Gå til innhold

Asus A8JS Notebook erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Min ligger på 46-48 på idle og spretter jævli for opp til 60-61 uansett load (virker det som), men synker raskt ned til 58 og holder seg der ved høy load. Ved normal windows bruk ligger temperaturen lavt på 50-tallet.

 

Temperaturen på HK er 38 på idle og stiger til ca 45 etterhvert ved max load.

 

Alle temperaturer er fra NHC.

8972307[/snapback]

 

Samme her!

 

De av dere som bruker NHC; hvilke innstillinger bruker dere? Synes ikke pcen min har blitt _mindre_ stille... ;-p

9046335[/snapback]

 

Standard egentlig... min er passe stille men ei vifta går hele tia, vet ikke om det er HD eller grafikk korte.. Men den er mye stillere en orginal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det hørtes litt varmt ut. Den tåler sikkert varmen fint, men er jo kjedelig hvis vifta går konstant. Kanskje ikke kjøleribba/varmeavledningselementet sitter skikkelig på? prøv å skru opp bak og kjenn om det går ann å røre på den eller klikke den på plass eller noe, er du heldig slipper du kanskje å sende den inn :thumbup:

Lenke til kommentar

Har fått litt problemer med lyden, jeg. Innimellom blir det skurr på all lyd, akkurat som støy på radioen. Det virker egentlig som et driverproblem, for jeg kan starte å høre sangen på nytt eller starte spillet på nytt også er lyden helt fin. Det rare er at jeg ikke har gjort noen endriner i oppsettet i det hele tatt. Andre som har opplevd det samme?

 

Har forresten egentlig lyst til å kjøpe Creative X-fi Notebook, men er lite gunstig foreløpig da det er leveringsproblemer på dockingstasjonen som sørger for surround. Pris uten docking ca 650,er det verdt det?

Endret av jj_
Lenke til kommentar

Skal prøve å åpne å se om det er noe som er løst, dumt det er forseglinger på nesten alt :dontgetit:

 

Har opplevd det samme når det gjelder lyden, men anser ikke dette som et problem. Veldig sjeldent blir lyden skurrete og jeg må gjenåpne programmet og alt er i tipp topp stand igjen.

 

Anbefaler dockingstajon. Har selv en usb hub som jeg har koblet alt av saker inni, pluss et eksternt usblydkort. Da er det veldig enkelt når du bare trenger å koble inn en usb ledning og alle tilboblinger er tilknyttet.

Lenke til kommentar
Har fått litt problemer med lyden, jeg. Innimellom blir det skurr på all lyd, akkurat som støy på radioen. Det virker egentlig som et driverproblem, for jeg kan starte å høre sangen på nytt eller starte spillet på nytt også er lyden helt fin. Det rare er at jeg ikke har gjort noen endriner i oppsettet i det hele tatt. Andre som har opplevd det samme?

 

Har forresten egentlig lyst til å kjøpe Creative X-fi Notebook, men er lite gunstig foreløpig da det er leveringsproblemer på dockingstasjonen som sørger for surround. Pris uten docking ca 650,er det verdt det?

9049365[/snapback]

 

Fikk også litt trøbbel med lyden etter at jeg innstallerte Vista.. men bare av og til.

Lenke til kommentar

Kan noen vær så snill å hjelpe meg med å finne drivere til skjermkortet??

 

Noen som kan anbefale en god driver??

Jeg bruker orginal driver til skjermkortet!

Asus sine drivere var sist oppdatert i 2006

 

Det er snakk om Skjermdriver til Windows XP

Og jeg trenger hjelp til å finne en driver som er testa og folk er fornøyd med..

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Kan noen vær så snill å hjelpe meg med å finne drivere til skjermkortet??

 

Noen som kan anbefale en god driver??

Jeg bruker orginal driver til skjermkortet!

Asus sine drivere var sist oppdatert i 2006

 

Det er snakk om Skjermdriver til Windows XP

Og jeg trenger hjelp til å finne en driver som er testa og folk er fornøyd med..

 

Takker for all hjelp

9095968[/snapback]

 

Drivere finner du her: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/

Er ikke sikker på hvilken som er best til XP, bruker selv Vista.. Men sjekk første posten i denne tråden, mulig det stod noe der.

 

 

Finnes det noen dockingstasjoner til A8Js? Behøver ikke lade, så kanskje portreplikator er mer presist?

9097263[/snapback]

 

Finnes ingen docking stasjoner som jeg vet om i allefall.. Men hva trenger du? Ekstra porter eller noe..? Både Netshop og Komplett har ett utall av portreplikatorer for alle slags laptoper.

 

Selv skal jeg kjøpe denne:

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...es/190&cl=no,no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Finnes ingen docking stasjoner som jeg vet om i allefall.. Men hva trenger du? Ekstra porter eller noe..? Både Netshop og Komplett har ett utall av portreplikatorer for alle slags laptoper.

 

Selv skal jeg kjøpe denne:

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...es/190&cl=no,no

9100396[/snapback]

Portreplikatorens primære funksjon skal være å begrense kabelkaoset som har oppstått på pulten min. Det hadde vært kjekt å kunne gjemme unna tilkoblingene til lyd, nettverk, diverse usb-kontakter osv. Bruker ekstern skjerm og tastatur fra før, så Alto er ikke optimalt for meg.

Lenke til kommentar

Har selv lett mye etter dette, men det finnes rett og slett ingen fullgod docking til denne maskinen. Trodde en stund jeg fant en hos Belkin (omtalt her ) som brukte expresscard-porten, men da jeg innså at den hadde et eget VGA-skjermkort som den brukte ble jo det bare tull.

 

Lærdommen må være at neste gang kjøper jeg en laptop som er tilpasset bruk av dockingstasjon :)

 

Min løsning som egentlig fungerer veldig godt er en usb-hub der alt av mus/tastatur/joystick/printer/ekstern hd osv er samlet. På den måten er alt jeg trenger å koble til 1 usb-tilkobling, skjerm, strøm og lyd. (har trådløst nettverk)

 

 

 

For skjermkortdrivere kan du også prøve nvidia.com

Endret av jj_
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg må sende min inn. Spilte den nye Civ-modden i sted, og NHC viste at temperaturen var oppe i 81 grader. Dette med at skjermstyrken går ned virker å være noe som skjer ved 75 grader. Viften går nesten konstant på fullt, og i skrivende stund er jeg ganske så misfornøyd - noe som er en helt ny opplevelse ifht denne maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...