Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gjør om adresse til http:///


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Har et problem med nettverket her.

 

En gang innimellom blir internett veldig tregt (foreløpig bare prøvd IE som nettleser), men nå jeg skriver f.eks. www.diskusjon.no, gir den meg melding om at siden ikke er gyldig, men bytter ut adressen til http:/// (ja, tre skråstreker). Hva er galt?

 

Må deaktivere og aktivere tilkoblingen for at det skal fungere igjen.. :(

 

Noen som kan hjelpe? :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd akkurat det samme på en Dell Inspiron 510m. Nesten hver gang maskinen har gått i dvale eller skrus på så må jeg reparere den trådløse koblingen før internett funker. Det som er rart er at det er nett, så intranettet funker, men jeg kommer ikke på nett. Har prøvd å avinstallere og installere driverene til trådløse kortet på nytt, men ingen ting hjelper. Er kun denne ene pc'en det har vært slik trøbbel med.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd akkurat det samme på en Dell Inspiron 510m. Nesten hver gang maskinen har gått i dvale eller skrus på så må jeg reparere den trådløse koblingen før internett funker. Det som er rart er at det er nett, så intranettet funker, men jeg kommer ikke på nett. Har prøvd å avinstallere og installere driverene til trådløse kortet på nytt, men ingen ting hjelper. Er kun denne ene pc'en det har vært slik trøbbel med.

8638965[/snapback]

 

Jeg har også hatt lignende problemer.

Anbefaler to ting. Rensk maskinen for spyware. Det beste synes jeg er http://www.superantispyware.com/

Det andre var at softwaren til trådløst nettverk og Micro$oft ikke ble enig om hvem som skulle styre. Det løste seg da jeg fjerna Zydas (produsentens software) fra startupmenyen. (Altså ikke avinstallere :nei: )

Deretter gikk jeg inn på network places, klikka på trådløs-forbindelsen, valgte "endre instillinger" eller noe slikt, I den midterste arkfanen er det et valg som sier "use Micro$oft to connect..."

Da slapp jeg å reparere forbindelsen hver gang

Lenke til kommentar

Høres ut litt som dns feil kan hende... For at du skal bli sendt til eksempelvis vg.no, må maskinen din få vite ip addressen til vg.no (193.69.165.21). Dersom du ikke får kontakt med dns serveren av en eller annen merkelig grunn, så hvet ikke pcen hvor www.vg.no befinner seg på internett.

 

Du har da i nevnte scenario fortsatt tilgang til internett, men du vet ikke addressen.

 

 

Jeg hadde et slikt problem, og symptomene var ganske så likt med de du beskriver. Dette var på en dell laptop (inspiron 6400) og jeg løste problemet ved å sette DNS serverene til Nextgentel's direkte istedenfor at det skulle gå via ruteren i huset.

 

Du kunne evntuelt prøve dette ved å gjøre slik :

 

1. Gå til Nettverkstilkoblinger. (kontroll panel -> nettverkstilkoblinger).

2. Høyre klikk på den tilkoblingen som du har internet på og velg egenskaper.

3. Velg Internett protokoll (TCP/IP) og trykk på knappen nede til høyre hvor det står egenskaper.

4. Hakk av Bruk følgende DNS-serveraddresser :

 

skriv inn din ISP's DNS server addresser. Disse er forskjellige fra leverandør til leverandør.

 

Nextgentel sine er :

217.13.4.21

217.13.7.136

 

Telenor :

130.67.60.68

130.67.15.198

evnt. 193.213.112.4

 

 

Om du ikke har en av de to nevnte er et kjapt lite søk på google :

leverandør +"DNS server"
et raskt svar, evnt gå inn på kundesidene til din leverandør og du vil finne det der.

 

 

Dersom problemet likevel vedtar, eller du av andre grunner ikke vil ha statisk Dns serveraddresse, så er det bare til å gå inn igjen på samme sted og hakke av til "Motta DNS-serveraddresse automatisk" og alt er tilbake til normalt igjen.

 

 

Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...