Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

styling og tuning til golf 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
min stakkar golf 3 har bare en 1.4 liters 60 hester. har tenkt på nytt luftfilter, eksosannlegg og piper kammer. lurer på om det er det beste å gjøre? er det noen som har noen innvendinger her?

8618536[/snapback]

motorbytte? mer effekt gevinst da. 1.4 motoren er vel ikke det beste tart punktet å trimme.

Lenke til kommentar
min stakkar golf 3 har bare en 1.4 liters 60 hester. har tenkt på nytt luftfilter, eksosannlegg og piper kammer. lurer på om det er det beste å gjøre? er det noen som har noen innvendinger her?

8618536[/snapback]

motorbytte? mer effekt gevinst da. 1.4 motoren er vel ikke det beste tart punktet å trimme.

8620234[/snapback]

 

 

jeg hadde ikke tenkt å koste på det så mye da. det blir jo jævla dyrt å skifte motor. først så blir det jo å betale for selve motoren. Så er det jo mye som følger med. Om den motoren jeg ordner er stor nok så må jeg jo skifte girkasse, bremser og fjæring. Og da har jeg plutselig kostet på mer enn den kostet. tengte egentlig slike små forbedringer som ikke krever at bilen min står i en garasje i to uker

Lenke til kommentar

litt update fra den forrige posten min her

 

vis det er effekt du er ute etter så er det helt klart at motor bør byttes her. skal du bare ha lyd så er jo effektpotte og åpentluftfilter en mulighet.

 

og styling messig så må jeg si at noe litt diskre hadde vært mitt valg.

Lenke til kommentar

Som nevnt, ny bil eller større motor er nok tingen. 1,4-litern er nok lite trimmingsvillig dessverre, så skal du ha grei effekt der så tipper jeg det er like billig å kjøpe en VR6/GTI-motor istedet. Da får du også mer hester (8v 115hk - 16v 150hk - 2,8l 168hk? - 2,9l 190hk)..

Lenke til kommentar
Som nevnt, ny bil eller større motor er nok tingen. 1,4-litern er nok lite trimmingsvillig dessverre, så skal du ha grei effekt der så tipper jeg det er like billig å kjøpe en VR6/GTI-motor istedet. Da får du også mer hester (8v 115hk - 16v 150hk - 2,8l 168hk? - 2,9l 190hk)..

8628674[/snapback]

 

2.8 VR6 - 174 hk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...