Gå til innhold

blogBOX.no - Trenger respons på design/kode.


Anbefalte innlegg

Respons på blogBOX.no

Holder på å lage enda et nytt design til siden min og lurer på hva dere synes og koden/utseendet. Jeg holder også på å øve meg på å skrive mest mulig korrekt kode så om det er noe feil blir jeg glad om dere sier i fra.

Vet at designet kanskje ser litt kjedelig ut, men forbedrer meg ihvertfall litt hver gang. cool.gif

Har også samlet opp screenshots fra de gamle designene mine, slik at noen av dere kan få noe å le av tongue.gif

*

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, jeg er logget inn :ohmy:

 

Egentlig likte jeg fargene, og stilen, men dette passet bedre i ett kontroll panel stil, ikke i en blogg.

 

De validator greiene var altfor store, personlig liker jeg ikke ha dem på siden, men hvis du skal ha dem, burde dem være litt "skjult" og ikke så store..

 

Få inn litt mer tekst, ett helt innlegg

Også litt mer på menyen til venstre...

 

Lykke til!

 

EDIT: Fungerer i Opera på Win Xp, og forresten fikk jeg habbo følelse... :p

Endret av Einar
Lenke til kommentar
Hey, jeg er logget inn :)

 

Egentlig likte jeg fargene, og stilen, men dette passet bedre i ett kontroll panel stil, ikke i en blogg.

 

De validator greiene var altfor store, personlig liker jeg ikke ha dem på siden, men hvis du skal ha dem, burde dem være litt "skjult" og ikke så store..

 

Få inn litt mer tekst, ett helt innlegg

Også litt mer på menyen til venstre...

 

Lykke til!

8596140[/snapback]

 

Validator tingene satte jeg inn for moro skyld, og skal på ingen måte være på den ferdige siden, slikt er bare stygt. Fargene er hentet fra paletten til ikontemaet jeg bruker (Tango Project).

 

Siden er ikke helt ferdig ennå, og egentlig 0% av egentlig innhold er lastet inn i eksempelet.

 

Er akkurat nå mest ute etter hjelp til å få siden til å funke i IE6.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
.... og igjen bruker folk xhtml syntax og xhtml doctype, selv om koden er html. Er html-koden html (tolket som html) vennligst bruk htmldoctypen og html syntax. Ellers kan siden din plutselig bli uleselig vis noen prøver å lagrer den. (Mer info: sjekk FAQ-en (sticky))

8597370[/snapback]

Må si meg fullstendig enig med deg...

 

Skrev ikke koden med tanke på XHTML, bare kjørte den igjennom w3-validatoren for moro skyld og fikk ut svært få feil. Rettet på feilene og la til doctype, bare fordi jeg syntes det var kult å ha fått det til så rimelig godt på nesten første forsøk.

 

Har nå endret litt på siden og som Einar sa så la jeg til noe på venstre-menyen og litt mer tekst.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
.... og igjen bruker folk xhtml syntax og xhtml doctype, selv om koden er html. Er html-koden html (tolket som html) vennligst bruk htmldoctypen og html syntax. Ellers kan siden din plutselig bli uleselig vis noen prøver å lagrer den. (Mer info: sjekk FAQ-en (sticky))

8597370[/snapback]

Må si meg fullstendig enig med deg...

 

Skrev ikke koden med tanke på XHTML, bare kjørte den igjennom w3-validatoren for moro skyld og fikk ut svært få feil. Rettet på feilene og la til doctype, bare fordi jeg syntes det var kult å ha fått det til så rimelig godt på nesten første forsøk.

 

Har nå endret litt på siden og som Einar sa så la jeg til noe på venstre-menyen og litt mer tekst.

8597454[/snapback]

Tror du missforstår litt. Du sender XHTML siden med text/html, altså blir den tolket som html, ikke xhtml. Dette er valid, fordi det går greit sålenge css og javascriptet fungerer når siden blir rendret både som HTML og XHTML. Dette er derimot noe de færreste gjør, eller gidder å passe på. Derfor anbefaler jeg deg ikke å bruke XHTML, med mindre du faktisk har behov for funksjonene XHTML gir og vet hva du holder på med.

 

Igjen. Sjekk FAQ-en for mer info.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

BUMPER posten litt, har oppdatert siden og trenger ny respons. :thumbup:

 

Har problemer med å få logoen til å ligge lavere ned (snakkebobla med boks inni) og til å få siden til å se finere ut ved lavere skjermoppløsninger.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Ser mykje betre ut. Prøv med litt margin på profil bildet, teksten ser ut som den er klint oppi bildet.

8643946[/snapback]

 

Var fullt klar over det, gadd bare ikke gjøre noe med det før senere :p.

 

Nå er det fikset :thumbup:. Skal rydde litt opp i koden i morgen.

 

EDIT: Noen som kan hjelpe meg med å få logoen et par piksler lenger ned?

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kodemessig (som du spurte om oppi her) burde vel «dataene» i den gråe boksen til venstre vært en definisjonsliste. Altså:

<dl>
<dt>Navn</dt>
<dd>Hans Rødtang</dd>
[osv]
</dl>

Også styler du dem til å stå inline vha. CSS.

 

Forøvrig burdel vel de tomme LI-elementene i UL.profile vært unngått, og de ikonene før «Legg til som kontakt» osv, kan vel argumenteres for at skulle vært gjort via CSS:

ul.profile li.kontakt {
 list-style-image:  url('kontakt.png');
}

Det samme gjelder brukerpanelmenyen til høre.

 

Datoen og antallet kommentarer i «innleggene» kan vel også gjøres på samme måte:

<h2>Lorem Ipsum</h2>
<ul class="postmeta">
<li class="dato">21. Juni 1998</li>
<li class="kommentarer">24</li>
</ul>

 

Ellers har siden ingen H1. Det er vanlig å sette sidens tittel i en H1, gjerne øverst i body, og så gjemme denne til fordel for en header. Det er også en del DIVs generelt sett, som kanskje kunne vært unngått?

 

Edit: Det er også kjekt å sette en lenke øverst i dokumentet for å hoppe til innholdet, for eksempelvis mobilbrukere som ellers måtte scrollet et stykke.

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...