Gå til innhold

Komplett.no/Infocare yter max kundeservice


Anbefalte innlegg

I Oktober 2005 bestilte jeg en Samsung Syncmaster 930BF 19" LCD Skjerm. Den kostet da 3500kr. Har brukt DVI på skjermen i lang tid, men en dag funket den ikke. Brukte Analog/RGB inngang i over et halvt år. Har prøvd annet skjermkort, PC osv.

 

Så på tirsdag sendte jeg returforespørsel til Komplett.no, men de tok ikke i mot skjermen pga. Samsung hadde egen returordning.

 

Ble linket til en side hos Infocare, fylte inn serienr og feilbeskrivelse. Fikk returnr på under en time og tenkte jeg skulle sende den i dag.

 

Så i går (torsdag) ble det levert ny skjerm på døren til meg. Jeg forstod ikke noe.

 

Det jeg fikk var en helt ny Samsung Syncmaster 931BF skjerm. Men jeg måtte returnere den gamle skjermen etter 10 dager selvsagt. Pakket ned den gamle skjermen i den esken som den nye kom i, klistret på medfølgende postlapp og leverte den på postkontoret.

 

Så god service har jeg aldri opplevd enda. Kun 2 dager hadde gått og så får jeg en ny. Komplett.no og Infocare fortjener "Servicemedaljen". Takk!

 

Men føler meg litt lurt da, den gamle kostet 3500kr og den nye 2200kr.

Kunne tenkt meg penger tilbake, så kjøpe 22" Widescreen fra Samsung, hehe.

Men uansett er fornøyd og skal ikke klage.

Endret av regeli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er det SAMSUNG som skal ha ALL skryt. Det er Samsung som har disse geniale returrutinene i Garantitiden. Infocare leverer bare ut skjermen, og Komplett gjør ingenting :p

8588158[/snapback]

 

Litt interessant at han dog fikk ny skjerm ettersom han hadde oversittet 2 mnder'n med god tid om en ser på trådstarter sine ord (digresjon)

Lenke til kommentar

Oversittet to måneder? Har de halvannet års garanti?

Nå regner jeg med at det er MINST 2 års reklamasjonsrett på den, om ikke fem, ettersom en skjerm er forventet å leve mer enn 1-2 år..

Uansett er det knallbra av Samsung/Inforcare i dette tilfellet, all honnør til de :-)

Lenke til kommentar
Oversittet to måneder? Har de halvannet års garanti?

Nå regner jeg med at det er MINST 2 års reklamasjonsrett på den, om ikke fem, ettersom en skjerm er forventet å leve mer enn 1-2 år..

Uansett er det knallbra av Samsung/Inforcare i dette tilfellet, all honnør til de :-)

8589811[/snapback]

 

Uten å lete i loven nå, så henter jeg det jeg skriver fra hukommelsen. den absolutte fristen er enten 2 eller 5 år, men kjenner jeg til en feil ved produktet og leverer den minst 2 måender forseint i forhold til når jeg måtte ha visst om den, så kan mangelen avslås.

(minst fordi det ikke kan være lavere enn 2 måneder)

Lenke til kommentar

Det stemmer, i tillegg til 2/5-årsfristen har man plikt til å melde fra innen "rimelig tid", dog slik at dette er minst to måneder. Det er neppe særlig mer enn to måneder heller. I dette tilfellet har trådstarter egentlig mistet sin reklamasjonsrett, ut i fra faktum han selv oppgir, men det er jo ikke så nøye når han har fått ny skjerm allerede.

 

Det er noe man bør passe på; å ikke vente for lenge med å reklamere etter at feilen oppstår!

 

Forøvrig så har man krav på "tilsvarende produkt", ikke "tilsvarende priset produkt", så det nytter ikke å sutre over at prisene har sunket, trådstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...