Gå til innhold

Hvilken religion tilhører du?


Hvilken religion er du tilhenger av?  

259 stemmer

  1. 1. Hvilken religion er du tilhenger av?

    • Kristendommen
      110
    • Islam
      7
    • Buddhismen
      9
    • Human-Etikken
      14
    • Jødedommen
      1
    • Ateismen
      83
    • Andre/Ikke-religiøs
      201


Anbefalte innlegg

LeD sa:

Hvordan viser den det? Din undersøkelse viser sammenheng mellom utdannelsesnivå og tro på "kreasjonisme". Og denne sammenhengen er ganske tydelig. (Og forståelig).

 

Jeg har sannynligvis missforstått deg, og trodd at du mente at kristne var smartere enn ikke-kristne. Poenget mitt var at desto høyere utdannelse en har jo mindre er sannsyligheten for at en er kristen (trekker en naturlig parallell fra grafen). Dette har du i innlegget, hvor du kommenterte mitt innlegg, vist iform av undersøkelsene.

 

Grad av utdannelse kan generelt fortelle en del om intelligensen. En skal tross alt (vanligvis) være mer intelligent enn normalt for å få en doktorgrad i et fagemne. Grafen viser denne trenden godt ved at jo høyere utdannet en har jo flere slår fra seg den latterlige "kreasjonismen". Derfor er det mer naturlig, som jeg har nevnt tidligere, å gjøre dette med selve religionen også. Mener du at når en ikke har fullført studiumet, universitet eller bare å ha fullført vidergående skole, generelt ikke forteller noe om intelligensen?

 

Jeg mener derimot ikke at kristne er tilbakestående eller noe slikt, men kommenterer, for meg, en naturlig iakttagelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
Sier ikke kristendommen at man skal vende det andre kinnet til? Det gjelder tydeligvis ikke for Gud :p

den sier begge deler..

det spørst hvilken apostel (elns) man hører på...

 

EDIT:Er kristelig oppdratt og har gode deler av kristen moral i høyeste orden, men troen er noe annet. (Når det gjelder moral, så følger eg ikke alt, eg er fks ikke for kvinne-undertrykking)

 

Er agnostiker, burde hatt det som alternativ

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Litt OT, men jeg så et program på SV 1/2/4 for en stund siden om den Jesus (eller var det Maria?) statuen som gråt og fikk sår greier, noen som har klart å bevise at det var fake? Noen hørt noe mer om den eller?

Var forresten en som gikk gjennom stigmata på det samme tv-programmet :scared:. Hun hadde vissnok fått et "tegn" eller noe fra gud/jesus om at hun skulle gå gjennom det (hun hadde hatt det hvert år eller noe), så hun sa ifra til et TV team (eller noe sånt). Sprøtt og se på ass, men er det noen som har hørt noe om det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...