Gå til innhold

Poeng på ordinær vitnemålet...


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har noen generelle spørsmål om studier i norge og hvor mange poeng det er mulig å samle seg opp.

 

Man får 2 poeng for hvert år etter det året man fyller 20? Vil det si at jeg får 8 poeng hvis jeg søker det året jeg blir 23?

 

Man får 3+2 poeng for 2 år i militæret? ( førstegangs + befal tjeneste )

 

Bortsett fra det så har jeg 5 poeng i realpoeng og fordypningspoeng :)

 

Vet at det bare er medisin som har poeng grense på 12 poeng, mens resten er fritt.

 

Vil det da si at jeg kan ha 18 poeng til jusstudiet ? Trenger jeg da 4.0 i snitt etter jeg har tatt opp fag? Grensen er 58 poeng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som om du har lagt sammen riktig, men jeg har et kjapt lite spørsmål som jeg vil slenge inn.

 

Når jeg er ferdig på videregående og utfører førstegangstjeneste, så gir det meg 3 ekstra poeng. Men vil de tre poengene automatisk plassere meg i ordinærkvoten eller kan jeg fortsatt søke primærkvote etter militæret?

8625641[/snapback]

 

Du kan fortsatt søke i primærkvoten, men poengene fra militæret blir ikke tatt med.

Lenke til kommentar
Virker som om du har lagt sammen riktig, men jeg har et kjapt lite spørsmål som jeg vil slenge inn.

 

Når jeg er ferdig på videregående og utfører førstegangstjeneste, så gir det meg 3 ekstra poeng. Men vil de tre poengene automatisk plassere meg i ordinærkvoten eller kan jeg fortsatt søke primærkvote etter militæret?

8625641[/snapback]

Til og med det året du fyller 21 år vil du bli plassert i den gruppen som gir deg best "resultat" ved opptaket, dette avgjøres av SO. Etter fylte 21 år så kan du kun søke i ordinærkvoten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...