Gå til innhold

Konvertere .wps(works) til Word dok.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et lite problem med å åpne Works dokumenter i Office 2007. Har skjønt såpass mye at jeg må konvertere filen(har søkt litt rundt, men finner bare konverteren til office 2003). Så hvis noen kunne hjelpe meg hadde det vært supert! Og hvis ikke, takk for at du så på tråden uansett;)

 

Mvh

DoubleIce

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan da umulig ha søkt rundt?

 

1 treff på google.

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

 

ot: Hvorfor bruker du lukkede formater egentlig? Tenk på det: Hvis du skriver et dokument i office 2007 nå, som du vil ha tak i f.eks 5 år frem i tid, skal jeg vedde på at microsoft har kommet ut med en ny versjon av office, også med nye formater - men ingen backwards compatibility.

 

Bruker man et åpen format (eksempelvs openoffice.org), vil det alltid være en rekke lesere på der ute som har støtte for å åpne fila de, uansett hvor gammel den er.

 

Sorry, dette ble veldig OT, men jeg orker ikke microsoft!

 

edit: Foruten dette, vil du slippe å måtte betale en krone for noe som helst av det ;)

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
ot: Hvorfor bruker du lukkede formater egentlig? Tenk på det: Hvis du skriver et dokument i office 2007 nå, som du vil ha tak i f.eks 5 år frem i tid, skal jeg vedde på at microsoft har kommet ut med en ny versjon av office, også med nye formater - men ingen backwards compatibility.

 

Bullshit.

Er svært sjeldent problemer med å åpne gamle word dokumenter i nyere versjoner (nå har jo feks. .doc formatet vært så og si uforandret fra Word2000 fram til nå da Word2007 kom). Problemet er andre veien, feks. dersom du skal åpne et dokument laget i .docx (Word2007) i en eldre versjon av Word (da må man installere en konverter).

 

Bare for å sjekke, åpnet jeg nettopp et dokument jeg lagde i Word6.0 på min PC med Word2007. Det ble åpnet uten problemer.

Lenke til kommentar
ot: Hvorfor bruker du lukkede formater egentlig? Tenk på det: Hvis du skriver et dokument i office 2007 nå, som du vil ha tak i f.eks 5 år frem i tid, skal jeg vedde på at microsoft har kommet ut med en ny versjon av office, også med nye formater - men ingen backwards compatibility.

 

Bullshit.

Er svært sjeldent problemer med å åpne gamle word dokumenter i nyere versjoner (nå har jo feks. .doc formatet vært så og si uforandret fra Word2000 fram til nå da Word2007 kom). Problemet er andre veien, feks. dersom du skal åpne et dokument laget i .docx (Word2007) i en eldre versjon av Word (da må man installere en konverter).

 

Bare for å sjekke, åpnet jeg nettopp et dokument jeg lagde i Word6.0 på min PC med Word2007. Det ble åpnet uten problemer.

8588477[/snapback]

 

 

My ass.

 

 

Godt mulig at det ikke er så ille, men uansett hvordan du snur og vender på det, vil et åpent format alltid ha bedre støtte.

 

Hadde alle brukt åpne formater, hadde ikke denne tråden eksistert ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hvordan fungerer dette med åpne formater i praksis? Jeg bruker Office-pakken, men får ofte Works-dokument på mail fra andre. Det går stort sett greit å åpne dokumentene, men det er alltid litt justeringer for at dokumentet skal se bra ut (forskjellige skrifttyper, bildene endrer seg, etc.).

 

Vil dette bli løst ved at jeg går over til åpne formater? Henter man lettere inn dokumenter fra Works og Word når man bruker OpenOffice? Er alle fontene på plass, etc.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...