Gå til innhold

Ny gamer pc max 15-16k


Anbefalte innlegg

Angående Vista, så vil jeg anbefale deg å kjøpe det nå, like godt som senere.

 

Har nå brukt det i et par uker, og aldri merket noe negativt.

Regner med at du skal spille, sitte på MSN, internett, skolearbeid osv. så vil jeg tro at Vista ikke bringer noe negativt - iallefall ikke for meg.

8588888[/snapback]

You hit the spot :p Så du mener den vil fungere til mitt bruk? så fint. Liker utseendet også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du "trenger" det vel ikke. jeg har bare 2 GiB minne i min maskin med Vista ultimate 64 og et 8800GTS 640 kort, og det er en kombo jeg er fornøyd med. har man lyst til å tenke framover kan man alltids "klargjøre" maskinen med mer minne, men noen reéll ytelsesøkning vil du antakeligvis ikke legge merke til da oppsettet ditt allerede er knallbra :)

 

derimot... driver du med hard videoredigering kan du ha behov for litt mer enn 2 GiB minne på maskinen :)

Lenke til kommentar
Du "trenger" det vel ikke. jeg har bare 2 GiB minne i min maskin med Vista ultimate 64 og et 8800GTS 640 kort, og det er en kombo jeg er fornøyd med. har man lyst til å tenke framover kan man alltids "klargjøre" maskinen med mer minne, men noen reéll ytelsesøkning vil du antakeligvis ikke legge merke til da oppsettet ditt allerede er knallbra :)

 

derimot... driver du med hard videoredigering kan du ha behov for litt mer enn 2 GiB minne på maskinen :)

8590508[/snapback]

Takk for svar:) Videoredigering er noe jeg driver relativt lite med :p så det var tilbud på 4gb minne på Netshop til 2195; :thumbup: det frister jo å ha et system jeg ikke trenger å bytte ut etter noen måneder for å si det sånn.

 

Edit: Hvilket kabinett har du? lurer litt på om jeg får plass til gts i de kabinettene jeg har sett på.

Endret av jlona
Lenke til kommentar

Jeg har (som lest i signaturen) G15 selv, og jeg er veldig fornøyd med det.

G-tastene er ikke like nødvendige i FPS spill, som i WoW og Guild Wars.

Ellers synes jeg tastaturet er perfekt.

 

Det lønner seg lage seg noen egne programmer (i LCD Studio, som er utrolig lett å bruke) til G15 siden de som følger med ikke er akkurat noe å juble over.

 

Merker mange styrer unna når de hører at G-tastene kun virker i noen spill, men det er feil. G-tastene trenger ikke å være støttet av selve programvaren, da du kan lage egne sett med makroer til vært enkelt spill.

Lenke til kommentar
Jeg mener nå Vista bare er ett utseende, og Direct X 10

Så da er det opp til deg :thumbup:

8582790[/snapback]

Det er jeg enig med deg i, men nå som snart Crysis kommer er det digg med dx 10 :innocent:

8582817[/snapback]

 

Og det er fullt mulig at de spillene som kommer med DX10 i fremtiden trenger mer minne enn de 320 Mbene som er på 320 Mb verisjonen. Var jeg deg, ville jeg heller kjøpt det med 640 Mb.

 

EDIT: Ellers bra, men ville byttet ut minnet i Crucial BallistiX PC5300 eller PC6400 verisjonen. De klokker veldig bra. Hvis du ikke har planer om å overklokke, kan du like godt ha de GEIL brikkene

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Jeg mener nå Vista bare er ett utseende, og Direct X 10

Så da er det opp til deg :thumbup:

8582790[/snapback]

Det er jeg enig med deg i, men nå som snart Crysis kommer er det digg med dx 10 :innocent:

8582817[/snapback]

 

Og det er fullt mulig at de spillene som kommer med DX10 i fremtiden trenger mer minne enn de 320 Mbene som er på 320 Mb verisjonen. Var jeg deg, ville jeg heller kjøpt det med 640 Mb.

