Gå til innhold

Purring på årsavgift, hva ****?


Badon

Anbefalte innlegg

Okey, dette er så jævlig tåplig at jeg veit faen ikke hva jeg skal gjøre..

Jeg bulka bilen min, så kjøpte jeg meg en delbil og kjørte bilen hjem og leverte skiltene dagen etter dette er vel i slutten av februar. Nå i dag fikk jeg en purring på den helvetes årsavgifta på bilen, men dette kan faen ikke stemme jeg har levert skiltene før 20mars og bilen har naturligvis ikke blitt brukt på veien etter det og nå må jeg betale den helvetes avgifta. Hva faen er det forno? Bilen har jo stått siden 1mars eller no. Det burde faen meg være det samme om bilen er vraka eller avskiltet før 20mars. Må kjører for faen ikke på veien. Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? Jeg er student og kan ikke bare slenge opp 3000kr.

 

Er forbanna nå så beklager hvis det blei noen støtende ord..

Endret av Badon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skiltene skulle vært levert før års skiftet. hvis du skulle sluppet årsavgift

 

leverer du bilen til hugging før 20mars, hadde du sluppet årsavgift..

 

 

så det er riktig att du må betale årsavgift, nye regler.. desverre

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Dette er svindel.. Det er vel samma om bilen er avregistrert eller hugget. Bilen blir jo ikke brukt alikevel? Noen som er enig i at dette ikke er som det burde være?

8622030[/snapback]

 

Jeg synes faktisk dette er en glimrende ordning. Det gir folk incitament til å faktisk kvitte seg med gamle vrak i stedenfor å tyne ut siste kilometer. Og du skal ha fulgt ganske dårlig med i nyhetene i mars for ikke å ha fått med deg dette.

Lenke til kommentar
Dette er svindel.. Det er vel samma om bilen er avregistrert eller hugget. Bilen blir jo ikke brukt alikevel? Noen som er enig i at dette ikke er som det burde være?

8622030[/snapback]

Det er vel opplagt at det ikke er helt det samme. Hugges bilen kommer den aldri på veien igjen. I motsetning til hvis den bare er avregistrert. Da er det bare å registrere den igjen.

 

Men det er litt drøyt. Det skal jeg være enig i.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Nå har jo bilen kjørt 2 måneder på veien i dette året, altså må det betales årsavgift for dette året. Man kan vel gjerne tenke at man bare skal betale for 2 måneder, men det hjelper ikke i.o.m at systemet er slik det er. Jeg anbefaler å betale den årsavgifta så fort som absolutt mulig, ellers blir det dyrt. Det som er litt dumt nå, er at du må betale for å få tilbake skiltene om du skal ha bilen på veien igjen i år, i tillegg til full årsavgift (som må betales uansett), så du burde ikke ha avregistrert den i utgangspunktet hvis du ikke har tenkt å bruke år på å få den på veien igjen.

Lenke til kommentar

Bilen er levert til hugging fordi jeg bare skulle ha noen deler av den..

Jeg får vel vrakpanten på den snart tar 4-5 uker, utrolig at det skal ta så lang tid.. Jeg har ikke sett noe om akuratt dette i nyhetene i mars:S For da hadde jeg levert den da.. Leste akuratt nå at jeg måtte betale inn hele beløpet også fikk jeg tilbake halvparten? Hva er det for no tull? Får snart en mental knekk av det opplegget her.. Hipp hurra for Norge..

Endret av Badon
Lenke til kommentar
Bilen er levert til hugging fordi jeg bare skulle ha noen deler av den..

Jeg får vel vrakpanten på den snart tar 4-5 uker,

8622270[/snapback]

 

Jeg leverte en bil akkurat dagen før, det vil si midt i rushet. Tok under en uke før vrakpanten var på konto. Her fungerer systemet perfekt. Men er huggeriet sent ute med å sende inn melding til myndighetene vil ting selvsagt ta tid.

 

Jeg har ikke sett noe om akuratt dette i nyhetene i mars:S For da hadde jeg levert den da..

8622270[/snapback]

Det var store oppslag i avisene i ukene før fristen. Ja det var oppslag stadig vekk fra slutten av februar frem til 20. mars. Både om "hvordan slippe å betale årsavgift" og om den forlengede fristen til 20. mars (normalt 15. mars). Så her var det ikke snakk om hemmelig informasjon.

Lenke til kommentar

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...ge=NO#sos_bil04

For kjøretøy som leveres til vraking etter forfallsdato, men senest 30. juni, skal det betales avgift med halvt beløp. Dersom avgiften er betalt ved vraking, blir pengene for den halve avgiften refundert. Refusjonen blir automatisk utbetalt, som regel i løpet av måneden etter vraking. Dette kan imidlertid variere ut fra når Tollvesenet mottar vrakmelding fra vrakplassen.

I følge det som står der, så skal du ha mulighet til å betale inn bare halve beløpet med KID-nummer + purregebyret (250kr?).

 

Mulig det er blitt noe tøv siden den var avskiltet før den ble levert(?) Ta kontakt med Tollvesnet og spør hva du skal gjøre, så får du nok korrekt informasjon.

Lenke til kommentar
Dette er svindel.. Det er vel samma om bilen er avregistrert eller hugget. Bilen blir jo ikke brukt alikevel? Noen som er enig i at dette ikke er som det burde være?

8622030[/snapback]

 

Det heter naturligvis ikke svindel når det er Staten som står bak det... At det føles slik i praksis er en annen sak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...