Gå til innhold

Synd å se hvordan man tolkes som person.


Anbefalte innlegg

At jeg ikke har høyskoleutdannelse eller har fullført allm.faglig utdannelse trenger ikke å bety at jeg har liten it-forståelse. Men, jeg innrømmer allikevel å ikke ha det, som de fleste dette diskusjonsforumet.

 

Jeg er kun ute etter å skrive noe ett eller annet piss, og at de fleste av mine innlegg derfor blir svært useriøse og dårlige. La meg allikevel påpeke en viktig ting hr. svært intellektuelle og kloke it-spesialister: Hvorfor innholder 95 % av innleggene av samme innslagg som nevnt tidligere?

 

Da må de jo være flere av oss med svært få it-kunnskaper som ferdes som skribenter og poster dårlige innlegg i dette diskusjonsforumet. Det virker ikke som at it-proffene helt klarer å svare korrekt på våres innlegg. Kanskje vi alle er noen helvetes dårlige it-amatører hele gjengen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1, Som nevnt de færreste her har It utdannelse, det er kun en gjeng "glade amatører" :)

 

2, Jeg har enda tilgode å se at folk blir "tråkket på " pga. dårlig IT forståelse. De få som blir flammet blir det av helt andre grunner.

 

3, At spørsmål dukker opp igjen og igjen i ulike tråder er naturlig, Dels fordi det stadig kommer til nye brukere, dels fordi brukerene er dårlige til å søke på forumet og dels fordi det er vanskelig å finne igjen svar i tidligere tråder pga. massiv posting her.

 

4, "IT Proffene" du refererer til er ikke her for at du eller jeg skal slutte å tenke selv. De er her 100% uten godgjørelse og prøver etter beste evne å hjelpe. Noen ganger lykkes de andre ganger ikke. Det at du kaster dritt på folk som bruker sin fritid på å hjelpe andre vederlagsfritt med ulike dataproblemer synes jeg er forkastelig og vitner om hvor liten forståelse du har av verden du bor i og ikke bare om it. SKJERP DEG!

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være proff for å kunne hjelpe til her... Her er det brainstormining som gjelder på en del av problemene. Spørsmålene kan være så dumme eller enkle de vil og motsatt er ofte er løsningen på kompliserte problemer dum, eller enkel om du vil.

 

Det sitter mange luringer rundt om kring som svarer her på forumet. De fleste av dem har ingen formell it-utdannelse heller. Alle de timene og nettene disse folkene har sittet foran skjermen fiklet på egenhånd med sine problemer, kaller vi uformell utdannelse eller ERFARING! Erfaring det får du ikke på skolen men "the hard way". :wink:

Lenke til kommentar

De fleste her i forumet har vel (i likehet med meg) utdanningen sin fra gutterommet når det gjelder pc. Gutteroms erfaringen kan ofte være like god som utdanning spør du meg egentlig. Og er det noe man ikke skjønner, så spør man steder som her.

 

så noen nevnte det med å stille spm mange ganger, og slik blir det fort. Synes selv at det ikke alltid er like lett å lete opp gamle poster :oops: ,så jeg er ikke den rette til å si noe der. Men en del ting sier det seg selv at er spurt om før.

 

Magnus

Lenke til kommentar

jeg tror nivået her er bra. jeg har fått hjelp med mange ting her inne. det er mange som ikke kan så mye heller, men de er vel her for å lære. jeg vil si at det er ikke mange "hobbyer" hvor nivået er så høyt hos en 14-åring, som innenfor data. data er heller ikke så vanskelig å lære siden det er veldig utbredt. men man blir alldri utlært, og det kommer nye ting å lære hele tiden.

 

update: jeg tror erlig talt ikke at jeg hadde giddet å være her visst jeg hadde vært ekspert. men så er jeg ikke det heller da ;)

Lenke til kommentar

Tja, er enig i de fleste svarene her. Er selv en av mange som ikke har IT-utdanning. Men at jeg har peiling på en god del data-relatert etter 15 års "leking" tviler jeg ikke på. Men at jeg har MYE å lære oppdaget jeg fort når man ser hvilke svar man får når man stiller spørsmål. Det er mange dyktige mennesker her inne på forumet som for meg er blitt en uvurderlig resurs. Får til og med kjappe svar.

 

Takket være dette forumet tør jeg begi meg utpå ukjente områder innen IT fordi jeg vet at der er mennesker her inne som er i stand til å hjelpe meg om jeg trenger det (som jeg ofte gjør).

 

Om jeg får hjelp av en "amatør" eller en "Bill Gates kloning" bryr jeg meg ikke om så lenge jeg får hjelp :)

Lenke til kommentar
(...)Jeg er kun ute etter å skrive noe ett eller annet piss, og at de fleste av mine innlegg derfor blir svært useriøse og dårlige. La meg allikevel påpeke en viktig ting hr. svært intellektuelle og kloke it-spesialister: Hvorfor innholder 95 % av innleggene av samme innslagg som nevnt tidligere? (...)

 

så du er kun ute etter å skrive noe "ett eller annet piss", eller har jeg misforstått deg???

 

Synes godt at du, når du kommer med et slikt innlegg, i det minste kunne tatt deg bryet med å formulere deg skikkelig, ei skjekke stavinga.

