Gå til innhold

Objektiv til Canon D400

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Overveier å bytte ut kit-objektivet på Canon D400 og har merket meg to alternativer:

"Canon EF-S 17-85 4,0-5,6 USM IS, til ca.5200 kr.

Tamron 18-250 3,5-6,3 Aspir, til ca.4000 kr." Det siste har en besnærende spennvidde, men er det godt nok i kvalitet ?

Canon har optisk stabilisator. Hvor mye skal jeg vektlegge det?

Synes det er ok. å ha bare et objektiv.

Treger råd !

Amatør med sans for kvalitet.

Endret av odal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips !

Ja det er kanskje en god idee å satse på noe mere lyssterkt.

Tamron 17-50 2,8. får fine kritikker,Kunne ønsket noe større rekkevidde.

50mm blir jo dårligere enn 18 55 kit-objektivet jeg har nå. Jeg får prøve å klare meg med ett objektiv foreløpig så det frister med litt spennvidde.

Har ikke helt slått fra meg tanken på Tamron 18-250. Noen flere som har erfaringer med, eller synspunter på dette objektivet ?

Skrevet
Takk for tips !

Ja  det er kanskje en god idee å satse på noe mere lyssterkt.

Tamron 17-50 2,8. får fine kritikker,Kunne ønsket noe større rekkevidde.   

50mm blir jo dårligere enn 18 55 kit-objektivet jeg har nå. Jeg får prøve å klare meg med ett objektiv foreløpig så det frister med litt spennvidde.

Har ikke helt slått fra meg tanken på Tamron 18-250. Noen flere som har erfaringer med, eller synspunter på dette objektivet ?

8616148[/snapback]

Jeg har ingen erfaring med akkurat DET objektivet, men en grunnregel er at til større fokusområde, dess dårligere bildekvalitet. Dvs. at vanligvis vil et 18-250 objektiv være dårligere enn et 18-55 objektiv, dersom andre spesifikasjoner er like.

Det kan imidlertid være at kvaliteten på 18-250 objektivet er god nok til deg og ditt bruk. DET er det imidlertid kun du selv som kan svare på ;-)

Mvh

F

Skrevet (endret)

Ville nok heller gått for 18-200, den har litt mindre brennviddeomfang og vil dermed ha bedre forutsetninger for god optikk... 18-200 skal også være en liten oppgradering av bildekvaliteten fra 18-55-kitobjektivet, det ville jeg ikke tatt for gitt med 18-250...

Hvis du har tid til å vente litt, ville jeg vurdert å gå for Sigma 18-200 f/3.5-6.3 OS med bildestabilisator i stedet, vel og merke etter at noen har testet objektivet. Men det er liten grunn til å tro at det er dårligere optisk enn 18-200 uten OS, så veldig stor risiko er det ikke. Det forventes til Foto&Video den 20. mai, men det kan veldig godt tenkes å bli utsatt...

Edit: endret linken fra Sigma-fatning til Canon-fatning, resten er det samme.

Endret av k-ryeng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...