gå til innhold

Økonomi og administrasjon på BI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kommer lett inn.

8631882[/snapback]

 

 

Begrunnet med hva da?

8632060[/snapback]

Fordi alle kommer inn på BI ;) Tro meg, jeg har enda ikke hørt om noen studier som er fulle på BI. Jeg kom inn på BI to uker før studiestart.

Vil forøvrig ikke anbefale BI, det er dyrt og du får, etter min mening, ikke valuta for pengene.

 

 

Edit: Velkommen til forumet lobilmn :)

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar

Fordi hvis BI får inn totalt ukvalifiserte personer, så setter det skolen i negativt lys i næringslivet, og gjør skolen mindre ettertraktet. Da vil f.eks folk som er utdannet på et universitet kommer før BI-studenter i jobbsøking, og det er ikke noe BI har lyst til å ha på seg.

Lenke til kommentar

Dette varierer nok mellom linjene, men jeg vet ikke om det gjelder for øk.adm.

 

For siviløkonomstudiet som historisk er BI's mest prestisjefulle linje, settes det er kunstig krav på i underkant av 50 poeng dersom det ikke er nok kandidater med tilstrekkelig antall poeng til å fylle studieplassene. Dette nettopp for at siv.øk.-kandidatene ikke skal lide av lavere anseelse.

 

Husk da endelig at det er flere utdanninger på universitet som er mer ettertraktet enn diverse BI-studier til samme type jobb.

Lenke til kommentar
Novikana:

 

Hvordan synes du int.mark er ? Jeg har søkt og kommet inn i år men er usikker på om jeg skal starte på det!:)

8658224[/snapback]

 

Jeg gikk i Trondheim, og hadde to veldig bra år. Meget hyggelige medstudenter, veldig bra forelesere og hyggelige lokaler. Fagene er ikke vanskelige, men som med alt annet må man jobbe litt for å få snittet opp på B'en.

 

Sisteåret har jeg nå tilbragt i Shanghai, noe som har vært meget kult. Det akademiske opplegget har vært litt så som så, men bare det å ha bodd i Kina gir et sinnsykt fortrinn ifht dem som aldri har vært her. Lærer man seg språket får man jo jobbene kastet etter seg :)

 

BI har visst hatt en voldsom økning i søknader til dette studiet, og de satser også mer og mer på sitt internasjonale nettverk.

Lenke til kommentar
Novikana:

 

Hvordan synes du int.mark er ? Jeg har søkt og kommet inn i år men er usikker på om jeg skal starte på det!:)

8658224[/snapback]

 

Jeg gikk i Trondheim, og hadde to veldig bra år. Meget hyggelige medstudenter, veldig bra forelesere og hyggelige lokaler. Fagene er ikke vanskelige, men som med alt annet må man jobbe litt for å få snittet opp på B'en.

 

Sisteåret har jeg nå tilbragt i Shanghai, noe som har vært meget kult. Det akademiske opplegget har vært litt så som så, men bare det å ha bodd i Kina gir et sinnsykt fortrinn ifht dem som aldri har vært her. Lærer man seg språket får man jo jobbene kastet etter seg :)

 

BI har visst hatt en voldsom økning i søknader til dette studiet, og de satser også mer og mer på sitt internasjonale nettverk.

8660149[/snapback]

 

Jeg har hørt at det er vanskelig å få jobb etter endt studie, derfor har jeg egentlig tenkt mer og mer på øk.adm, men det er internasjonal markedsføring som frister desidert mest! Har du noen formeninger om det? :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt. Av oss som er i Kina så har jeg hvertfall fått jobbtilbud, men også kommet meg inn på Master i USA, én har fått seg jobb i et kinesisk selskap, et par har fått jobb i Norge og resten er så ubestemte at det er ikke utdanningen dems det står på :) Tror hvertfall ikke sjansen er større med øk.adm!

 

Du har sikkert sjekket hvordan det funker med 3. året hvor man reiser ut...drar du til Kina får du mulighet til å lære om Kina (seff) og lære deg språket. Det jeg har funnet ut av å være her er at om man har et snev av businessforståelse og snakker kinesisk er man sikret jobb de neste 15-20 årene. Angrer ikke på graden jeg :)

 

Skal man derimot skaffe seg en kontorjobb i Norge etter endt bachelor stiller man nok ikke så veldig sterkt. Desto er man mer populær for norske selskaper i Kina, eller aktivitet mot landet (noe flere hundre norske selskaper får hvert år).

Lenke til kommentar

Hmmm, du gjør det vanskelig!;)

 

Jeg vil IKKE bli sittende som regnskapsmedarbeider eller lønnsansvarlig etter endt utdanning. Jeg vil ha en jobb som jeg er litt på "farten", men samtidig kan bo og leve et vanlig liv her i Norge. Altså vil jeg ikke slå meg til ro i Shanghai feks!;)

 

Jeg kommer nok uansett til å ta en mastergrad til slutt, så enten blir det internasjonal markedsføring, eller siviløkonom. Vanskelig valg! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...