Gå til innhold

Beste by du har vært i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Esfahan/Isfahan i iran, fantastisk fin by, ikke uten grunn den er kjent som en av verdens fineste byer

Yerevan i Armenia, veldig fin by med god mat

Baku, centrum i Baku rundt vannet maa vaere en av "europas" fineste. Utafor centrum er deg ikke saa fint

 

Ellers saa liker jeg Mexico City, Singapore ,Beijing (hvert der 11ganger) Kuala lumpur (skal ditt for 18.gang neste uke) veldig godt

 

Mest oppskryte byer er LA og Bangkok

Lenke til kommentar

Topp 6:

Hong Kong, Kina (en av de største byene jeg har vært, fantastisk oppbygd, flotte mennesker, mye se og gjøre)

Beijing, Kina (kulturforskjeller som sjarmerer og mange kjente severdigheter)

Ludwigslust, Tyskland (kom hit med en vill telfeldighet men for en fantastisk flott by!)

Reims, Frankrike (katedral som ga meg hakeslepp, veldig fin og ryddig by)

Praha, Tsjekkia (billig så det holder og mye fint å se på)

Vaduz (egentlig hele Liechenstein, majestetiske fjell overalt og hyggelig atmosfære)

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har ikke vært i ekstremt mange storbyer, men Krakow i Polen er en knallfin by med gamle bygninger, saltgruve og Fangeleiren i Auschwitz. I tilleg er et av Europas største kjøpesenter med nesten 300 butikker(ikke minst KFC) der.

 

Chania i Kreta er også en fantastisk fin plass.

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

San Francisco er min klare favoritt. Men i Europa liker jeg best Montpellier i Sør-Frankrike. Studerte der i 2 mnd forrige sommer. Koselig liten fransk by, der du kan kose deg med sene kvelder om sommeren. Masse unge folk. Anbefaler å ta tramway (trikken) ut til stranden, eller 15min togtur til Sète. Bare spør meg hvis du vil dra der i sommer!

post-132669-17564_thumb.jpg

Endret av matshg
Lenke til kommentar

SF er helt klart den beste byen jeg har besøkt i USA. Shanghai er også en rimelig fantastisk by, og Amsterdam har absolutt sjarm.

 

Beijing er en veldig spennende by jeg gjerne skulle tilbrakt mer tid i. Største problemet der er nok luftforurensningen, så er helt uaktuelt for meg å bo der. SF og Shanghai kunne jeg gjerne slått meg ned i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært i Singapore flere ganger, og like fornøyd hver eneste gang. Selv om prisnivået er forsåvidt høyt, er det en fantastisk by. Rent og pent, godt vær, varmt, og greie folk, hvertfall de jeg har hatt kontakt med.

Ellers så er jo New York en fantastisk by.

 

Klarer ikke å velge favoritt, begge er fantastiske på hver sin måte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...