Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fortsatt dårlig fps etter stor handel.


Anbefalte innlegg

Heisan. Veit ikke om denne ble plassert i riktig kategori, men da får bare noen flytte på den..

 

Etter at jeg har svidd av x antall 1000 lapper på ny maskin så ble jeg svært missfornøyd.

systemet består av:

Asus P5B-Pluss vista versjon Hovedkort

Intel E6600 Cpu

Nvidia 8800GTX skjermkort

OCZ PC6400 2x1GB

Creative Audigy 2ZS lydkort

Asus Ageia Phyx fysikk prosessor

Hiper type R 580W strømforsyning.

Os XP home SP2 osv..

 

Problemet er at performancen ble ikke stort bedre ifra mitt eldre AMD system som bestod av asus hovedkort og 3500+ vince kjerne.

Har nå samme problem som på AMD systemet at det lagger på visse steder i spillene Rainbow Six Vegas , NFS Carbon og GRAW. Da jeg ikke har prøvd andre spill, så veit ikke om det er bare på disse spillene..

Da jeg brukte samme skjermkort på dette systemet.

Problemet er jo at når jeg kommer til disse stedene så synker fps'n ifra stabil 70-80 rett ned til 20 og under.

 

Dette her er jo fryktelig ergelig, ha svidd av så mye penger på noe som fanden ikke ble stort bedre.

Da enda systemet er litt klokket, fikk 10 Fps mer der den lå på en 70-80, men ikke no mer da den synker.

Alle drivere er up to date, samt biosen.

Da jeg har prøvd forskjellen mellom alit i nvidia driverene på fullt og off, det er kunn 5-10fps mer uten, så da ligger det ikke der..

Men jeg ser ikke vitsen i å ha slikt skjerm kort til masse penger vist man ikke kan dra maks grafikk ut av det..

Så å kjøre spillet på medium blir helt feil da liksom..

 

Men jeg har en mistanke om at det ikke blir nok størm til systemet her, kan problemet eventuelt ligge der?

Er det noen enkel måte å finne ut det på uten å måtte prøve med en større en?

 

 

Nilsen.

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillene er kjøpt å betalt, så det er vel ikke der det ligger tror jeg.

Men kan jo hende..

Og jeg kjører med cdn, ingen crack eller img. Da jeg bare har opplevd krøll når jeg har brukt slikt tidligere..

 

Da også spillene går med nyeste patch.

Nei har ikke opplevd noen plutselige restarts eller noe, systemet virker å gå stabilt å det sliter ikke stort med varmen heller..

 

Har også prøvd å veksle mellom hardware skinning instillningen i spillet, da det blir litt mere hjelp å få, men er jo bare 2-3fps liksom.

 

Jeg ser det er en del folk som klokker denne E6600 til bortimot 3Ghz, da jeg har lagt den opp til 2.6Ghz.

Vil det bli finere fps om jeg drar cpun litt lenger opp?

Skjermkortet ligger på grensa, så tror det ikke er mer å hente der..

Lenke til kommentar

Kan være så enkelt at det er Vista som er problemet (hvis det er det du har installert). Problemet med Vista er at det per dags dato ikke er fullgode drivere å få tak i. Når det gjelder blandt annet Nvidia har ikke de kommet med annet en betadrivere til vista enda. Ytelse på systemet ditt vil for håpentligvis gå noe opp når nye drivere kommer. Vær også klar over at Vista krever noe mer av systemressursene dine. kan være dette virker inn på ytelse i spill, uten at jeg tør å påstå noe.

 

Har ikke noe erfaring me Phyx kort, men synes å ha lest til at dette kan dra ned fps i spill. Kan være lurt å undersøke dette nærmere.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Har ikke vista nei.

Ja har tenkt litt på denner Phyx kortet.

Har sjekket litt rundt detter, å det drar ned fpsn ca med 10fps igjennomsnittet.

Men det er jo merkelig at det er bare på visse steder, at den faller rett ned til 20 og under liksom..

Men kanskje det er der detter kortet begynner å funke? så det er derfor liksom?

Kanskje man skal ta det ut og prøve da?

Men så har det seg jo slik at GRAW har innebygd støtte for dette kortet som skal gi litt ekstra visuele effekter som forsjovet er ganske så kult å ha

 

Nilsen..

Lenke til kommentar

Har nå prøvd uten detter Phyx kortet uten noen forbedringer..

Var akkurat det samme som med..

Skjønner ikke hva problemet er egentlig...

Er meget ergelig detter her altså..

Det kan ikke være noe feil med HW da?

Skulle være rart det å, siden det funker jo som det skal ellers... :S

Vil for eks en test med et 3Dmark prog kunne gi klarhet om det er hw som ikke er helt optimal? Tenkte da på poengsum osv..

 

 

 

Nilsen

Lenke til kommentar
Tok en ny test uten AA og AF da endte summen opp på 11377 poeng med 43fps igjennomsnittet.

Dette ble jo noget bedre da..

Men merker det ikke stort i spillene liksom, da jeg har prøvd dette også..