 

EDIT: Ellers bra, men ville byttet ut minnet i Crucial BallistiX PC5300 eller PC6400 verisjonen. De klokker veldig bra. Hvis du ikke har planer om å overklokke, kan du like godt ha de GEIL brikkene

8590565[/snapback]

vurderer Disse brikkene, er det noe å satse på?

Lenke til kommentar

Du vil jo da trenge min.

 

1 Atx kabel

2 seks-pins PCI-express kabler (husker ikke hvor mange 8800 GTS tar)

2/3 sata strømkabler

En liten formue Molex-kabler (kommer ann på hvor mange du trenger)

1 fire-pins-sånn-rar-kabel-jeg-ikke-kan-navnet-på-kabel (Kanskje tillhører ATX kabelen :hmm: )

Og noen andre kabler du må spørre noen andre om :thumbup:

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Takk for svar:) Videoredigering er noe jeg driver relativt lite med :p  så det var tilbud på 4gb minne på Netshop til 2195; :thumbup:  det frister jo å ha et system jeg ikke trenger å bytte ut etter noen måneder for å si det sånn.

 

Edit: Hvilket kabinett har du? lurer litt på om jeg får plass til gts i de kabinettene jeg har sett på.

8590530[/snapback]

 

jeg har brukt alle pengene på maskinvaren når jeg handlet, så jeg kjøpte bare det aller aller aller billigste skvipet av et midi-tower som jeg fant på komplett...

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309319

 

ikke god støydemping, men et hav av plass å boltre seg på innvendig. dårlige sirkulasjonsløsninger imø da, for selv med god kjøling har jeg høy temp. får liksom ikke luften ut av kabinettet :(

 

vurderer å bytte til dette, men må koordinere med tidsklemma først og lommeboka liker ikke tanken veldig godt den heller..

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311800

skal være veldig godt kabinett :) *sikle*

Lenke til kommentar

Det ser ut som et bra oppsett. Du kan trygt kjøpe MIST 500w istedenfor. Jeg har ganske likt oppsett og MIST 500w og det funker helt fint.

 

Du får akkuratt plass til grafikkortet i det kabinettet du har valgt. Det blir ca. 2 cm plass mellom harddiskene og grafikkortet, ca. 1 cm når kabel er satt i.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Så jeg kan trygt gå for en mist 500w? jeg vil jo ha psu som kan følge med hvis jeg bytter noen av de andre delene.

Nå blir det til at jeg venter 2 uker sånn at eventuelt prisene går ned.

Endret av jlona
Lenke til kommentar
Ser man det, her skal jeg kjøpe ny gamer PC til ca. 15k, oxo bumper jeg rett borti denne tråden. Hurra!

Jeg har bare et spm. Når man skal kjøre mange programmer på en gang, hva er det lurt å kjøpe i forhold til det?

8594032[/snapback]

 

mye minne og en core2duoe elller best core2quad.

Lenke til kommentar
Takker for alle svar. Så jeg kan trygt gå for en mist 500w? jeg vil jo ha psu som kan følge med hvis jeg bytter noen av de andre delene.

Nå blir det til at jeg venter 2 uker sånn at eventuelt prisene går ned.

8593413[/snapback]

Hvis du skulle kjørt SLI hadde kanskje MIST 500w blitt litt lite, men siden HKet ditt ikke har støtte for det, er jo ikke det aktuelt. Har lest at noen har hatt 8800 GTX på den PSUen også, så den holder nok til en del.

Lenke til kommentar
Jeg mener nå Vista bare er ett utseende, og Direct X 10

Så da er det opp til deg :thumbup:

8582790[/snapback]

Det er jeg enig med deg i, men nå som snart Crysis kommer er det digg med dx 10 :innocent:

8582817[/snapback]

 

du kan ikke kjøre crysis for fult med det grafikk kortet der

8594404[/snapback]

Har jeg egentlig aldri påstått at det kan heller, ytelsen vil jo være mye bedre i og med at det er dx10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...