 

Savner også noen henvisninger til hvor du har blitt feiltolket "som person"

 

Dette er heller ikke forumet hvor man kommer med "inslagg av et eller annet piss" om det er det du er ute etter

 

Kom tilbake når du har mer erfaring enn 28 poster

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar
(...)Jeg er kun ute etter å skrive noe ett eller annet piss, og at de fleste av mine innlegg derfor blir svært useriøse og dårlige. La meg allikevel påpeke en viktig ting hr. svært intellektuelle og kloke it-spesialister: Hvorfor innholder 95 % av innleggene av samme innslagg som nevnt tidligere? (...)

 

så du er kun ute etter å skrive noe "ett eller annet piss", eller har jeg misforstått deg???

 

Synes godt at du, når du kommer med et slikt innlegg, i det minste kunne tatt deg bryet med å formulere deg skikkelig, ei skjekke stavinga.

 

Savner også noen henvisninger til hvor du har blitt feiltolket "som person"

 

Dette er heller ikke forumet hvor man kommer med "inslagg av et eller annet piss" om det er det du er ute etter

 

Kom tilbake når du har mer erfaring enn 28 poster

 

 

Tresprit

 

Det jeg mener er at jeg skriver udugelige innlegg og motargumenter som deg!

Lenke til kommentar
At jeg ikke har høyskoleutdannelse eller har fullført allm.faglig utdannelse trenger ikke å bety at jeg har liten it-forståelse. Men, jeg innrømmer allikevel å ikke ha det, som de fleste dette diskusjonsforumet.

 

Jeg er kun ute etter å skrive noe ett eller annet piss, og at de fleste av mine innlegg derfor blir svært useriøse og dårlige. La meg allikevel påpeke en viktig ting hr. svært intellektuelle og kloke it-spesialister: Hvorfor innholder 95 % av innleggene av samme innslagg som nevnt tidligere?

 

Da må de jo være flere av oss med svært få it-kunnskaper som ferdes som skribenter og poster dårlige innlegg i dette diskusjonsforumet. Det virker ikke som at it-proffene helt klarer å svare korrekt på våres innlegg. Kanskje vi alle er noen helvetes dårlige it-amatører hele gjengen?

 

skjerp deg

Lenke til kommentar
Tja, er enig i de fleste svarene her. Er selv en av mange som ikke har IT-utdanning. Men at jeg har peiling på en god del data-relatert etter 15 års "leking" tviler jeg ikke på. Men at jeg har MYE å lære oppdaget jeg fort når man ser hvilke svar man får når man stiller spørsmål. Det er mange dyktige mennesker her inne på forumet som for meg er blitt en uvurderlig resurs. Får til og med kjappe svar.  

 

Takket være dette forumet tør jeg begi meg utpå ukjente områder innen IT fordi jeg vet at der er mennesker her inne som er i stand til å hjelpe meg om jeg trenger det (som jeg ofte gjør).

 

Om jeg får hjelp av en "amatør" eller en "Bill Gates kloning" bryr jeg meg ikke om så lenge jeg får hjelp :)

 

Sa jeg at alle er amatører?

Lenke til kommentar
jeg tror nivået her er bra. jeg har fått hjelp med mange ting her inne. det er mange som ikke kan så mye heller, men de er vel her for å lære. jeg vil si at det er ikke mange "hobbyer" hvor nivået er så høyt hos en 14-åring, som innenfor data. data er heller ikke så vanskelig å lære siden det er veldig utbredt. men man blir alldri utlært, og det kommer nye ting å lære hele tiden.

 

update: jeg tror erlig talt ikke at jeg hadde giddet å være her visst jeg hadde vært ekspert. men så er jeg ikke det heller da ;)

 

 

Takk for et seriøst svar. Jeg er glad for at mange mennesker med høye it-kunnskaper, tar seg tid til å lære oss noe nytt og interessant! Vi trenger flere til å gjøre en bedre innsats på hw! ;)

Lenke til kommentar
De fleste her i forumet har vel (i likehet med meg) utdanningen sin fra gutterommet når det gjelder pc. Gutteroms erfaringen kan ofte være like god som utdanning spør du meg egentlig. Og er det noe man ikke skjønner, så spør man steder som her.

 

så noen nevnte det med  å stille spm mange ganger, og slik blir det fort. Synes selv at det ikke alltid er like lett å lete opp gamle poster  :oops: ,så jeg er ikke den rette til å si noe der. Men en del ting sier det seg selv at er spurt om før.

 

Magnus

 

Jeg er av den som har gjentatt enkelte spm litt for ofte, og har derfor måtte tåle litt for mange negative og sinte tilbakemeldinger fra enkelte it-proffer. De må erkjenne at ikke alle er født med samme læringsinnstinkt!

Jeg inngår i den gruppen med mennesker, som har store problemer med å tilpasse seg nye avanserte it-kunnskaper.

Gud hjelp meg inngående, slik at jeg kan bli et intellektuelt menneske på lik linje meg dere andre!

Lenke til kommentar

Hard way har jeg gått gjennom flere ganger i mitt unge liv. Fy faen... Det er rart at jeg i det hele tatt lever!

 

Du trenger ikke å være proff for å kunne hjelpe til her... Her er det brainstormining som gjelder på en del av problemene. Spørsmålene kan være så dumme eller enkle de vil og motsatt er ofte er løsningen på kompliserte problemer dum, eller enkel om du vil.

 

Det sitter mange luringer rundt om kring som svarer her på forumet. De fleste  av dem har ingen formell it-utdannelse heller.  Alle de timene og nettene disse folkene har sittet foran skjermen fiklet på egenhånd med sine problemer,  kaller vi uformell utdannelse eller ERFARING! Erfaring det får du ikke på skolen men "the hard way".  :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...