Gå til innhold

Hvilken religion tilhører du?


Hvilken religion er du tilhenger av?  

259 stemmer

  1. 1. Hvilken religion er du tilhenger av?

    • Kristendommen
      110
    • Islam
      7
    • Buddhismen
      9
    • Human-Etikken
      14
    • Jødedommen
      1
    • Ateismen
      83
    • Andre/Ikke-religiøs
      201


Anbefalte innlegg

En ekte satanist tror på Satan, hvorfor skulle det ellers hete SATANisme?

En ekte satanist vil også tro på gud, da begge religioner bygger på samme bok/har samme opprinnelse. Den er bare tolket forskjellig, evt. satanistene vil være litt vanskelige

Faktisk tror ikke satanister på noe. Basic-satanisme er en barnslig (og latterlig) forvrenging av kristendom og ateisme. Basic-satanisme går ut på å ta avstand fra kristendom, se på mennesker som dyr, og oppføre seg som en psykopat med en gang man finner et dårlig argument for å være det. Jeg liker ikke satanister, men kun en brøkdel av dem minner om Euronymous (1968-1993).

 

Det folk forveksler med satanisme kalles paganisme. Paganistisk tro huser mye avskum som dyrker Satan, hekser og svart magi.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er i grunn fornøyd med å bli til jord. Håper da virkelig ikke det er som de kristne sier, at når man dør må man vente til dommedag en eller annen gang i en fjern fremtid før man får vite om man kommer til himmelen eller helvete! Tenk deg hvor kjipt det er i forhold til å ligge i jorda, uten ventetid, mot å måtte vente kanskje noen tusen år bare på å få vite at, "nei synd det, du pula kona til naboen, det blir nok helvete på deg" :roll:

For dem som er død vil denne "ventetiden" bare føles som et lite øyeblikk.

Lenke til kommentar

I forholdt til de regligionene som finnes idag er jeg ikke religiøs, jeg tror ikke på noen gud. Men jeg tror på at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi klarer å skjønne, og at det har med vår lille ytelsesevne av hjernen å gjøre, ikke guder. Å være religiøs er for meg helt greit, men jeg mener bestemt at styre og religion ikke skal blandes (slik som staten og kirka).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...