Gå til innhold

"Norsk" D200 fra mpx.no japansk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Fikk i dag mitt D200 fra mpx.no. Hele forpakningen og kameraet er japansk utgave - inkl. garantibeviset.

Det står eksplisitt på mpx.nos sider at dette er norsk utgave.

EDIT: Se forklaring fra mpx.no nedenfor.

Endret av tombola123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk svar fra mpx.nos kundesenter. De hevder at Nikon Norge har gitt tillatelse til at mpx.no kunne ta inn et EU-parti (alt er japansk?) fordi Nikon Norge ikke kunne levere som avtalt. Full garanti gjelder.

Jeg kommer til å sjekke disse påstandene med Nikon i morgen.

Skrevet
Fikk svar fra mpx.nos kundesenter. De hevder at Nikon Norge har gitt tillatelse til at mpx.no kunne ta inn et EU-parti (alt er japansk?) fordi Nikon Norge ikke kunne levere som avtalt. Full garanti gjelder.

8584439[/snapback]

Jeg ville ha krevd å fått dette skriftlig, ikke som e-mail, både fra mpx og Nikon Norge.

Skrevet

8584439[/snapback]

Ehm, uansett hvor de har tatt det inn fra, så kan de ikke skrive på siden sin at det er norsk modell!

Og er norsk bruksanvisning med? Eller skandinavisk? Er det ikke, så kan de iallefall ikke skrive at det er norsk modell.

Jeg hadde forlangt et prisavslag, da kameraet har mangler i forhold til hva du forventet. Dette kan du kreve med hjemmel i forbrukerkjøpsloven.

Skrevet

Hvordan gikk det med denne saken? Jeg har aldri hørt nyss fra Nikon Norge eller andre merkers importører om at noe slikt noen gang har blitt godtatt. Uansett har du krav på nordisk bruksanvisning (Nikon har norske bruksanvisninger på sine norske modeller) uten ekstra kostnad for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...