 

Nilsen

8614313[/snapback]

Dette tror jeg skal være en grei poengsum. Husk at du skal ha alle innstillingene i 3DMark på standard, for å kunne sammenligne poensummene.

Noe du kan prøve er:

-Formatere disken på nytt, og ta ut Fysikkkortet

 

-Laste ned nyeste drivere til ALT.

 

-Innstalere spill osv. på nytt.

 

-Oppdatere BIOS

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Alle drivere er nyeste nytt, fysikk kortet har jeg prøvd uten, men ga ikke stort bedre ytelse, biosen er up to date.

Og ja, alle innstillningene stod på standar i 3DMark.

Formatere disken veit jeg ikke om jeg gidder å ta en gang til, da det er en del jobb.

All den jævla updaten til windowsen osv..

 

Men når jeg er inne for å sjekke poengsummen min på 3DMark, så står det under your system og på minnet at det er sdram?!

Hva er det for no liksom?? Er det noe feil hos dem det da eller?

Også en annen ting så er jeg ikke heelt 100% sikker på om ram brikkene står riktig.

For som det stod i bruksanvisningen så skulle man bruke de lave kanalene for dual channel konfig, vist jeg forstod det riktig..

 

Nilsen..

Lenke til kommentar
Alle drivere er nyeste nytt, fysikk kortet har jeg prøvd uten, men ga ikke stort bedre ytelse, biosen er up to date.

Og ja, alle innstillningene stod på standar i 3DMark.

Formatere disken veit jeg ikke om jeg gidder å ta en gang til, da det er en del jobb.

All den jævla updaten til windowsen osv..

 

Men når jeg er inne for å sjekke poengsummen min på 3DMark, så står det under your system og på minnet at det er sdram?!

Hva er det for no liksom?? Er det noe feil hos dem det da eller?

Også en annen ting så er jeg ikke heelt 100% sikker på om ram brikkene står riktig.

For som det stod i bruksanvisningen så skulle man bruke de lave kanalene for dual channel konfig, vist jeg forstod det riktig..

 

Nilsen..

8614793[/snapback]

 

 

jeg hadde noe av det samme tullet. med ett 7900 kort fikk jeg ca 20fps med en opteron 1218 (dobbelkjerne 2,6ghz). søkte på nettet og fant en greie som fikk spillene til å rulle langt bedre.. skal se om jeg finner ut av det.. kommer tilbake med svar..

Lenke til kommentar

Jeg har AMD da, men på min cpu for å få den til å gå som den skal i spill, så må jeg laste ned og innstallere sånn "AMD Dual-Core Optimizer" fra AMD sine sider...

Vet ikke om Intel har sånnt, men hvis de har det så er det nok noen som vet hvor du kan finne..

 

Du må også sjekke om minnet går i den hastigheten den skal..

Det kan du se når pcen starter, da står det bla bla bal DDR2, (dual/single-channel) xxx(x)MHz.. (Ellers kan du gå inn i BIOS'en å se hva speed står på)

 

Hvis minnet går i CRAP speed, så kan det være at FPS droppene du opplever forusakes at minnet blir fyllt opp og må "tømmes", dette vil da kreve Veldig mye ressurser fra pcen din, noe som fører til at ting kan "stoppe" opp i små perioder.

 

 

Fysikk kortet er det ikke, det er bare noe som gjør at CPU'en får det lettere i spill når det er støtte for det.

 

Men at du kjører spillet fra CD/DVD-Rom så kan ógså være at når du spiller, så spilles det musikk eller leses ting fra CD/DVD-rom en, eller ett eller anna, det du kanskje kunne prøvd er å laste ned cracks til de spilla du har..

Dette er ikke alltid like lett å få til hvis ikke du har gjort det før, men bare pass på å last ned crack til den versjonen av spillet du har patcha spillet til.

 

(CRACK TIL SPILL DU HAR KJØPT SELV ER IKKE ULOVLIG NEI)

 

 

Det er det eneste jeg kan komme på for nå, du må bare prøve, kan være at det er temmelig enkelt å fikse.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

en del spill sliter litt med ytelse når det kommer til dual core..

start spillet, alt-tab deg tilbake til windows, gå inn i task manager, høyreklikk på den applikasjonen du kjører (spillet), og bestem hvilken kjerne den skal bruke.. sett den til cpu1.

kanskje det hjelper..

 

kan også være delvis defekt ram. kjør memtest, stress minnet litt.. kanskje kontrolleren til minnet ikke klarer å tømme rammen fort nok..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Dette er ikke alltid like lett å få til hvis ikke du har gjort det før, men bare pass på å  last ned crack til den versjonen av spillet du har patcha spillet til.

 

(CRACK TIL SPILL DU HAR KJØPT SELV ER IKKE ULOVLIG NEI)

8615358[/snapback]

 

Når du skriver MED STORE BOKSTAVER skal du være ganske sikker på at du har rett.

Det har du imidlertidig ikke.

 

Jeg har fortsatt ikke sett en eneste EULA som godtar modifisering i spillets kode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...