Gå til innhold

Asus A8JS Notebook erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i et asus OEM xp home/pro til denne maskinen. Har prøvd å legge inn en retail xp version, men da funket ikke en rekke drivere fra asus. Når jeg ikke fikk lyd driverne til å funke måtte jeg bytte tilbake til Vista.

 

Har prøvd å ringe Asus support i Norge, men han som sittter der nekter å gi meg det, for garantien til maskinen vil forsvinne hvis jeg bytter til XP. Skjønner ikke helt hvor han/ de vil med dette. Men jeg vil ha tilbake good old xp.

 

Noen som kan si hvor jeg finner denne versjonen, evt kan hjelpe meg ved å sende en kopi eller noe i den duren. Send meg en PM om det er noen som kan sende meg en kopi, evt legge ut en iso på en server :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøvde å legge inn enkelte drivere og programmer kom det en melding som sier at maskinen min ikke er en Asus og at installasjon avsluttes.

 

Har du en orginal OEM cd til maskinen, gjort noe spesielt under installasjon eller har du ikke gjort noe som helst ?

Var Xp installert når du fikk maskinen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg koblet laptopen til Toshiba LCD tv'en, DVI-HDMI overgang. Kjører 720x1280 oppløsning. Problemet er at jeg får ikke hele skjerbildet opp på tv'en, ser bare halve startknapen. Går det og justere dette på laptopen? Det går ikke å justere på tv'en.

 

Når jeg kjører dual-view får jeg en irriternde flimring på tv'en når jeg spiller film, men hvis eg velger tv'en som eneste montior er det bra bilde.

Lenke til kommentar

Har ikke helt skjønt meg på det med sammenhengen med skjerminnstillingene til tven og datan. Av og til funker alt perfekt, noen ganger ikke.

 

Prøv innstillningen 1024x768, da burde det funke. Se om du finner hvilken oppløsning tven din har, og så kan du evt. stille oppløsningen manuelt gjennom nvidia sitt innstilligsopplegg.

Lenke til kommentar

ja prøvde et par av de, men fikk ikke justere overscan med de heller.

 

Jeg har et problem til, musen/vinduene begynner å tulle seg innimellom, plutselig får jeg ikke trykke på knapper som ok og avbryt f eks. Når jeg skal trykke på de legger hele vinduet seg i bakgrunnen slik at knappene ikke er aktive. Virker som en vista bug eller feil med musen, vanvittig irriterende :mad:

 

Noen som har hatt samme problem? how to fix?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! :)

Skal legge inn vista ultimate 64-bit på nytt på a8js.

Nå har jeg lyst til å gjøre alt riktig fra begynnelsen for en gangs skyld, istedet for å legge inn masse tull som bare må slettes igjenn. Sikkert noen som kjenner seg igjenn her. hehe.

 

Derfor tenkte jeg vi kunne sammenligne erfaringer.

Vet du hva som lønner seg å innstallere, for å tyne maks ut av maskinen og få den til å kjøre så glatt som mulig? (Kun software) Del gjerne erfaringene dine her :)

 

 

1. Skjermdriver:

Problem: Har skjerm på både s-video og ekstern. Hvis jeg ikke drar ut s-video pluggen hver gang jeg skal restarte, klikker maskinen helt. På dvi kontakten har jeg null problemer.

 

Er det noen av skjermdriverne som egner seg for 64-bit versjonen av Vista?

Nå bruker jeg 5.73.22.50 (fra laptopvideo2go tror jeg) den oppfører seg merkelig. V7.15.10.9754 er den siste på asus. og den er fra januar i år. Hadde samme problemet med denne mener jeg å huske.

 

2. Touchpad

Problem: fn+f9 deaktiverer ikke touchad.

Bruker ekstern mus, og har innstallert alle driverne for touchpad og hurtigknapper.

 

3. Virus og spyware:

Bruker CCleaner, Spybot, og Advanced Windowscare Pro til å skanne maskinen og holde den i form. Avast på antivirus.

 

Er forsåvidt fornøyd, har prøvd MANGE alternativer og denne komboen fungerer i alle fall for meg. Noen andre forslag? AD-Aware?

 

4. Viftestyring:

Har aldri fått til viftestyring i 64-Bit, noen som har fått den fan control saken til å virke her?

 

5. Lyd

Bruker en plugin som heter Asio4All.

Den gjør at lyden går direkte fra avspiller til forsterker, uten at windows driveren får komme til å tulle med lyden. Anbefales for alle som bruker digitaltilkoblingen på maskinen.

 

6.Migrasjon

Mener å ha lest at det finnes et et program for å pakke ned et installert program og lage en installerbar exe. Noen som husker hva dette heter?

Har noen programmer jeg har tweaket i timer! (Opera, foobar osv) Hadde vært digg å slippe å gjøre alt dette på nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har vært veldig uheldig med mitt eksemplar av A8JS, sendt inn 2 ganger på service i holland(ja wtf..) da den ikke vil starte, dvs ca 2 mndr tilsammen på service.

Mye blåskjerm og generell hardware svikt.

 

Håper på pengene tilbake eller nytt eksemplar men det virker som de heller vil reparere den i evigheten.

Oki da røk den igjen, harddisk er død denne gang.

Siden dette er tredje gang den må sendes inn ser jeg om det er mulig å heve kjøpet.

Endret av Zabo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hvordan installerer med Vista på nytt via den back up-discen som medfølger?

Fikk den tilbake fra rep i dag (fikset vga-kortet) og alt er helt på styr så tenker jeg bare reinstallerer Vista.

 

Prøver å installere diverse programmer, men får feilmeldingen: Kanaltilstanden er ugyldig". Noen som vet hva det vil si?

 

Edit: Hvis jeg har en Vista-dvd vil det da være mulig å installere Vista på nytt ved å bruke det "lisensnummeret" som står under PC-en? Eller er det "oppbrukt"?

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+32asd4f

tok ca to uker for min del på rep. Da måtte de i tillegg vente på nytt vga-kort fra Nederland. Tror de skal være relativt kjappe. Fikk forresten nytt topplokk gratis ved reperasjon, uten at det var ødelagt :)

Lenke til kommentar

Fader så dårlig byggekvalitet på denne :(

Har hatt den siden januar eller februar.. Under vanlig bruk begynte altså topplokket å slarke, mer og mer..

Festet på venstre side begynte da å gå i stykker, og nå er begge festene vekke.

Henger bare på ledninger og nå starter den ikke en gang antakelig grunnet det med festene..

Jeg skal kreve dette tilbake på garantien assa, har bare brukt maskinen til normalt, daglig bruk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...