Gå til innhold

Ytelses problem med gtx kort!


Anbefalte innlegg

Så, jeg invisterte nettopp i et asus 8800gtx kort men noe er helt wrong:P Får en følelse av at jeg ikke får nyte max power av kortet. Mulig det er cpu eller ram som er problemet. Anyways, HAr som sagt dette skjermkortet, p4 3,4ghz å corsair 3g pc6400.

PÅ 3d mark 2005 så får jeg 8700! Akkurat samme score som jeg fikk me et 8800 gts kort, hva sjer? Dette er vell en smule lavt for et gtx kort? Trodde man skulle få rundt 13000 i 3d 2005, minst. Takker på forhånd for all hjelp:)

Endret av smoke605
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var det jeg fryktet ja.... okok. Noen tips til en ny cpu som ikke koster skjorta men som ville passe bedre til gtx kortet mitt? jeg er absolutt ikke interessert i det dyreste av d dyreste etter gtx kjøpet:P Men som sagt, en P cpu som er bedre en nåverende cpu.

Endret av smoke605
Lenke til kommentar

Hmm, ser for meg ut som at core2duo cpu ikke støttes:

- LGA775 socket for Intel® Pentium 4/Celeron CPU

- Intel Pentium® Processor Extreme Edition & Intel Pentium® D Processor ready

- Compatible with Intel® 05B/ 05A and 04B/04A processors

- Intel® Hyper-Threading Technology ready

Lenke til kommentar

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket, LGA775, 4MB, BOXED m/vifte ble denne istede, kostet litt mer men jeg er håpløs når det kommer til datakjøp, svir av så det holder å aldri fornøyd:P vell må se på det som en investering, suger hardt å ha et dyrt gtx kort å ikke kunne drive det max:P

Endret av smoke605
Lenke til kommentar
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket, LGA775, 4MB, BOXED m/vifte ble denne istede, kostet litt mer men jeg er håpløs når det kommer til datakjøp, svir av så det holder å aldri fornøyd:P vell må se på det som en investering, suger hardt å ha et dyrt gtx kort å ikke kunne drive det max:P

8594230[/snapback]

Har selv gtx og E6600, dette tror jeg du blir fornøyd med. Jeg har også overklokket denne lett til 3.4 ghz. Men dette er jo ikke noe man trenger, siden den er så sterk uansett.

Lenke til kommentar

Blir nok limitert av CPU ja. Som et eksempel kjørte jeg mitt 8800GTX på en X2 3800+ overklokket til 2700MHz tidligere. Fikk da bare litt over 9000 poeng i 3DMark06. Og en AMD X2 på 2700MHz er vel regnet som endel raskere enn en P4 på 3.4GHz. Jeg oppgraderte til Core2 Duo E4300 som jeg overklokket til over 3GHz og får nå nesten 12000 poeng.

 

I 3DMark05 så tror jeg at jeg fikk 12 eller 13000 med X2'en og med Core2 Duo E4300 på 3GHz+ får jeg vel 17 - 18000.

 

Konklusjonen min er at det går greit med en Athlon X2 på 2.4GHz+ for 8800GTS, men at en X2 fort blir en flaskehals for et 8800GTX. Og P4 blir iallefall en flaskehals.

 

Så Core2 Duo på minst 2.66GHz er vel tingen. Helst 3GHz+. Men når man begynner å gå langt over 3GHz så blir det minimale forskjeller selv på 8800GTX.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

det var helt klart cpuen som var flaskehalsen ja. Har testet forskjellige ting idag nå å er stor fornøyd:D gikk fra 8700 på 3d 05 til 15100:) å cpuen i seg selv er jo så xtremt mye kjappere på alt enn p4 3,4ghz. fikk bare 8000 i 3d mark 06, så er sikkert rom for litt klokking;) er e6600 en klokkevenlig prosessor?

Lenke til kommentar
det var helt klart cpuen som var flaskehalsen ja. Har testet forskjellige ting idag nå å er stor fornøyd:D gikk fra 8700 på 3d 05 til 15100:) å cpuen i seg selv er jo så xtremt mye  kjappere på alt enn p4 3,4ghz. fikk bare 8000 i 3d mark 06, så er sikkert rom for litt klokking;) er e6600 en klokkevenlig prosessor?

8597381[/snapback]

Du klokker den lett til over 3GHz. Du kan jo ta deg en titt her http://www.pcentusiasten.com/Prosessorer/i..._e4300_test.htm

 

Her har jeg testet en E4300 på 3 forskjellige hastigheter og sammenlignet resultater i 3DMark05 og 06. Sammen grafikkort som deg, bare at mitt er noe overklokket.

Lenke til kommentar

er det trygt å klokke den til 3ghz me stock vifta? jeg har rimelig bra kjøling i kabinette da jeg har en hel haug me vifter, så tempen er rimelig kald i kabinette. Hvilket program kan jeg bruke, biosen på nye msi kortet mitt var ikke noe særlig på å klokke:/ skifter tråd siden dette blir et helt annet tema fra nå av:P

Endret av smoke605
Lenke til kommentar

E6600 er en genial cpu, på min kan jeg kjøre 3Ghz med lavere Vcore enn standard. Den har også 4Mb Cache noe som hjelper litt ja :) Jeg har bare klokket 600mhz, har ikke behov for mer, den er stabil, rask og jeg trenger bare et 8800GTX kort for at ting skal gå enda mer smooth :) Det er et eller anna med Arkitekturen av Core 2 duo cpu'er som gjør at de liker seg godt i spill og spesiellt når du overklokker :):thumbup:

Lenke til kommentar
er det trygt å klokke den til 3ghz me stock vifta? jeg har rimelig bra kjøling i kabinette da jeg har en hel haug me vifter, så tempen er rimelig kald i kabinette. Hvilket program kan jeg bruke, biosen på nye msi kortet mitt var ikke noe særlig på å klokke:/ skifter tråd siden dette blir et helt annet tema fra nå av:P

8603763[/snapback]

 

Jeg har en e6600 av nyere utgave som klokker "dårlig" i den forstand at den trenger mye volt når den klokkes, men jeg kjører den @ 3150mhz med stock vifte og tempen holder seg under 45c på full load. Så ja det er trygt å klokke over 3ghz :-) Jeg får dessutten 18300 poeng i 3dmark 2005 med mitt GTX kort :-) Kjører FEAR glatt med 16AA og STALKER på fulle detaljer med HDR :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...