Gå til innhold

Vista og ekstern harddisk *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Et aldri så lite spørsmål her til dere Vistakyndige.

 

Skal om ikke altfor lenge legge inn Vista på min bærbare, fikk oppgraderingsversjonen gjennom Express Upgrade-programmet. Har sett for meg at jeg kjører en clean install, blir alltid så mye ryddigere enn å oppgradere. Uansett, har forstått det sånn at Vista kun kan kjøre på NTFS. Har en ekstern harddisk som jeg hadde tenkt å fylle opp med bilder, musikk og andre filer som skal være med over, men denne er for øyebikket formatert til FAT.

 

Jeg regner med at dette skulle gå glatt, men for sikkerhets skyld; Må denne også formateres til NTFS for at Vista skal kunne lese den?

Endret av larsjh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg faktisk ikke sikker på. Har du prøvd å koble til disken? Hvis det ikke virker, er det bare til å bruke en datamaskin med feks Windows XP på, og formatere om til NTFS.

 

Slik gjør du det:

 

1. Gå inn i Min Datamaskin (Win. XP)

2. Høyreklikk på disken du skal formatere.

3. Velg NTFS filsystem i gardin-menyen.

4. Velg av for Hurtigformatering.

 

Da skal det være gjort ;)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Det er jeg faktisk ikke sikker på. Har du prøvd å koble til disken? Hvis det ikke virker, er det bare til å bruke en datamaskin med feks Windows XP på, og formatere om til NTFS.

 

Slik gjør du det:

 

1. Gå inn i Min Datamaskin (Win. XP)

2. Høyreklikk på disken du skal formatere.

3. Velg NTFS filsystem i gardin-menyen.

4. Velg av for Hurtigformatering.

 

Da skal det være gjort ;)

 

Lykke til! :)

8609452[/snapback]

 

Noe av problemet er at om jeg formaterer forsvinner alt fra den disken, og det er mye jeg vil ha med derfra også. Har ikke plass på den bærbare slik at jeg kan formatere og flytte alt over igjen, så jeg ønsker fortrinnsvis å unngå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...