Gå til innhold

Ekstremt usmakelig nettspill


Anbefalte innlegg

En nettside har laget nettspill ut av Virgina Tech-tragedien.

Av Lars Wærstad 14.05.07 12:59

(Spillmagasinet): «Lenge leve ytringsfriheten», men la oss samtidig slenge på: «Mot idiotien kjemper selv gudene forgjeves» og «Common sense is not so common».

 

En nettside forsøker nå å lage underholdning av skytetragedien på Virginia Tech-universitetet , hvor studenten Cho Seung-Hui (23) i april 2007 drepte 32 studenter og ansatte.

 

Nettspillet lar deg ta rollen som Cho. Personer som har prøvd spillet forteller at det er en støyete og lite underholdende opplevelse.

 

Dette er ikke første gang en skytetragedie «krediteres» med spill. Etter Columbine-skytingen dukket rollespillet « Super Columbine Massacre RPG!» opp, og skapte, naturlig nok, furore i USA.

 

Kilde

 

 

Hva mener dere om dette?

Syns det er helt forferdelig at det kommer ut slike spill som er basert på massakre som har skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å virke veldig kynisk, livet går videre. Er dette spillet noe værre enn 2. verdenskrig spill der du springer rundt å dreper tyskere? Det var jo en hel masse masakerer under den krigen. Hva med andre spill der man skyter/kjører over sivile på fortauet. Det har garantert hendt at noen har opplevd dette i virkeligheten.

 

Det eneste spillet du trekker frem skiller seg ut på er at det blir relatert til noe som har skjedd veldig nylig.

Lenke til kommentar

Link til spillet kanskje?

http://www.newgrounds.com/portal/view/378086

 

Er meg slående likegyldig om noen lager et spill av det. Det skaper blest og oppmerksomhet, kan både være positivt og negativt. Kanskje det er fælt for familiene og kjente, men ingen tvinger de til å spille det, og media trenger ikke dekke det hvis de ikke vil. For meg er ikke akkurat et spill basert på columbine eller VT mer grusomt enn et basert på en hvilken som helst annen tragedie. Forresten er Columbine spillet faktisk litt tankevekkende.

 

Nei. La folk gjøre som de vil, lar du sånt som dette gå inn på deg har du for mye fritid. Tenk mer på barna i Afrika eller noe annet givende ;)

Lenke til kommentar
Hvis du hadde hatt en sønn eller datter som døde i massakeren, så en mnde senere kommer noen å lager et spill av det. ville du likt det?

Det var det jeg tenkte på når jeg så dette.

8612611[/snapback]

Hvis du hadde en bestefar som døde i krigen, og noen år etter på kom noen å lagde et dataspill om det, villle du likt det? :whistle:

Lenke til kommentar

Det er ingen som dytter dette spillet i fanget på noen.

 

Det at man kanskje kan komme til å høre om at noen har laget et spill på en tragedie som har rammet en selv er ikke noen krise.

 

Så ja, det er helt greit at noen lager spill basert på både denne og andre tragedier.

Lenke til kommentar
Timingen?

 

Ja, det har uheldig at skyteepisoden tok sted like før dette spillet kom ut.

8617150[/snapback]

 

Jeg ville sagt det motsatte, det er uheldig at spillet kom ut like etter skyteepisoden. Nå ville ikke jeg forby spillet bare pga. det, men magefølelsen min sier at det er litt usmakelig at spillet kommer ut så kort etter tragedien. Kanskje det ville vært bedre å vente litt så folk kunne bearbeidet ting litt mer først.

Lenke til kommentar
Det hadde jo vært like ikke da.

"Forferdelig tragedie gravd frem igjen pga skytespill". Ikke sant?

8619746[/snapback]

 

Nei, det tror jeg egentlig ikke, iallefall ikke til samme grad.

 

Men jeg innser at det er litt idiotisk å foreslå å i det minste vente litt med ting hvis man først vil bryte alle "spilleregler" med å lage et sånt spill i det hele tatt :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...